Gå til innhold

Muslimsk familie med flaggstang

Anbefalte innlegg

Hehe, jah, jeg skjønner litt hva du mener, men samtidig må vi se det fra muslimenes ståsted også: Hvordan i alle dager kan vi nordmenn finne på å spise svin og slå ut håret på kvinnene våre? :)

Ufyselige ting som de norske vantro gjør er MYE lenger enn det.

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

30

• keinstein

22

• gripp

10

• flisa

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Undrende leser

Vår nabo på den ene siden er en trygdebolig med etniske norske gamle. De er nesten aldri hjemme på 17. mai.

Nesten alle balkongstengene står tomme.

På den andre siden bor en hyperaktiv ung familie, med jobb og mange hobbyer. 17.mai forlater de huset ved 6 tiden og kommer hjem sent. Flaggstangen deres er tom på flere dager enn 17. mai. De bryr seg for eksempel aldri om å flagge på kongens fødselsdag. Og hvis de flagger en dag, tar de inn flagget alt for sent på døgnet.

Jeg tror stadig færre mennesker forstår at det følger forpliktelser ved å sette opp en flaggstang / balkongstang. Finnes det ikke en lov om dette ?

Gjest Undrende leser

"Jeg har ihvertfall tenkt at jeg jammen er glad som ikke har det sjøl, for da trenger jeg ikke å stå opp grytidlig på alle årets flaggdager (inklusive første nyttårsdag og Mette-Marits bursdag! *S*)"

Helt greit. En tom flaggstang er et gammelt symbol på noe som vi ikke kan endre på. Å ha flaggstang og ikke heise flagget på halv stang når noen er død er en fornærmelse for noen, likedan vil nasjonalister i Norge ikke like en tom flaggstang på 17 mai når det er folk hjemme.

Men ikke alle nordmenn er like Vigrid nasjonalistiske som deg.

Og takk for det.

Vår nabo på den ene siden er en trygdebolig med etniske norske gamle. De er nesten aldri hjemme på 17. mai.

Nesten alle balkongstengene står tomme.

På den andre siden bor en hyperaktiv ung familie, med jobb og mange hobbyer. 17.mai forlater de huset ved 6 tiden og kommer hjem sent. Flaggstangen deres er tom på flere dager enn 17. mai. De bryr seg for eksempel aldri om å flagge på kongens fødselsdag. Og hvis de flagger en dag, tar de inn flagget alt for sent på døgnet.

Jeg tror stadig færre mennesker forstår at det følger forpliktelser ved å sette opp en flaggstang / balkongstang. Finnes det ikke en lov om dette ?

Forskrift.

http://www.lovdata.no/for/sf/ud/td-19271021-9733-0.html#6

Se § 6.

Annonse

Gjest Big little Brother

Ville du lufta dette på DOL om det var en heilnorsk familie som bodde der og hadde naken flaggstang? Blant alle landets nakne flaggstenger tør jeg satse mye på at de fleste "flaggstangeierne" er så norske som bare det, og dertil medlemmer i statskirka. Kan ikke skjønne hvilken rolle det spiller at det er muslimer som bryr seg om reglene.

Du har selvfølgelig rett.

Men du vet jo at enkelte benytter dette Forum til daglig skyts mot muslimer.Noen ganger er hetsen så dårlig at mange DOL'ere reagerer.

Gjest Undrende leser

Ja, det var det jeg tenkte. Det finnes regler her.

Som:

§ 4. Det skal flagges ved statlige virksomheter på de offisielle flaggdager. Flagging skal skje ved bruk av statsflagget.

Da bestemor døde, var hanen død, min far hadde fått nok...

Skulle gjerne likt å ha en elg eller hjort i hagen min, latt dem drikke seg fulle på gamle plommer, og jeg hadde middag i fryseren...

Sukk.

En fullvoksen gammel hannelg er en gedigen slaktejobb. Ferdig slaktet er det 400 kg kjøtt brutto. To-tre frysere tror jeg.

At de ikke flagger på offisielle flaggdager vil vel bare si at de er fullt ut integrert i det norske samfunn. Det er da overhodet ikke problem å se tomme flaggstenger på flaggdager. Så hvis du synes det er rart, så må det villastrøket du bor i være en aldri så liten isolert boble med flaggfantaster.

Gjest ghørill

javisst - så du mener det er forskjell på norske statsborgere og norske statsborgere?

Selvsagt er det det, og disse var vel neppe norske statsborgere til og med. Du ser da vel forskjell på etniske nordmenn og folk som kommer hit fra andre land du også? Eller er du så red for å være politisk ukorrekt at du later som du ikke skjønner at det er forskjell?

Selvsagt er det det, og disse var vel neppe norske statsborgere til og med. Du ser da vel forskjell på etniske nordmenn og folk som kommer hit fra andre land du også? Eller er du så red for å være politisk ukorrekt at du later som du ikke skjønner at det er forskjell?

Ikke redd for noe jeg.

Du har selvfølgelig rett.

Men du vet jo at enkelte benytter dette Forum til daglig skyts mot muslimer.Noen ganger er hetsen så dårlig at mange DOL'ere reagerer.

Denne "hetsen" er selvfølgelig ikke skrevet av noen som er muslim-fiendtlige, men av noen som prøver å late som for å skape bråk og motvilje mot mostandere av islam.

Annonse

Helt enig med deg! Men bør vi forlange det av folk med annen bakgrunn (uansett hva det måtte være for grunn de har) til å holde tradisjoner som vi har fra langt tilbake i tid!

Har ikke selv flagg av samme grunn som deg!

Om noen snakket med denne naboen, så ble kanskje alt oppklart, men nei, det må hviskes og tuskes rundt hele nabolaget, og "synderen" er no the wiser...

Enig - det at naboen er en med en helt annen kulturbakgrunn stiller saken i et helt annet lys.

Mette_marits bursdag er gubbens bursdag så da flagger vi! hehe - men vi har bare balkongflagg, tror ikke jeg vil ha flaggstang.....det forplikter ja.

Balkongflagg er ikke underlagt flaggreglene, og kan derfor i prinsippet henge oppe om natta også! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...