Gå til innhold

Røyking utendørs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

23

• Juneau

19

• sheba

17

• meg__123!

12

Mest aktive i denne tråden

Men hvorfor skal røykerne stå en halv meter fra døren der alle skal inn? Det er faktisk plagsomt å gå gjennom røykskyen. De kan da vel for svarte trekke seg noen meter unna til et sted der ingen blir plaget???

Klarer du ikke å holde pusten den ene meteren da - hvis dette er noe som plager deg så veldig?

Hvorfor er det din rett å forpeste lufta for andre?

Kjører du bil?

Reiser du med fly?

Bruker du mer strøm enn nødvendig?

Bruker du varer som ikke er resirkulerbare og/eller miljøvennlige?

Hvis du gjør noe av det ovenfor (og en rekke andre ting), så hvorfor er det din rett å ødelegge lufta for alle oss andre?

For det første koster det oss en formue å gi deg behandling for den kreften du pådrar deg. For det andre koster det oss en ny formue å holde deg på avdeling for smertlindring slik at dine siste uker blir anstendige.

Startet du røykingen tidlig nok, skal vi bruke ressurser på å følge opp avkommet ditt også.

Har du tatt med i regnskapet hvor mye staten tar inn i tobakksavgifter fra røykerne?

Hør her: Jeg ber ikke om noe urimelig - bare at røykerne kan trekke seg noen meter vekk fra den døra de står utenfor. Og jo: Jeg kan faktisk forlange det selv om røyk enn så lenge er lovlig salgsvare.

Jeg forventer derimot IKKE at folk skal slutte å røyke "bare fordi jeg skal en tur til byen", som du så intelligent uttrykker det. Bare at den offentlige døra jeg skal inn ikke er innhyllet i en røyksky.

Har du tungt for det - eller skal jeg forklare deg det enda en gang til?

Slik suttring gir meg bare enda mer lyst til å blåse røyk i det lille anti-røyke trynet ditt;o)

Annonse

Nei. jeg husker at du ønsket at alle muslimer skulle fjernes fra Norge.

Jeg reagerer på krenking av

muslimers menneskerettigheter, som andres.

Det er en annen debatt en denne som du prøver å forsøple ved å

morske deg overfor flisa og andre ved å ta i bruk vulgære uttrykk.

Du har tatt en for mye i kveld?Uansett sier klokken at der er lurt å ta kvelden. For den som har et liv i morgen.

Kan ikke huske å ha "morsket" meg til en såpass fornuftig dame som Flisa:)

0 poeng til dem.

For det første koster det oss en formue å gi deg behandling for den kreften du pådrar deg. For det andre koster det oss en ny formue å holde deg på avdeling for smertlindring slik at dine siste uker blir anstendige.

Startet du røykingen tidlig nok, skal vi bruke ressurser på å følge opp avkommet ditt også.

Idiotisk regnestykke.

Besparelsene i alderstryd i form av en tidlig død er langt, langt, større enn de utgiftene du nevner, som uansett kommer noen år senere for ikke-røykere.

0 poeng og stryk til deg.

Petrine Eiffel

YES!!! Skaff oss egne lukkede røykerom slik at vi slipper å stå ute i kulda. Det tror jeg de aller fleste røyekre ønsker seg, men vi har nå engang blitt henvist til gata, og INGEN skal fortelle meg at jeg ikke får lov til å røyke ute i friluft!!

Jeg skal på sykehuset til mandag og der gjør alle det. Dvs blåser røyk på alle som skal inn og det bare i protest for at røykerommet ble stengt av Høybråten.

For ordens skyld kan jeg fortelle at det er en annen inngang også der ingen røyker og det er hovedinngangen. Likevel går ingen inn der.

På St.Olav sykehus i Trondheim står omtrent alle røykerne rett foran inngangsdøra til høyblokka og røyker. Det kan være ganske så tett og intenst og komme gjennom den røykskyen og massen med røykere som står der. Spesielt sånn rett etter middagen.

Annonse

Petrine Eiffel

Ja, for det er ingen røykere som betaler skatt her i landet, og for ikke å snakke om avgiftene som er på tobakken vi kjøper over flere år! Nei, skal vi diskutere det, så betaler vi nok den behandlingen selv!

laguna1365380434

Ja for all del...Kan ikke du bare få lovfesta at alt utendørs som plager deg må vekk, etter på kan vi jo fjerne alt som plager meg, også blir det så trivelig og takhøyt så..;-P

Jeg klarer pokker meg ikke å ta dere seriøst selvom dere har bevist at dere er livsfarlige med de fanatiske holdningene deres, så jeg burde vel.

Snart kommer det vel en sånn slags disneyby for dere, der ingen røyker, ingen er negre og alle maler husene sine likt, og det taes opp på almannamøte om noen banner eller kaller ungene sine noe feil og at det ellers er vedtatt at alle har det trivelig og sunt. Og i grunnen hadde vel det vært like greit.

Jeg vet ikke om jeg finner deg mest skummel eller latterlig!

På St.Olav sykehus i Trondheim står omtrent alle røykerne rett foran inngangsdøra til høyblokka og røyker. Det kan være ganske så tett og intenst og komme gjennom den røykskyen og massen med røykere som står der. Spesielt sånn rett etter middagen.

Jeg synes det var helt idioti å legge ned røykerommet på sykehusene. De har jo ikke gjort det på aldershjemmene.

Det går fint å røyke ute når man er ganske frisk og bare skal være noen dager men dersom man er riktig dårlig og skal være mange måneder så synes jeg det er helt på trynet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...