Gå til innhold

Diffuse symptomer

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er en kvinne i beg av 30 årene. Fødte for ca 9 mnd siden. Vet ikke om det har noe å si, men tar det med likevel. For noen mnd siden begynte jeg å få en merkelig følelse i ansiktet. På den ene siden på kinnbeinet liksom. Kjentes følelsesløst ut uten at det var det (vanskelig å forklare).Dette ble det mer at på den siden pluss at det også kom på andre siden. Ansiktet følse stivt når jeg har det og det kommer spesielt når jeg har vært ute, er stresset ol. Det er ikke der hele tiden, men kommer og går.

I den siste tiden har jeg også fått en følelse av at jeg er hoven i halsen. Ikke sånn at jeg ikke får puste, men mer sånn at det er noe som strammer. Føler meg opphovnet i nedre del at anskitet liksom.. Når jeg bøyer hodet ned kjennes det ut som det skal sprenges. At alt skyves opp i hodet på en måte. Er ikke vondt, bare veldig ubehagelig. Synes disse tingene er veldig merkelige og vanskelige og forklare.. Og kvier meg egentlig for å gå til lege når jeg føler det som om det har rabla litt for meg (for jeg finner ingen lignende symptomer noen steder).

Jeg har i mange mnd også hatt en dirring i kroppen, spesielt etter at jeg har lagt meg, sovet litt og så våknet. Samboeren min har også kommentert dette for han merker det. Håper du kan svare på noe av dette. Det ble langt og sikkert veldig rotete..Jeg har tenkt litt på stoffskifte.. kan det ha sånne symptomer?

Et spm til slutt. Jeg har ofte gåsehud i hodebunnen. At det kjennes ut som om blodet forsvinner i huden for så å komme tilbake igjen. Dette har jeg hatt i mange år. Hvorfor blir det slik?

Jeg må kanskje nevne at jeg er plaget med vond nakke og har ganske så stive skuldre og nakke. Spesielt etter at jeg fikk sistemann for det blir mye bæring..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254340-diffuse-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Nummenheten du beskriver i ansiktet KAN være forårsaket av nerveklem helt øverst i nakken. Synes derfor du skal be om en henvisning til fysioterapeut av fastlegen din. Prøv å få tak i en fysioterapeut som har slynge-apparater;, dette er gunstig nakketrening; såkalt SET-terapi. Dersom du har struma, så vil dette kunne gi følelse av press på halsen og nedre deler av ansiktet. Fastlegen din vil kunne sjekke dette, samt ta blodprøver av stoffskiftet. Ta deg altså en tur til fastlegen. Plagene fra hodebunnen kan jeg ikke helt forklare, medmindre det er en slags angst-reaksjon i forbindelse med hyperventilering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254340-diffuse-symptomer/#findComment-2016855
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...