Ma123 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hei, jeg er en dame på 33år og har spillt volleyball siden jeg var 12 år. På januar i år ble jeg operert pga av menisk skade i høyre kne. Det de fant da de operert var at den laterale menisken var skadet og de fikset den. Men på medial siden av kneet viste det seg at brusken var slitt bort,så det mangler 5 kvadratcentimeter med brusk der!!! Gikk til opptrening hos fysiotreapeut etterpå, å det gikk tålelig bra. Startet å trene volleyball igjen på mai 4timer i uken, pluss kamper i helgene. Utover høsten har kneet bare blitt verre og verre, dette har ført til at jeg har lagt mer belastning på det friske kneet så nå er det blitt skikkelig vondt også.Har store smerter i begge kne om natta,aller verst er det å reise seg etter at jeg har sittet en stund, når jeg går en stund er begge knærne hovne og stive, har ikke sjans å sette meg på huk osv.Leste om brusktransplantasjon på nettet, tok dette opp med legen min, men han var negativ til det å sa det var ingen gode resultater av det.. Så spørsmålet mitt er, vil en brusktransplantasjon hjelpe meg, å er den vellykket kan jeg da fortsette å spille volleyball? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det synes ¨være temmelig klart at ledd-flatene som er dekket med brusk ikke fungerer optimalt når du etter belastninger har såpass med hevelser i selve leddene og har smerter. Tidligere har du fått påvist en skikkelig bruskdeffekt og dette bør nok vurderes av ortoped nettopp med henblikk på evt. bruskcelle-transplantasjon. Jeg synes du skal snakke med legen din om å bli henvist til f. eks. ortopedisk avd. Ullevål Sykehus, som har erfaring med dette. De vil vurdere om din skade er egnet til et slik inngrep. Volley-ball er tøff belastning på knærne. Jeg tror du skal bedrive mer skånsom trening nå og er fristet til å råde deg til andre aktiviter etter en evt. operasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.