Gjest stud.med 27år Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 i over et halvt år har jeg trent spesifikkstyrke, samt fått fysio-oppfølging (IMSakupunktur + tverrfriksj.patellasene+styrke)for det som tolkes som en Jumpers knee. Det er imidlertid dårlig med klare resultater av beh., og nå mener min fysio at jeg bør prøve trykkbølgebeh., før evt opr. blir vurdert. Har du noen erfaringer med denne beh. på slike skader?ønsker ikke å hoppe på noe uten å vite om resultatene foreligger(er vel ganske dyr beh), og ønsker heller å bli ferdig med en evt opr. - har skjærende smerter under patella, samt medialt for patella ved så nært som all aktivitet, samt også en del hvilesmerter(verking)etter trening og til daglig. så nært som alltid vondt opp/ned trapper.ikke klare hevelser, men har alltid litt pløsete kne.veldig øm patellasene ved palpasjon. kan enda ikke trene mer enn substitusjonstrening. - blei opr 01 for plica medialis, bedre etter dette, men måtte avslutte min toppidretts-skikarriere pga for mye smerter.er glad i å trene, og det er derfor et dårlig alternativ å ikke kunne gjøre annet enn å trene styrke og alternativt på sykkel. MR i vår da kneet ble kraftig forverret; viste en bursitt som jeg fikk 3kortisoninjeksjoner for... Ellers er det ingen bemerkninger på MR. - Er det tid for å vurdere operasjon nå? - eller bør jeg vurdere trykkbølgebeh. først? begynner å bli lei av opptrening uten resultater, og sliten av daglig vondt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kjære stud. med. Triste greier for en som er glad i å trene. Men du har jomen vært en tålmodig kar. For meg virker det hele temmelig komplisert og ikke alt kan puttes "under hatten" jumpers knee. Dette bør vurderes av toppekspertise. Ring til Toppidrettssenterets medisinske avd. for å få en time hos professor Lars Engebretsen og ta med deg MR CD fra ivåres til han. Ikke hopp på noen trykkbølgebeh. forløpig. Som du forstår, kan det være flere ting man bør vurdere. I mellomtiden bør du trene med ting som ikke belaster kneet. Idet minste for å holde humøret oppe.! Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.