Gå til innhold

Hvilke av disse yrkene tror du det jobber flest pene mennesker i?

Anbefalte innlegg

Logisk sett vil arbeidsgivere ønske penest mulig personer i yrker som krever dirkete kontakt med kundene.

Dermed vil jeg anta at det er flest pene mennesker innen servitøryrket (som ikke krever all verdens kunnskap eller utdannelse), så kommer butikkmedarbeiderne (krever litt mer kunnskap).

Videre er det vel også slik at en del mennesker flyter på utseendet sitt hele livet. De gjør det dårlig på skolen (dels fordi de "prioriterer" utseende og dels fordi de ikke ser behovet for utdannelse) og ender derfor oftere opp i yrker som krever lite/ingen utdannelse.

Videre må jeg si meg uenig med morsk, det fins svært mange pene sykepleiere. Det avhenger selvsagt av alder. Blant de eldre er det vel lengre mellom de pene.

Biblotekarer og lærere er ikke pene. Psykologer kan være pene, men på en isdronning-måte som ikke nødvendigvis er positiv.

Fortsetter under...

Sier servitør nr 1. På biblioteket sitter ei gammel dame.... Psykologer har jeg sett lite av, og samme med sykepleiere. Kassabetjening legger jeg ikke stort merke til om ikke de sier eller gjør noe utover de vanlige frasene. Hm, hva glemte jeg? Vel, sikkert ikke pene i mine øyne uansett.

Logisk sett vil arbeidsgivere ønske penest mulig personer i yrker som krever dirkete kontakt med kundene.

Dermed vil jeg anta at det er flest pene mennesker innen servitøryrket (som ikke krever all verdens kunnskap eller utdannelse), så kommer butikkmedarbeiderne (krever litt mer kunnskap).

Videre er det vel også slik at en del mennesker flyter på utseendet sitt hele livet. De gjør det dårlig på skolen (dels fordi de "prioriterer" utseende og dels fordi de ikke ser behovet for utdannelse) og ender derfor oftere opp i yrker som krever lite/ingen utdannelse.

Videre må jeg si meg uenig med morsk, det fins svært mange pene sykepleiere. Det avhenger selvsagt av alder. Blant de eldre er det vel lengre mellom de pene.

Biblotekarer og lærere er ikke pene. Psykologer kan være pene, men på en isdronning-måte som ikke nødvendigvis er positiv.

Hva slags kunnskap må butikkmedarbeidere ha? Eller hva tror du servitører må kunne? Bære tallerkner? :)

Annonse

Hva slags kunnskap må butikkmedarbeidere ha? Eller hva tror du servitører må kunne? Bære tallerkner? :)

Leste du innlegget mitt?

Jeg skrev at servitører ikke trenger utdannelse eller kunnskap. Butikkmedarbeidere må vite litt om produktene de selger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...