Gå til innhold

Øyekatar/betennelse - hvor lenge varer det?

Gjest lurerveldig25+

Anbefalte innlegg

Gjest lurerveldig25+

Er fryktelig forkjølet om dagen og våknet fredag morgen med en del puss i det ene øyet. Var hos lege igår formiddag og fikk øyedråper (kloramfenikol) som jeg begynte med med en gang. Bruker linser til vanlig og dumme meg har bare noen gamle briller liggende som fungerer greit til hjemmebruk men ikke ellers. Legen sa det var god sjanse for at jeg kunne bruke linsene igjen på mandag. Men det var fortsatt mye puss idag når jeg våknet så jeg ser fortsatt ingen forbedring og bekymrer meg litt. Trodde dråpene skulle virke raskt..

Om dagen har jeg nesten ikke symptomer. Litt "tørt øye"-følelse men ellers ikke noe særlig puss, det er når jeg har sovet at pusset kommer.

Noen som har erfaringer og tips til hvordan det går fortere over?

(Og ja jeg har bestilt time for ny synssjekk sånn at jeg raskt får kjøpt meg nye ordentlige briller ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du har puss i øyet er det ikke sikkert du har en bakteriell infeksjon, særlig dersom du ikke samtidig er rød på øyet. Det kan like gjerne være et virus og da hjelper ikke de dråpene noe. Jeg anbefaler å bruke nesespray, samt å massere/presse fra neseroten ned mot nesevingene flere ganger pr. dag for å øke drenasjen via tårekanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerveldig25+

Selv om du har puss i øyet er det ikke sikkert du har en bakteriell infeksjon, særlig dersom du ikke samtidig er rød på øyet. Det kan like gjerne være et virus og da hjelper ikke de dråpene noe. Jeg anbefaler å bruke nesespray, samt å massere/presse fra neseroten ned mot nesevingene flere ganger pr. dag for å øke drenasjen via tårekanalene.

Er littegrann rød på øyet på dagtid og tydelig rødt når jeg våkner om morgenen og pusset er der. Legen kikket på det og sa jeg var rød og skrev ut dråpene. Har sannsynligvis blitt smittet etter besøk hos familie hvor de akkurat hadde hatt det samme og var blitt behandlet med samme dråpene.. så sannsynligheten for at det er det er ganske stor. Får vel bare fortsette å dryppe hver 4. time og håpe det gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...