Gå til innhold

Jeg bretter klær----

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• keinstein

8

• nanna

4

• hare1365380455

3

Mest aktive i denne tråden

Klesvask og det som hører til er min favoritt-husarbeidsyssel. Vi sorterer rett i dunker, og når dunken er full går den rett i maskinen. Når maskinen har vasket det rent, tørker jeg det i trommelen som står oppå vaskemaskinen. Når trommelen har tørket det, hiver jeg det i den store kurven som står oppå trommelen. Når kurven begynner å bli full, tar jeg den med inn foran TV-n og bretter mens jeg ser på TV. Da merker jeg jeg nesten ikke at jeg gjør det!

Den verste jobben er å bære de ferdige stablene opp og forsøke å få plass i skapene. :-/

Det er vel mer eller mindre den siste delen jeg er dårlig på - - for det er nesten aldri skittentøy her.

Skjortebrettemaskin!

http://shurl.org/mgoQJ

Det fins mye sånt i industrien, en kompis er et geni til å lage sånne verktøy.

Du skulle se den greia som putter lapskaus og gryteretter i plastposer. På restaurant i dag, så fins alt ferdig i porsjonsposer.

Det er vel mer eller mindre den siste delen jeg er dårlig på - - for det er nesten aldri skittentøy her.

Gisp! Bruker dere de samme klærne hele tiden? Og så klager du over å brette det lille som er? Makan.

Men seriøst - ta den med foran TV-n, så lurer du mannen til å brette litt mens han koper over lettkledde damer på skjermen. Da merker han ikke at han bretter engang. :-P

Annonse

Skjortebrettemaskin!

Du skulle se den greia som putter lapskaus og gryteretter i plastposer. På restaurant i dag, så fins alt ferdig i porsjonsposer.

DÆVEN .den der var jo genial! Skal sende link til gubben - så får jeg sikkert en til jul :)

Gisp! Bruker dere de samme klærne hele tiden? Og så klager du over å brette det lille som er? Makan.

Men seriøst - ta den med foran TV-n, så lurer du mannen til å brette litt mens han koper over lettkledde damer på skjermen. Da merker han ikke at han bretter engang. :-P

Jo det er masse klær - jeg vasker hele tiden - dunken får aldri bli full.

;gubben brette klær også`? det tror jeg ikke jeg tør foreslå en gang - nå hengern på taket og fester ny parabol i regnværet -og har vært og skiftet lås hos mora si - og det er altså bare klær som er min jobb.....

DÆVEN .den der var jo genial! Skal sende link til gubben - så får jeg sikkert en til jul :)

Det må gjøres med sjabloner, skal det bli rett og pent fra fabrikk.

Det er som regel maskiner som bretter skjorter med snipp og mansjett, men nålene må settes i for hånd, og skjorta må festes i maskinen for hånd. Jeg er litt fascinert av den oppblåsbare damptorsoen somm brukes for å stryke dem. Den skremte vettet av bikkja :-) plutselig skvatt det opp en diger figur med lange armer og sa PSSSSHH! Dermed forsvant bikkjefanten nedover gangen med spinnende labber.

Skjortebrettemaskin!

Tusen hjertelig takk for tipset, da har jeg julegavene grei i år, billig blir det og.

Annonse

Jo det er masse klær - jeg vasker hele tiden - dunken får aldri bli full.

;gubben brette klær også`? det tror jeg ikke jeg tør foreslå en gang - nå hengern på taket og fester ny parabol i regnværet -og har vært og skiftet lås hos mora si - og det er altså bare klær som er min jobb.....

Da får du finne frem en litt heit film med Patrick Swayze og brette i vei, da vettu.

Å brette klær er faktisk en av favorittsyslene mine :)

Synes det er skikkelig stas å lukte at det lukter rent mens haugene eser med sirlig brettede tøystykker.

Men, det er et must at jeg har skapplass nok, liker at alt ligger på sin plass i hauger med bukser, tykke gensere, tynne gensere, t.skjorter osv.

Så det å sortere klær til vask, har kurver for kok, lyst, farget og svart, og å brette dette etter vask er det ingen andre enn meg som får gjøre.

:)

Å brette klær er faktisk en av favorittsyslene mine :)

Synes det er skikkelig stas å lukte at det lukter rent mens haugene eser med sirlig brettede tøystykker.

Men, det er et must at jeg har skapplass nok, liker at alt ligger på sin plass i hauger med bukser, tykke gensere, tynne gensere, t.skjorter osv.

Så det å sortere klær til vask, har kurver for kok, lyst, farget og svart, og å brette dette etter vask er det ingen andre enn meg som får gjøre.

:)

Da er du et lykkelig mennesj :;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...