Gå til innhold

Muslimsk familie med flaggstang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

30

• keinstein

22

• gripp

10

• flisa

6

Mest aktive i denne tråden

"spesielt siden sosialismen som ide, jo ble avlyst for 20 år siden."

SV sitt program tyder ikke på det.

Einar prøvde å innføre planøkonomi a la Sovjet i 1948 også. Med bare 2% mer mandat, så hadde det vært i boks.

FRP får ikke lov å ytre seg om 1. mai her i bygda. Ikke gidder de heller. Oppslutningen minker bratt år for år.

Flagge? Nope.

Men 17. mai er det flagg her.

Så langt rekker din respekt for gamle arbeiderfolk.... For en skam!

Min far var en arbeider hele sitt liv, skulle jeg ikke respektere den eneste dagen i hans liv, som virkelig betydde noe for han!!!!

Han ga F... i alle andre dager, men 1. mai var arbeiderenes dag... Og det hadde ikke noe med kommunisme å gjøre...

Ja, det bør man selvsagt, og i den anledning bør man selvsagt spare arbeidsfolk fra de lidelser sosialismen ville ført med seg.

Sier en ekte liberalist...Men i min fars dager, så var høyrefolk i hagen og stelte den, mens arbeiderne var samlet og kjempet for mer rettferdighet....

Unge i dag aner ikke hvilken kamp det faktisk var...

Annonse

Sier en ekte liberalist...Men i min fars dager, så var høyrefolk i hagen og stelte den, mens arbeiderne var samlet og kjempet for mer rettferdighet....

Unge i dag aner ikke hvilken kamp det faktisk var...

For all del..jeg er vel kjent med arbeiderklassens fremvekst og kamp..og har all mulig respekt for den.

I dag er den tradisjonelle arbeiderklasse halvfet middelklasse, mens de virkelig fattige er de som står utenfor det organiserte arbeidslivet.

Dise burde fått mer oppmerksomhet enn kamp for å heve timelønna fra 150 til kroner.

Det er jo nærmest utrolig at en nasjon holder seg med et regjerende parti som faktisk har programfestet et sosialistisk Norge, en sosialisme som pr. def. vil rasere alt som er bygd opp gjennom generasjoner.

Men SV vil nok lide samme skjebne som ml-bevegelsen i sin tid...råtne innenfra. Det lar seg simpelten ikke gjør - over tid - å gå rundt og predike et sosialistisk Norge.

For meg er det mer beundrende at Norge følger USA i ett og alt. Vi er en konsumnasjon av dimmensjoner. Vi vil leve vårt gode liv, uansett om det ødelegger ozonlaget, de fattige får ikke et øre (de sulter jo uansett), solidaritet er et gammelt ord foe en gruppe, og ikke et ord for at , de fleste fortjener et godt liv...

Bare nordmenn, som er fantastiske på børsen, fortjener ekstra godt liv...

Bare de som er i stand til å tjene penger, fortjener penger...

For all del..jeg er vel kjent med arbeiderklassens fremvekst og kamp..og har all mulig respekt for den.

I dag er den tradisjonelle arbeiderklasse halvfet middelklasse, mens de virkelig fattige er de som står utenfor det organiserte arbeidslivet.

Dise burde fått mer oppmerksomhet enn kamp for å heve timelønna fra 150 til kroner.

Enig! Ingen bør tjene på andres forfall. I dag på nyhetene, sa de at de ville gjøre polske arbeidere oppmerksomme på det, i polske byer, så de kan unngå dårligere betaling...

For meg er det mer beundrende at Norge følger USA i ett og alt. Vi er en konsumnasjon av dimmensjoner. Vi vil leve vårt gode liv, uansett om det ødelegger ozonlaget, de fattige får ikke et øre (de sulter jo uansett), solidaritet er et gammelt ord foe en gruppe, og ikke et ord for at , de fleste fortjener et godt liv...

Bare nordmenn, som er fantastiske på børsen, fortjener ekstra godt liv...

Bare de som er i stand til å tjene penger, fortjener penger...

