pivot Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei!Har for en tid tilbake fått diagnosen seboreisk eksem av min fastlege. Han skrev ut en resept på en krem jeg skulle smøre på utslettet jeg hadde på armene, og jeg fikk tips om å kjøpe shampooen Selsun for hodebunnen min. Begge deler fungerte veldig fint. Utslettet på armene er borte og har forblitt borte, og hodebunnen er bedre så fort man bruker shampooen. Jeg har riktignok litt dårlige forutsetninger for å bruke Selsun. Da jeg har dreadlocks (fletter/floker i håret) gjør dette at jeg ofte må bruke mer shampoo enn andre. Jeg bruker normalt spesialshampoo fra USA, spesielt laget for dreadlocks (inneholder ikke parfyme og andre tilsetningstoffer som vil kunne ødelegge 'flettene'). Denne bruker jeg gjennomsnittlig to ganger i uken. Vasker sjeldent håret noe oftere. Bruker også Selsun etter første shampoo er skylt ut av håret så dette får ligge igjen og virke. Spørsmålet mitt er: Finnes det andre shampooer der ute som er rimeligere, etterlater mindre stoffer i håret og eventuelt kan spes ut? Finnes det naturprodukter man kan bruke? Leste noe om noen bær man kunne koke... var det einebær mon tro? Jeg vil gjerne at allergien min skal bli en rimeligere og mindre tidkrevende affære, og jeg vil helst ikke at det som hjelper mot eksemen ødelegger og løser opp dreadlocksene mine... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg vet ikke hva selsun er,men jeg brukte fungoral fra apoteket. Virket veldig bra. Brukte den ca 1 gang pr uke. Resten av gangene brukte jeg vanlig shampoo. Helst en mild en. Men du trenger jo ikke ha eksemshampoen i hele håret? Bare ta den i hodebunnen og vanlig shampoo i resten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest platerens Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hadde god effekt med Bio+, som du får kjøpt hos frisør. Et billigere alternativ som også virker for min del er rett og slett Head and shoulders-sjampo. I tillegg bruker jeg Diprosalic liniment både i hodebunn og på områder av kroppen hvor jeg har utslett. Diprosalic fås på resept. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pivot Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jeg vet ikke hva selsun er,men jeg brukte fungoral fra apoteket. Virket veldig bra. Brukte den ca 1 gang pr uke. Resten av gangene brukte jeg vanlig shampoo. Helst en mild en. Men du trenger jo ikke ha eksemshampoen i hele håret? Bare ta den i hodebunnen og vanlig shampoo i resten? Takk for kjapt svar! Har tenkt på Fungoral shampoo. Kanskje denne passer bedre. Bruker ikke selsun i hele håret. De små flaskene ville i så fall ikke rukket til mer enn en vask. Hehe. Slik det er nå holder en slik flaske til 4-5 vask, hvis jeg er heldig. I tillegg opplever jeg at det er så mye fuktighetskrem og annet i Selsun at den løser opp dreadlocksene mine. Mye løshår i perioder jeg må bruke mye Selsun. Er fungoral spekket med fuktighetsgivende midler og? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pivot Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Hadde god effekt med Bio+, som du får kjøpt hos frisør. Et billigere alternativ som også virker for min del er rett og slett Head and shoulders-sjampo. I tillegg bruker jeg Diprosalic liniment både i hodebunn og på områder av kroppen hvor jeg har utslett. Diprosalic fås på resept. Er Diprosalic en krem? Bruker kremen jeg har fått på resept i hodebunnen også. Ihvertfall der jeg kommer til. Husker ikke navnet på kremen i hodet akkurat nå. Begrenset hvor bra den fungerer i hodebunnen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Takk for kjapt svar! Har tenkt på Fungoral shampoo. Kanskje denne passer bedre. Bruker ikke selsun i hele håret. De små flaskene ville i så fall ikke rukket til mer enn en vask. Hehe. Slik det er nå holder en slik flaske til 4-5 vask, hvis jeg er heldig. I tillegg opplever jeg at det er så mye fuktighetskrem og annet i Selsun at den løser opp dreadlocksene mine. Mye løshår i perioder jeg må bruke mye Selsun. Er fungoral spekket med fuktighetsgivende midler og? Det er jeg ikke sikker på. Lenge siden jeg brukte det. Men fungoral er litt drøyere. Skal bare bruke ca en teskje med shampoo hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flystripa Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Takk for kjapt svar! Har tenkt på Fungoral shampoo. Kanskje denne passer bedre. Bruker ikke selsun i hele håret. De små flaskene ville i så fall ikke rukket til mer enn en vask. Hehe. Slik det er nå holder en slik flaske til 4-5 vask, hvis jeg er heldig. I tillegg opplever jeg at det er så mye fuktighetskrem og annet i Selsun at den løser opp dreadlocksene mine. Mye løshår i perioder jeg må bruke mye Selsun. Er fungoral spekket med fuktighetsgivende midler og? Hei! Fungoral er dritdyr. Spør på apoteket, det finnes nemlig en lignende shampo fra Cosmica, til en tredjedel av prisen på Fungoral. Verdt et forsøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest platerens Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Er Diprosalic en krem? Bruker kremen jeg har fått på resept i hodebunnen også. Ihvertfall der jeg kommer til. Husker ikke navnet på kremen i hodet akkurat nå. Begrenset hvor bra den fungerer i hodebunnen Diprosalic er et liniment - altså helt tyntflytende. Lukter platerens (sprit). Men all eksem forsvinner når jeg har på dette. Fikk Apolar krem engang, men den virket ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pivot Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Diprosalic er et liniment - altså helt tyntflytende. Lukter platerens (sprit). Men all eksem forsvinner når jeg har på dette. Fikk Apolar krem engang, men den virket ikke. Ahh... Ser at det koster 161 kr for 50ml av denne. Tror du den kan tynnes ut før man bruker den? en del Diprosalic og noen flere deler vann. Slik at jeg klarer få det i hele hodebunnen uten å bruke opp hele flasken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest platerens Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ahh... Ser at det koster 161 kr for 50ml av denne. Tror du den kan tynnes ut før man bruker den? en del Diprosalic og noen flere deler vann. Slik at jeg klarer få det i hele hodebunnen uten å bruke opp hele flasken? Kan ikke se noe problem i å tynne den ut, men jeg får Diprosalic på blå resept, såjeg tror jeg betalte 98 kr pr flaske. Mulig den kan fungere godt selv om den er utvannet. Du får prøve:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Fungoral er dritdyr. Spør på apoteket, det finnes nemlig en lignende shampo fra Cosmica, til en tredjedel av prisen på Fungoral. Verdt et forsøk. Jeg betalte 120 kr for den minste flaska og den hadde jeg i evigheter. Syns ikke det var så dyrt. Skal bruke så lite av gangen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.