Gå til innhold

Kan dere noe som dere tror dere aldri får bruk for?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Jeg kan si "Ditt helvetes rasshull" på færøyskt, hehe, håper ikke jeg får bruk for det noen gang hehehe

Jeg kan å banne på tysk, men det får jeg nok aldri bruk for, siden jeg ikke en gang banner på norsk ;)

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

3

• org

3

• kaffepiken

3

• Caloni Makaroni

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest matematikus plesner

Jeg vet at en gogol gogolplex er verdens høyeste tall...

Finnes verdens høyeste tall, og hvordan er det i så fall definert?

Eller er det bare et uttrykk for uendelig?

gogol har jeg hørt om , men ikke "geo.....pleks...." eller hva du nå skrev....

Masse masse. Bla telle til 4 på samisk.... (!)

Men pensum, det sliter jeg faen så mye med å få inn for tiden.

Har forresten en matematikklærer som har et favorittutrykk: "..og dette kan jeg om jeg blir vekket klokken 4 på natta med en pistol mot tinningen, og det skal dere også!" Be meg heller om å telle til fire på samisk i en sånn situasjon...

Hm. Tror jeg kjenner den læreren din...

Neida. :-)

Annonse

Man vet aldri når man kan få behov for å vite det man vet! ;-)

Her forleden satt jeg og så på "vil du bli millionær" da deltageren fikk spørsmålet "Hvilken by het tidligere Batavia?"

Hadde det vært meg som satt i stolen der hadde jeg jammen kunnet svaret, gitt! ;-) Enda så "uviktig" spørsmålet er.

Man vet aldri når man kan få behov for å vite det man vet! ;-)

Her forleden satt jeg og så på "vil du bli millionær" da deltageren fikk spørsmålet "Hvilken by het tidligere Batavia?"

Hadde det vært meg som satt i stolen der hadde jeg jammen kunnet svaret, gitt! ;-) Enda så "uviktig" spørsmålet er.

ja jeg får melde meg på et slikt spørreprogram med utradisjonelle spørsmål. Kanskje jeg kan få bruk for lærdommen fra første klasse?.

Jeg kan hele det greske alfabetet på rams:

alfa, beta, gamma, delta, epsylon, zeta, eta, teta, jota, kappa, gamma osv...

Vet ikke om jeg skriver ordene rett, jeg pugget dem av uviss årsak da jeg var 10 - 11 år gammel. Og jeg har aldri noensinne hatt bruk for det.

Jeg kan hele det greske alfabetet på rams:

alfa, beta, gamma, delta, epsylon, zeta, eta, teta, jota, kappa, gamma osv...

Vet ikke om jeg skriver ordene rett, jeg pugget dem av uviss årsak da jeg var 10 - 11 år gammel. Og jeg har aldri noensinne hatt bruk for det.

Du får bruke det som et springbrett for å lære deg moderne gresk.

Og i moderne gresk (til forskjell fra klassisk gresk), så heter det ikke beta men vita, selv om det fortsatt er bokstaven B, den bare uttales V :-)

Annonse

Caloni Makaroni

Jeg kan altfor mange tallkombinasjoner. Jeg leste telefonkatalogen da jeg var 6 år *sprø som barn* Hjernen min er proppet med unyttig informasjon :P

Jeg vet når "alle" har bursdag. I dag møtte jeg på en figur som vokste opp i nabolaget. Har ikke sett'n på 14 år. Det første jeg tenkte på da jeg så han var fødselsdatoen hans! *ler*

Men jeg er veldig dårlig i matte.

Jeg er også veldig god på bursdager. Det hender at jeg husker bursdagen til noen, men så tør jeg ikke gratulere dem med dagen, fordi det virker helt psykt at jeg skal huske dagen deres, så jeg bare later som jeg ikke gjør det :P

Jeg gikk inn for å lære meg alle hovedstedene i hele verden da jeg var mindre. Det var de rareste navnene på hovedsteder i de mest forglemte statene som festet seg, deriblant Uruguay - Montevideo, Qatar- Doha, Armenia - Jerevan, Kirgistan - Bisjek osv....det er informasjon jeg neppe får bruk for med mindre jeg vil brife litt.

Jeg kan Shakiras "Whenever, Wherever" utenat på spansk.

Husker også veldig godt fullt navn på alle lærerne, vikarene og elvene som jeg visste av på alle skolene jeg har gått på. Tror strengt tatt ikke jeg får bruk for det, men man kan jo aldri vite:)

Du får bruke det som et springbrett for å lære deg moderne gresk.

Og i moderne gresk (til forskjell fra klassisk gresk), så heter det ikke beta men vita, selv om det fortsatt er bokstaven B, den bare uttales V :-)

Jeg ser klart større nytteverdi av å lære det greske språket i tillegg! ;o)

Jeg gikk inn for å lære meg alle hovedstedene i hele verden da jeg var mindre. Det var de rareste navnene på hovedsteder i de mest forglemte statene som festet seg, deriblant Uruguay - Montevideo, Qatar- Doha, Armenia - Jerevan, Kirgistan - Bisjek osv....det er informasjon jeg neppe får bruk for med mindre jeg vil brife litt.

Jeg kan Shakiras "Whenever, Wherever" utenat på spansk.

Husker også veldig godt fullt navn på alle lærerne, vikarene og elvene som jeg visste av på alle skolene jeg har gått på. Tror strengt tatt ikke jeg får bruk for det, men man kan jo aldri vite:)

jeg gikk også inn for å pugge alle hovedstedene i verden. Det sitter fortsatt, men har litt problemer etter at Sovjetunionen ble oppløst. Da ble det flere hovedsteder å pugge, og da hadde min interesse allerede avtatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...