Gå til innhold

Atarax vs Vallergan

Anbefalte innlegg

Ser at dette er litt bevart før, men ønsker et mer utfyllende svar:

Jeg har av og til brukt Vallergan da en den er en "Bankers" sovemedisin; virker garantert. Problemet er som kjent den lange halveringstiden, jeg må ta den senest kl 1930, den "virker" til kl 1800 neste dag, og da er det jo sånn smått på tide med nytt påfyll...

Jeg så det sto litt om Atarax her; at det også er et Antihistamin, og lurer på om jeg bør spørre legen om denne.

Jeg plages mye av GAD, samt sen innsovning. Melatonin har også god effekt på meg.

Hvor lenge sitter Atarax i kroppen? Er den noe effektiv på angst og søvn? F.eks. sammenlignet med andre angstdempende medikamenter...

fordelen med Antihistaminer, i hvert fall "Vallers", er jo det at de er helt uskyldinge da de også gis til små barn så vidt jeg vet. Er Atarax å betrakte som Vallergan i så måte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255046-atarax-vs-vallergan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så mye om forskjellen... Jeg fikk atarax mot enorm flyfobi. Virkningen var flg: Angsten var der like fullt, men jeg var så sløvet at jeg ikke orket å skjelve, eller gi uttrykk for den.

Så fikk jeg hypnose mot flyskrekken og da ble det faktisk bra.

Vallergan har jeg også fått tidligere, Den sløver kanskje ikke fullt så mye, men man blir mer trøtt... Også får man desto større "hangover" dagen derpå.

Det er bare min erfaring, men det fungerer sikkert forskjellig fra person til person:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255046-atarax-vs-vallergan/#findComment-2021714
Del på andre sider

Gjest allergica

hei!

Jeg tok Atarax igår kveld for første gang, etter tidligere å ha brukt Vallergan periodevis.Tok først 1 tbl.25 mg og så en til litt seinere.

Jeg fikk ihvertfall sove. Den slo meg ikke ut. Mulig jeg følte meg litt mer avslappa i kroppen og rolig, men er fortsatt usikker på effekten. Jeg er midt oppi litt ekstra stress om dagen så det kan innvirke på effekten. Men en stor forskjell er at jeg ikke har særlig hangover idag som med vallergan. Men det kan jo skyldes at jeg har brukt antihistamin før Atarax slik at jeg er mer immun mot den sedative effekten...kanskje!??

Jeg har kun periodevis problemer med å sove, så jeg er mer spent på effekten av Atarax på angsten/sosial angsten på dagtid.

Ingen av SSRIene har forresten hatt noe effekt på mine plager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255046-atarax-vs-vallergan/#findComment-2021959
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...