Gjest daffen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 hei! jeg er en ung mann som etter å ha vært hos legespesialist for diffuse plager/hudplager, legen mener jeg kan ha lavt stoffskifte,og skal derfor begynne med Levaxin.Min fastlege virker derimot skeptisk til dette. Har definitivt mange av symptomene(nsten alle, etter å ha lest om sykdommen!), men jeg har også i mange år slitt med psyksike plager.(først sosial angst,men i økende grad også angst og depresjon).Blir fort stressa og aldri uthvilt. Jeg har idag prøvd å få en rask oversikt over aktuelle blodverdier. FSH i sept.2001 var 2,4 ( og 1,99 analysert ved annetlab.) fritt tyroksin var 14,6. FSH i sept-02 var 4,5 og fT4 14 Okt. -05 var TSH 5 og fT4 16 sept.-06 var TSH 1,8 og fT4 17 nov.-06 var FSH derimot 4,7. Venter nå på svar fra kontrollprøver. Noen kommentarer? ...er det normalt at FSH varierer så sterkt? skal unge helst ha lavere verdier enn eldre? Har jeg kanskje en begynnende svikt? mvh. 1 litt undrende :_) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daffen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 ser jeg har surra litt.. mener selvfølgelig TSH der jeg har skrevet FSH. :_)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tynn tråd Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 TSH ja:) Jo, en av indikatorene for lavt stoffskifte (hypothyreose) er ofte økende TSH. FT4 synker gjerne med økende TSH. I tillegg har du jo andre symptomer så det holder:) Mange har ofte i lang tid "BARE" subjektive symptomer uten at noe "galt" vises på blodprøvene. Jeg kunne skrevet svært mye om dette, men velger å begrense meg. Syns likevel det er rart legen din ikke vil gi deg Levaxin. Men dette er heller ingen nyhet for meg:) Det er fortsatt svært mange allmennleger som dessverre ikke vet nok om denne sykdommen. Så velkommen i klubben:) Anbefaler denne linken til deg. Kanskje vi møtes der:) http://www.xlpluss.no/thyroforum/index.php? sid=127c16296fa652de07ef6b24a4f928ca mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwerty2 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei Har ikke noe svar på spm ditt, men jeg har selv gått på levaxin i et år nå og har ingen problemer eller bivirkninger. For meg har medisinen hjulpet godt - ettersom doktoren sa burde jeg fått levaxin for maaaaaaaaange år siden da et par av koblingene mellom hode og hjertet var skadet/ødelagt og teknisk burde jeg ikke vært i live! Var skremmende å høre dette og som sagt, levaxinen hjalp meg! Lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daffen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 TSH ja:) Jo, en av indikatorene for lavt stoffskifte (hypothyreose) er ofte økende TSH. FT4 synker gjerne med økende TSH. I tillegg har du jo andre symptomer så det holder:) Mange har ofte i lang tid "BARE" subjektive symptomer uten at noe "galt" vises på blodprøvene. Jeg kunne skrevet svært mye om dette, men velger å begrense meg. Syns likevel det er rart legen din ikke vil gi deg Levaxin. Men dette er heller ingen nyhet for meg:) Det er fortsatt svært mange allmennleger som dessverre ikke vet nok om denne sykdommen. Så velkommen i klubben:) Anbefaler denne linken til deg. Kanskje vi møtes der:) http://www.xlpluss.no/thyroforum/index.php? sid=127c16296fa652de07ef6b24a4f928ca mvh takk for tilbakemeldinger, og linken til det forumet tror jeg vil bli brukt en del framover ja.Trenger nok en del tid på å sette meg inn i alt, og ikke minst bli helt sikker på at jeg har denne sykdommen.Det føles nesten litt for godt til å være sant...å endelig å ha funnet en forklaring på ihvertfall noen av problemene jeg har slitt med siste årene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.