Gå til innhold

Hoftesmerter

Gjest trist jente 24

Anbefalte innlegg

Gjest trist jente 24

Har i eit par år no slitt med smerter i sete, hoft og smerter som stråler ned i låret/kneet. Dette er kun på høgre side.

Smertene kjeme under aktivitet. Det er veldig plagsomt ettersom eg likar å vere i aktivitet og trene. Det er spesielt vondt å gå i motbakkkar.

Går hos fysioterapeut, som seier musklaturen i sete og hoft er veldig stram.

Ein annen ting som er ubehagelig er at hofta smeller opp, blir ein "smell"-då kjennes d ut som det blir meir bevegligheit i hofta. Nokon som veit kva dette kan vere? Kjennes ut som det glepper i leddet. Fysio meiner at det er musklar og sener som smeller/glepper. Litt redd det skal vere noko gale med sjølve hofteleddet.

Fysio seier også at eg er ein del skjev i ryggen. Har også probelm med stramme musklar i skulder/nakke på same side.

Håper nokon kan svare meg på kva dette kan vere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har gått slik et par år synes jeg du bør få tatt bilder av nederste del av rygg og kanskje hofte bare for sikkerhets skyld. Men smertene du beskriver kan godt være bare muskulære. Kanskje har du en benlengdeforskjell som gir skjevheten i ryggen med ugunstig belastning som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente 24

Hvis du har gått slik et par år synes jeg du bør få tatt bilder av nederste del av rygg og kanskje hofte bare for sikkerhets skyld. Men smertene du beskriver kan godt være bare muskulære. Kanskje har du en benlengdeforskjell som gir skjevheten i ryggen med ugunstig belastning som resultat.

ja, eg burde vel kansje det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Slik du beskriver dette ("snapping hip") med klikkelyder i leddet og smerter i låret, synes jeg en ortoped bør se på deg. Gjerne etter en rtg. undersøkelse først. Når stabiliteten i leddet er dårlig, f.eks. pga. en grunn hofteskål, så må leddbånd og muskulatur jobbe ekstra hardt. Dette kan være årsaken til smerter etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente 24

Slik du beskriver dette ("snapping hip") med klikkelyder i leddet og smerter i låret, synes jeg en ortoped bør se på deg. Gjerne etter en rtg. undersøkelse først. Når stabiliteten i leddet er dårlig, f.eks. pga. en grunn hofteskål, så må leddbånd og muskulatur jobbe ekstra hardt. Dette kan være årsaken til smerter etter trening.

Ja, burde kansje det. Men kva kan gjerast dersom det viser seg at eg f.eks. har grunn hofteskål? Synest det er litt merkeleg at det kun skal ha plager på høgre side.

Er vel lege som henviser til ortoped?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...