Gå til innhold

Hvor usunt er det å ta en hamburger i ny og ne

Gjest balansekunstneren

Anbefalte innlegg

Gjest balansekunstneren

jeg er ikke overvektig men likevel opptatt av å holde meg på den slanke linjen da jeg går på medisiner som øker sultfølelsen og kan gi vektøkning.

Jeg forsøker derfor å ha et normalt og sunt kosthold med mye mosjon.

Iblant skeier jeg ut med gatekjøkken mat. som regel en hamburger.

Da spiser jeg hamburger uten dressing og uten ost. ikke pommes frittes til og ingen brus.

Selvfølgelig ikke sunt det heller. Men hvor usunt er det i forhold til andre usunne ting man stapper i seg. Tenker at jeg spiser en hamburger en til to ganger i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En vanlig hamburger er ikke nødvendigvis så usunt. Det kommer jo litt an på hva slags kjøtt som blir brukt. Er det kjøtt med mest mulig fett er det jo mindre sunt enn rent kjøtt!

Så lenge du holder deg unna pommes frites'en som ofte følger med, så kan du godt spise hamburger en gang eller to i mnd.

Ekstra sunn hamburger er Fedon King som Burger King har.

Da er kjøttet rent og brødet grovt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke usunt i det hele tatt.

Spiser du riktig spiser du ca. hver tredje time. Det er 5 ganger om dagen - 35 ganger i uka og 140 ganger i måneden.

Det sier seg selv at det å skeie ut med burgere 2 ganger i løpet av denne tiden, altså 2 av 140 måltider, ikke betyr noe som helst.

Det viktige er hvordan du spiser de andre 138 måltidene. Ikke at du skeier ut med noe så til de grader lite som 2 burgere i måneden.

Det er ingenting, og du kan trygt skeie ut oftere enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Ikke usunt i det hele tatt.

Spiser du riktig spiser du ca. hver tredje time. Det er 5 ganger om dagen - 35 ganger i uka og 140 ganger i måneden.

Det sier seg selv at det å skeie ut med burgere 2 ganger i løpet av denne tiden, altså 2 av 140 måltider, ikke betyr noe som helst.

Det viktige er hvordan du spiser de andre 138 måltidene. Ikke at du skeier ut med noe så til de grader lite som 2 burgere i måneden.

Det er ingenting, og du kan trygt skeie ut oftere enn som så.

"Det viktige er hvordan du spiser de andre 138 måltidene."

Veldig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amparro...

Det er ikke noe problem :-) Jeg er selv i samme situasjon som deg, med medisiner og jeg spiser kanskje hamburger 3 ganger pr måned. Det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som man pleier å si: det viktigste er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår, men mellom nyttår og jul. :o)

Kos deg med et par burgere i mnd du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kos deg med en burger av og til

Jeg også skeier med med hamburgermat et par ganger i måeneden, og da gjerne med pomes frites, dressing og hele pakka. Det er da måte på hvor fetthysterisk en skal være. Jeg merker verken på vekta ellet at jeg blir slappere av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...