Tottlå Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Først; dette forumet var jo helt topp!!! Jeg er overvektig. Har veid opp mot 113 kg. Jeg har forsøkt alle slags mulige slankekurer, og trimmet på alle mulige måter. Jeg sliter med motivasjonen, som mange andre. Jeg har vært medlem på et sportsentre i flere år, men det har ikke hjulpet meg noe. Jeg har ikke vært motivert til å trene der. I juni fikk jeg meg hund i hus, og det førte til at jeg MÅTTE ut på tur hver dag. Jeg arbeidet inn en vane at jeg går 2 korte turer og 1 lengre tur (dvs 1 times tur) i passe tempo. Dette synes jeg er kjekt og gleder meg til turene. Jeg merker det godt på humøret og jeg har faktisk tatt av nærmere 10 kg i løpet av sommeren.I tilegg har jeg klart å kutte ned på godteri, og "erstattet" dette med sukkerfri brus. Jeg vet dette er fy fy, men det demper sukker-suget. Det jeg sliter med, og det høres kanskje teit ut, er og forstå at jeg faktisk har vær flink i sommer. Jeg ,merker stor forskjell på klærne mine, jeg føler meg lettere, og det viser trosss alt på vekten. Likevel klarer jeg snu det om slik at jeg "lurer" meg selv til å tro at jeg ikke har vært flink nok, og derfor får jeg dårlig samvittighet. Jeg tenker at jeg burde spist mye mindre, sundere, regelmessig, og trent mye hardere. Jeg trives med den livsstilen jeg har nå, men likevel vil jeg presse meg mer. Jeg føler magen eser ut, og at jeg legger på nmeg minst 5 kg etter et måltid. Derfor blir det ALLTID en sorgens dag, når jeg veier meg........ selv om jeg vet jeg har tatt av 10 kg...... hmmm......dette ble langt, oig kanskje kjedelig..... men er det noen som har noen oppmuntrende ord, som kan motivere meg vider?? hilsen en umotivert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg vet ikke om jeg er den rette til å muntre deg opp, men jeg vil bare si at du er kjempeflink! Du har lagt om livsstilen på en veldig sunn måte og gått ned 10 kilo! Kjempeflott! Det er ikke lett å la hodet, hjertet og kroppen være samkjørte. Jeg vil bare ønske deg lykke til videre - du er FLINK! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Tottlå da - du er jo kjempeflink! *Stor klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aviaana Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Fortsett den gode vanen!. Jeg tror det er viktig å ikke endre helt drastisk på vanene feks å si til seg selv at en skal ta seg en joggetur hver kveld, hvis man ikke er der ennå. Man må sette seg mål som man vet at man kan klare. Ellers har man lett for å havne i grøfta igjen. Å gjøre ting regelmessig over tid synes å virke best på sikt. Det er også vanlig når man slanker seg at vekten kan stoppe opp en periode. Jo lengre ned man kommer jo vanskeligere blir det å "ta av" Har du en venninne du kan gå tur med?. Det er ikke så lett å trekke seg når en har avtalt noe med en annen. å ha skrittteller kan gi deg et tall på hvor mye du beveger deg hver dag. Men det har du kanskje?. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tottlå Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Tottlå da - du er jo kjempeflink! *Stor klem* hehe.....takke takk! Nå har jeg faktisk tatt av 2 kg til!!! DETTE skal jeg klare!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til videre Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det er da kjempebra! Og du er på rett spor ser jeg, så det går rette veien. Og det er supert at du har tatt av ti kilo! Og dessuten har jeg hørt at det skal ta tid å slanke seg, så du gjør rett her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.