hodetullen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei.Jeg er en 35 år gammel kvinne.Jeg sliter i perioder med noen anfall som bekymrer meg. I periodene jeg har disse anfallene kan de komme 1-2 ganger daglig i 4-6 dager, for så å forsvinne og bli borte noen uker - måneder. Anfallene oppleves slik for meg: Først får jeg en mental følelse av at de kommer, og snart befinner jeg meg i en boble der jeg ikke forstår hva folk sier til meg, jeg klarer ikke å lese tekst - eller jeg klarer å lese, men får ingen sammenheng, står f.eks tv/radio på oppfatter jeg det som om det er det samme som blir sagt hver eneste gang jeg har anfall. Som et slags deja vu. Selv klarer jeg ikke å kommunisere særlig med folk rundt meg. Jeg føler kroppslig ubehag, svimmelhet, litt kvalme, kjenner meg ikke igjen i omgivelsene selv om jeg er hjemme - ja det er i det hele en svært ubehagelig situasjon. Anfallene varer ikke lenge - kun 2-3 minutt. Tok dette opp med min fastlege for ca tre år siden da anfallene startet, men han smilte og sa at dette var blodtrykksfall. Nå i det siste føler jeg at dette ikke gir meg godt nok svar lenger. Jeg kan våkne av disse anfallene om natten, er det normalt å få blodtrykksfall i søvne? Opplever også oftere anfall enn tidligere, og denne fornemmelsen av at et anfall er på vei kjenner jeg oftere - uten at det blir fulle anfall.Kan dette være noe annet enn blodtrykksfall? Blodtrykket mitt er normalt ved legebesøk og jeg er ellers frisk, men plages med mye hodepine.(Har gjort det fra 8-10 års alder) Kan dette være en form for epilepsi? Føler meg jo litt smågal når anfallene intreffer - ellers er jeg mentalt frisk. Håper på hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Selvfølgelig burde du utredes skikkelig for dette.. har ingen erfaring selv med det du beskriver men kan det kanskje være migrene? synes uansett at en skikkelig undersøkelse er på sin plass:) lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg synes det kan minne litt om migrene med aurasymptomer. Kanskje du kan be fastlegen henvise deg til nevrolog for å få sjekket ut dette ? Hvis det foreligger et MR bilde av hodet og gjerne et EEG på forhånd er det en fordel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Helt umiddelbart høres dette mest ut som små epilepsi-anfall; "petit mal". Disse kan arte seg på svært forskjellige måter, avhengig av hvor i hjernen aktiviteten/skaden sitter. Hadde det blodtrykksfall; hadde det mest sannsynlig kommet idet du reiste deg; særlig om morgenen eller opp fra f.eks varme bad. Det KAN også være en form for migrene uten den klassiske hodepinen som kommer etter de nevrologiske start-symptomene. men jeg synes dette skal utredes. Jeg ville nok henvist deg til både et CT-bilde av hodet, og en EEG. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.