Gå til innhold

Muslimsk familie med flaggstang

Anbefalte innlegg

Gjest nei og ja i en annen tråd

Litt uheldig å svare som jeg nå gjorde da jeg for øyeblikket også er involvert i en diskusjon hvor jeg nekter hardnakket for at spesielt mange av de faste nicka her inne skriver frekke innlegg. :)

Det tenkte jeg også da jeg leste ditt forrige innlegg;)

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

30

• keinstein

22

• gripp

10

• flisa

6

Mest aktive i denne tråden

Litt uheldig å svare som jeg nå gjorde da jeg for øyeblikket også er involvert i en diskusjon hvor jeg nekter hardnakket for at spesielt mange av de faste nicka her inne skriver frekke innlegg. :)

*gapskratter*

Endelig en liten lysning i en ellers kjedelig dag:-)

Annonse

Gjest MiaMariaa

OK... kanskje jeg er litt for preget av utdøende gamle flaggregler. Skal prøve å skjerpe meg *banker vett i skallen med en ikke altfor tung stekepanne*

Snakk om fordommer. Ikke takler du røykere og ikke folk som ikke flagger på nasjonaldagen. Djeeez.

Annonse

For meg ville det vært langt værre å se en muslims familie flagge med norskt flagg. *grøsse* Det er tross alt norges nasjonaldag, ikke deres, så er vel greit at de ikke feirer den eller flagger med vårt flagg.

javisst - så du mener det er forskjell på norske statsborgere og norske statsborgere?

Er det ikke folk hjemme, så trenger de ikke flagge. Men hvis jeg var dem, ville jeg tatt ned flaggstangen hvis jeg ikke ville flagge. De kan lett provosere naboer i et villastrøk.

Det norske flagget inneholder et kors. Det danske flagget prydet mange tusen korsridderes hester på 1300-tallet, og det norske er et omsydd dansk flagg.

Å henge opp et flagg kan fort tolkes som avgudsdyrking i islamske land og i ekstreme tolkninger som er ment til å skape splid om etablerte trekk ved de vantros kulturer.

Lista over de vantros utrolige frekkhet, motbydelige skikker og symboler begynner å bli temmelig lang.

Er det ikke folk hjemme, så trenger de ikke flagge. Men hvis jeg var dem, ville jeg tatt ned flaggstangen hvis jeg ikke ville flagge. De kan lett provosere naboer i et villastrøk.

Det norske flagget inneholder et kors. Det danske flagget prydet mange tusen korsridderes hester på 1300-tallet, og det norske er et omsydd dansk flagg.

Å henge opp et flagg kan fort tolkes som avgudsdyrking i islamske land og i ekstreme tolkninger som er ment til å skape splid om etablerte trekk ved de vantros kulturer.

Lista over de vantros utrolige frekkhet, motbydelige skikker og symboler begynner å bli temmelig lang.

Ærlig talt, keinstein, en familie må da selv få velge om de vil flagge eller ikke...!

Vi aner ikke hvilken grunn de har for å la være. Kanskje de tror at de viser respekt ved å la være eller fordi de ikke føler seg komfortable med det norske flagg i deres hage...

Nå går du vel langt!

Ærlig talt, keinstein, en familie må da selv få velge om de vil flagge eller ikke...!

Vi aner ikke hvilken grunn de har for å la være. Kanskje de tror at de viser respekt ved å la være eller fordi de ikke føler seg komfortable med det norske flagg i deres hage...

Nå går du vel langt!

Hvis naboene blir provosert, hva er best for dem selv?

Hvordan skal "vi" derimot kontrollere tankene og holdningene til naboer?

Er det ikke enklere å la være å provosere?

Sagt på en annen måte: hvorfor provosere?

Det er sikkert provoserende å tenke på at naboer kan reagere, de burde jo ikke det. Dessverre tenker og mener mennesker det de vil uten at "vi" som vet bedre kan hindre det.

Nå går du vel langt!

"Ærlig talt, keinstein, en familie må da selv få velge om de vil flagge eller ikke...!"

I prinsippet ja, men jeg må innrømme at jeg alltid har _tenkt_ at det å eie en flaggstang forplikter litt.

Jeg har ihvertfall tenkt at jeg jammen er glad som ikke har det sjøl, for da trenger jeg ikke å stå opp grytidlig på alle årets flaggdager (inklusive første nyttårsdag og Mette-Marits bursdag! *S*)

Alle mine besteforeldre var bønder, og det var en selvfølge at de flagget på alle årets flaggdager. Og de flagget når alskens mulige kjente hadde bryllup eller begravelser osv. Dette var en viktig tilleggsoppgave for bonden;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...