Gjest jeg vil, jeg vil! Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Drømmer om å bli ernæringsfysiolog, men har et problem med blod. Siden jeg var liten har jeg besvimt hver gang jeg tar en blodprøve/sprøyte, og bare tanken på blod kan gjøre meg svimmel. Kan jeg likevel klare meg gjennom et studium i ernæring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det du vil, kan du! Go for it! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg vil, jeg vil! Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det du vil, kan du! Go for it! Hehe, er det jeg har tenkt jeg også.. Men studerer nå samfunnsernæring, et studium som ikke tilfredstiller helt mine forventninger, så har bestemt meg for å slutte til jul - jeg vil heller jobbe på individnivå enn gruppenivå og det kan jeg ikke etter dette studiet. Men, tingen er den at bare vi har forelesninger relatert til blod blir jeg svimmel og dårlig, og det sliter meg ut. Og regner med dette blir enda verre på universitetet... Så jeg har nå begynt å tenke at kanskje jeg ikke har noe å gjøre i denne studieretningen i det hele tatt.. kanskje skulle jeg studert økonomi og administrasjon eller noe i en helt annen retning.. Men innerst inne vet jeg, at det er ernæringsfysiolog jeg har lyst til å bli..! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hehe, er det jeg har tenkt jeg også.. Men studerer nå samfunnsernæring, et studium som ikke tilfredstiller helt mine forventninger, så har bestemt meg for å slutte til jul - jeg vil heller jobbe på individnivå enn gruppenivå og det kan jeg ikke etter dette studiet. Men, tingen er den at bare vi har forelesninger relatert til blod blir jeg svimmel og dårlig, og det sliter meg ut. Og regner med dette blir enda verre på universitetet... Så jeg har nå begynt å tenke at kanskje jeg ikke har noe å gjøre i denne studieretningen i det hele tatt.. kanskje skulle jeg studert økonomi og administrasjon eller noe i en helt annen retning.. Men innerst inne vet jeg, at det er ernæringsfysiolog jeg har lyst til å bli..! Jeg har studert offentlig administrasjon og har venninner som har studert den økonomiske biten. Tror du ville mistrives i disse studiene som er så rent teoretiske i motsetning til det du kan tenke deg! Du kan sikkert få hjelp til ditt problem i forhold til blod. Var jeg deg, så hadde jeg satset på ernæringsfysiologi! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg vil, jeg vil! Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har studert offentlig administrasjon og har venninner som har studert den økonomiske biten. Tror du ville mistrives i disse studiene som er så rent teoretiske i motsetning til det du kan tenke deg! Du kan sikkert få hjelp til ditt problem i forhold til blod. Var jeg deg, så hadde jeg satset på ernæringsfysiologi! Takk for oppmuntringen! Er bare så redd for å gå på en smell.. Har lenge prøvd å "ignorere" mitt problematiske forhold til blod, men innser at det er reelt og merker nå at det sliter på meg. Kanskje er det da litt naivt av meg å starte på et slikt studium...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Takk for oppmuntringen! Er bare så redd for å gå på en smell.. Har lenge prøvd å "ignorere" mitt problematiske forhold til blod, men innser at det er reelt og merker nå at det sliter på meg. Kanskje er det da litt naivt av meg å starte på et slikt studium...? Naivt vil være å starte på et slikt studium, og ha et problem med blod uten å erkjenne det selv, modent for et slikt studium fordi du vet! Ferdig utdannet, er det andre som tar blodprøvene, du tolker dem...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Søstra mi klarte det, hun hadde (har) også problemer med blod. Underveis i utdanningen velger du en av tre retninger; det er kun en av disse som jobber med blodprøvetaking etter at de er ferdige (klinisk ernæringsfysiologi?). "Alt" du har å grue deg til er en periode under grunnstudiet der man skal lære å ta blodprøver; det brukes ikke veldig mye tid på slikt ellers slik jeg skjønte det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.