Gå til innhold

Muslimsk familie med flaggstang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

30

• keinstein

22

• gripp

10

• flisa

6

Mest aktive i denne tråden

Det skjedde oss også at vi fikk noen halvgale dyr. Da foretok vi lynkurs i sosial trening og terapi. Slaktet, flådd og tilberedt med krydder, saus og poteter.

Da bestemor døde, var hanen død, min far hadde fått nok...

Skulle gjerne likt å ha en elg eller hjort i hagen min, latt dem drikke seg fulle på gamle plommer, og jeg hadde middag i fryseren...

Sukk.

Å unnlate å flagge kan skyldes forglemmelser, mangel på flagg, mangel på kunnskap eller en form for demonstrasjon.

Når det gjelder muslimer, må man ta høyde for samtlige muligheter.

Sannsynligvis har de ikke flagg, siden de ikke ser det passende å heise et flagg med et kristent kors i.

På den annen side er flagget et symbol på nasjonal enhet og fellesskap, og hvis man lar være å bruke det som en form for demonstrasjon, viser man jo også hvilken latterlig illusjon integrasjonsbestrebelsene bygger på.

Hehe.

Neida. Bare trå til. Du blir sikkert populær.

Kan se det for meg! Hvor populært det hadde vært, mener jeg.

Men husk, det var samme nabo, som lusket rundt i min hage, for å se om maura i deres søppelkasse kom fra meg...

Godt krypa hadde spist opp sukkeret!

Deg, som nabo, neitakk!

Men det er jo derfor vi lærer nye landsmenn, de verste banneordene først, så etterhvert litt enkel tale. Jotakk, har vært der! Har en svigerinne fra Brasil, nemlig, og hun måtte gjennom alt det der....

Det samme sier de jeg har møtt. De verste mytene, dustete norske skikker, fornærmende ord og bannord ble villig formidlet. Mest dem i mellom.

I det siste vet jeg mer om Den Dominikanske Republikk og Burma.

Det samme sier de jeg har møtt. De verste mytene, dustete norske skikker, fornærmende ord og bannord ble villig formidlet. Mest dem i mellom.

I det siste vet jeg mer om Den Dominikanske Republikk og Burma.

Og jeg vet alt om Brasil, nyttig tilskudd i familien egentlig...

Hun kunne ikke norsk eller engelsk, og jeg ikke portugisisk. Håndspråk og tegninger gjør fantasien mer friende...!

Så, jeg elsker utlendinger, så lenge de ikke er voldelige eller oppfordrer til vold av noe slag...(og det kan innebære mye)

Annonse

Og jeg vet alt om Brasil, nyttig tilskudd i familien egentlig...

Hun kunne ikke norsk eller engelsk, og jeg ikke portugisisk. Håndspråk og tegninger gjør fantasien mer friende...!

Så, jeg elsker utlendinger, så lenge de ikke er voldelige eller oppfordrer til vold av noe slag...(og det kan innebære mye)

Ikke spør om alminnelig sexliv i Burma. Mange moralister ville gått fullstendig av skaftet.

"Ærlig talt, keinstein, en familie må da selv få velge om de vil flagge eller ikke...!"

I prinsippet ja, men jeg må innrømme at jeg alltid har _tenkt_ at det å eie en flaggstang forplikter litt.

Jeg har ihvertfall tenkt at jeg jammen er glad som ikke har det sjøl, for da trenger jeg ikke å stå opp grytidlig på alle årets flaggdager (inklusive første nyttårsdag og Mette-Marits bursdag! *S*)

Alle mine besteforeldre var bønder, og det var en selvfølge at de flagget på alle årets flaggdager. Og de flagget når alskens mulige kjente hadde bryllup eller begravelser osv. Dette var en viktig tilleggsoppgave for bonden;-)

Mette_marits bursdag er gubbens bursdag så da flagger vi! hehe - men vi har bare balkongflagg, tror ikke jeg vil ha flaggstang.....det forplikter ja.

Ikke spør om alminnelig sexliv i Burma. Mange moralister ville gått fullstendig av skaftet.

Ja, for det tror du, er det første _jeg_ spør om...?!

Er veldig forsiktig med alle folkeslag, til jeg ser humor, da er vi på bølgelengde. En herlig følelse å kunne le til tross for alle kulturskiller og språkbarrierer...

Jeg kjenner noen muslimske menn, og sa klart ifra at jeg ville aldri gifte meg/bli sammen med en muslim. De respekterer det faktisk og vi er venner.. De er fra Bosnia.

Ville du lufta dette på DOL om det var en heilnorsk familie som bodde der og hadde naken flaggstang? Blant alle landets nakne flaggstenger tør jeg satse mye på at de fleste "flaggstangeierne" er så norske som bare det, og dertil medlemmer i statskirka. Kan ikke skjønne hvilken rolle det spiller at det er muslimer som bryr seg om reglene.

Annonse

Da kan du tenke med gru på at Einar G ville avskaffe 17. mai og flytte feiringen til 1. mai.

Vel, akkurat den er jeg ikke kjent med, men tviler ikke.

Men det er vel knap noen som flagger 1. mai lenger, hvertfall ikke her i nærheten. Det blir liksom litt feil og flagge en dag der "massene" går rundt med plakater "for en sosialistisk Norge"...spesielt siden sosialismen som ide, jo ble avlyst for 20 år siden.

Syns det er helt OK at de ikke flagger, og på den måte i alle fall ikke opptrer dobbelmoralsk.

17.mai står jo for fred, frihet og demokrati m.a.o. det stikk motsatte av alt islam står for.

Problemet ville jo vært løst hvis den hjerterå naboen ikke hadde solgt til disse muslimene.

Vel, akkurat den er jeg ikke kjent med, men tviler ikke.

Men det er vel knap noen som flagger 1. mai lenger, hvertfall ikke her i nærheten. Det blir liksom litt feil og flagge en dag der "massene" går rundt med plakater "for en sosialistisk Norge"...spesielt siden sosialismen som ide, jo ble avlyst for 20 år siden.

"spesielt siden sosialismen som ide, jo ble avlyst for 20 år siden."

SV sitt program tyder ikke på det.

Einar prøvde å innføre planøkonomi a la Sovjet i 1948 også. Med bare 2% mer mandat, så hadde det vært i boks.

FRP får ikke lov å ytre seg om 1. mai her i bygda. Ikke gidder de heller. Oppslutningen minker bratt år for år.

Flagge? Nope.

Men 17. mai er det flagg her.

"spesielt siden sosialismen som ide, jo ble avlyst for 20 år siden."

SV sitt program tyder ikke på det.

Einar prøvde å innføre planøkonomi a la Sovjet i 1948 også. Med bare 2% mer mandat, så hadde det vært i boks.

FRP får ikke lov å ytre seg om 1. mai her i bygda. Ikke gidder de heller. Oppslutningen minker bratt år for år.

Flagge? Nope.

Men 17. mai er det flagg her.

Det er jo nærmest utrolig at en nasjon holder seg med et regjerende parti som faktisk har programfestet et sosialistisk Norge, en sosialisme som pr. def. vil rasere alt som er bygd opp gjennom generasjoner.

Men SV vil nok lide samme skjebne som ml-bevegelsen i sin tid...råtne innenfra. Det lar seg simpelten ikke gjør - over tid - å gå rundt og predike et sosialistisk Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...