Mulig en elegant beskrivelse, men egentlig et gammeldags, gymnasialt forsøk på å distansere seg selv fra den vestlige velstand og vårt store forbruk.

Du presenterer en oppbrukt teknikk som går ut på å klistre egoisme og overforbruk over på politiske motstandere....mens man selv etterpå kan streike for å øke lønna fra 150 til 160 kroner.

Du er en del av dette selv, skjønner du...og dessuten har miljøet i moderne tid aldri vært bedre i den vestlige verden. Jeg kan nevne at vi heller aldri har brukt mer penger på offentlig "solidaritet".

Så jallapratet ditt har ingen mening.

Så langt rekker din respekt for gamle arbeiderfolk.... For en skam!

Min far var en arbeider hele sitt liv, skulle jeg ikke respektere den eneste dagen i hans liv, som virkelig betydde noe for han!!!!

Han ga F... i alle andre dager, men 1. mai var arbeiderenes dag... Og det hadde ikke noe med kommunisme å gjøre...

Respekt for gamle sosialister har jeg. Min gamle far er også i samme klubben. De siste 20 år har jeg ikke diskutert politikk eller noe deri som kan støte han. Vi har ingenting å snakke om i det emnet. Jeg lar han i fred.

Mulig en elegant beskrivelse, men egentlig et gammeldags, gymnasialt forsøk på å distansere seg selv fra den vestlige velstand og vårt store forbruk.

Du presenterer en oppbrukt teknikk som går ut på å klistre egoisme og overforbruk over på politiske motstandere....mens man selv etterpå kan streike for å øke lønna fra 150 til 160 kroner.

Du er en del av dette selv, skjønner du...og dessuten har miljøet i moderne tid aldri vært bedre i den vestlige verden. Jeg kan nevne at vi heller aldri har brukt mer penger på offentlig "solidaritet".

Og gjett om jeg tar avstand...

Har ikke sans for slike streiker!

Så feil en kan ta! Miljøet i moderne tider, er verre enn i noen tider... Bruk og kast mentaliteten er økende!

Og din betyding i verden er minimalisert...

Uten solidiaritet kan ikke denne verden reddes!!!

Annonse

Respekt for gamle sosialister har jeg. Min gamle far er også i samme klubben. De siste 20 år har jeg ikke diskutert politikk eller noe deri som kan støte han. Vi har ingenting å snakke om i det emnet. Jeg lar han i fred.

Min far er død. jeg elsket den gamlingen, han var opprinnelig sjømann. Husker enda alle "fordommer" han hadde om muslimer, afrikanere, egyptere, indere, etc.

Jeg var den moderne jente og sa han imot, men han hadde rett...

Ikke bare gi, men forvent noe igjen, er bedre politikk enn bare å gi, å gi...

Min far er død. jeg elsket den gamlingen, han var opprinnelig sjømann. Husker enda alle "fordommer" han hadde om muslimer, afrikanere, egyptere, indere, etc.

Jeg var den moderne jente og sa han imot, men han hadde rett...

Ikke bare gi, men forvent noe igjen, er bedre politikk enn bare å gi, å gi...

"Husker enda alle "fordommer" han hadde om muslimer, afrikanere, egyptere, indere, etc"

Det er veldig kjent. En annen tid. Debatten om slikt er slutt for minst 20 år sida. Vi er i en ny tid. Hvor vi ser på relle ulikheter. Vi står på hverandres dørstokk og måler hverandre.

Den gangen måte vi reise i ukevis for å komme dit hvor kulturen var. Nå har vi den her.

"Husker enda alle "fordommer" han hadde om muslimer, afrikanere, egyptere, indere, etc"

Det er veldig kjent. En annen tid. Debatten om slikt er slutt for minst 20 år sida. Vi er i en ny tid. Hvor vi ser på relle ulikheter. Vi står på hverandres dørstokk og måler hverandre.

Den gangen måte vi reise i ukevis for å komme dit hvor kulturen var. Nå har vi den her.

Jeg liker det! Så lenge vi møtes på halvveien, og ingen lyver...?

Men hvem vil lyve?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...