Gå til innhold

Hvor ofte?

Gjest donaldine

Anbefalte innlegg

Gjest donaldine

Hvor ofte bør man egentlig trene for at det skal gi merkbare resultater. Med merkbare resultater mener jeg at kroppen begynner å se ut som man faktisk trener, og at vekten reduseres, man begynner å gå ned i klesstørrelser osv.???

Har trent 2-4 ganger i uka nå siden august, da starta jeg på scratch, men vekta står på stedet hvil, og klesstørrelsen er akkurat den samme...

Jeg har syklet, både ute og inne, jeg har svømt, og jeg har trent kondisjon og styrke i helsestudio. Nå blir det mest helsestudio. Dersom jeg holder på der 1-1,5 time 2-3 ganger i uka, burde jeg ikke snart se litt resultater da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest donaldine

Legg på større vekter, kjøp pulsklokke, legg om kostholdet ditt, da vil du nok se resultatene.

Dette med pulsklokke?? Hva er egentlig vitsen med den, og hvordan får man egentlig nytte av den??

Tenkte på å skaffe en slik da jeg syklet mye ute, nærmest for moro skyld... For da ville jeg jo kunne følge med på hvor høy pulsen egentlig blir i lange og harde oppoverbakker... Men når man trener i helsestudio... Er det for å tilpasse treningen slik at man tar i mer hvis man ser at man har mye på gå på i forhold til maxpuls??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pulsklokke?? Hva er egentlig vitsen med den, og hvordan får man egentlig nytte av den??

Tenkte på å skaffe en slik da jeg syklet mye ute, nærmest for moro skyld... For da ville jeg jo kunne følge med på hvor høy pulsen egentlig blir i lange og harde oppoverbakker... Men når man trener i helsestudio... Er det for å tilpasse treningen slik at man tar i mer hvis man ser at man har mye på gå på i forhold til maxpuls??

Pulsklokke er ikke tull, hvis du er av den vanlig typen ( som meg ) at det er vanskelig å få tatt skikkelig i hvis en ikke blir presset. Ved hjelp av pulsklokken vil du fort finne ut om hvor langt du egentlig presser kroppen din. Få hjelp på ditt treningssenter til å stille inn klokken. Tro meg det hjelper. Du vil komme i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest donaldine

Pulsklokke er ikke tull, hvis du er av den vanlig typen ( som meg ) at det er vanskelig å få tatt skikkelig i hvis en ikke blir presset. Ved hjelp av pulsklokken vil du fort finne ut om hvor langt du egentlig presser kroppen din. Få hjelp på ditt treningssenter til å stille inn klokken. Tro meg det hjelper. Du vil komme i bedre form.

Takk for tipset=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet er også veldig viktig i denne sammenhengen. Jeg har sett at jeg forbrenner ca. 400 kalorier på en spinningtime. 100 gram sjokolade (og det er jo ikke såååå mye) inneholder over 500 kalorier.

Og når du trener blir du ofte litt mer sulten, og spiser litt mer. Derfor går fort kaloriforbruket opp i opp med det ekstra du spiser.

Kanskje du har mulighet til å ta en fett-test der du trener.

Da måler de fettprosenten. Da kan du oppleve at du går ned i fettprosent selv om vekta de er stabil. (Altså får du muskler i stedet). Det opplevde jeg.

Så at du også hadde fått tips om pulsklokke. Det er supert dersom du sykler/løper o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest donaldine

Kostholdet er også veldig viktig i denne sammenhengen. Jeg har sett at jeg forbrenner ca. 400 kalorier på en spinningtime. 100 gram sjokolade (og det er jo ikke såååå mye) inneholder over 500 kalorier.

Og når du trener blir du ofte litt mer sulten, og spiser litt mer. Derfor går fort kaloriforbruket opp i opp med det ekstra du spiser.

Kanskje du har mulighet til å ta en fett-test der du trener.

Da måler de fettprosenten. Da kan du oppleve at du går ned i fettprosent selv om vekta de er stabil. (Altså får du muskler i stedet). Det opplevde jeg.

Så at du også hadde fått tips om pulsklokke. Det er supert dersom du sykler/løper o.l.

Skjønner ikke at du ikke forbruker mer enn 400 kcal. på en spinningtime! Når jeg sitter å tråkker på ergometersykkelen min kommer jeg fort opp i 500-700 forbrente kcal. Det er ihvertfall det kalorimåleren viser... Og når jeg trener på stepmaskinen på treningsstudioet forsvinner jo fort 200 kalorier på 10 minutter! Det viser kalorimåleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du ikke forbruker mer enn 400 kcal. på en spinningtime! Når jeg sitter å tråkker på ergometersykkelen min kommer jeg fort opp i 500-700 forbrente kcal. Det er ihvertfall det kalorimåleren viser... Og når jeg trener på stepmaskinen på treningsstudioet forsvinner jo fort 200 kalorier på 10 minutter! Det viser kalorimåleren...

Søsteren min og jeg har trimsykler begge to, to ulike typer og de viser temmelig forskjellig kaloriforbruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min og jeg har trimsykler begge to, to ulike typer og de viser temmelig forskjellig kaloriforbruk...

Kaloriforbruk under trening er høyst individuelt - sånne målere kan derfor ikke stoles på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor riktig den er, men det er en pulsmåler hvor jeg måtte stille inn vekta mi i hvertfall.

Nå har jeg ny pulsmåler, og den kan jeg ikke stille inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest donaldine

Så kaloriforbruket på disse forskjellige maskinene er egentlig ikke til å stole på i det hele tatt? Forleden satt jeg "å ga alt" på min private ergometersykkel, og displayet viste 717 kalorier på en time. Antageligvis var vel forbruket langt mindre? Det skal ikke være for lett dette her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...