Gå til innhold

Feber ?

Kristine J

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 17 år. siden tirsdag har jeg hatt feber, og nå er det lørdag. feberen synker og stiger hele tiden fra 36-38.8. jeg kjenner ikke stor smerter i kroppen, men ubehag i nakkt rygg og ben så og si hele tiden. i tilegg får jeg innimellom smerter i ørene. jeg har tatt ca. 4 paracet hver dag siden onsdag, men jeg føler ikke at de gir noen virkning. jeg har eksamen på torsdag, så jeg er ganske nervøs i og med at jeg ikke får lest nok. har du noen tips til meg slik at jeg blir fortere frisk?

mvh. Kristine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan høres ut som mellomørebetennelse, ettersom du har smerter i ørene. Dette går som oftest over av seg selv og krever kun i sjeldne tilfeller antibiotikabehandling. Du kan bruke Paracet eller Ibux samt vanlig nesespray (ikke saltvann). Nesesprayen vil åpne opp i nesesvelget og dermed også gjennopprette lufttilgangen via øretrompeten. Da får du mindre trykk i ørene.

Et lite tips: Varm et par spiseskjeer oliven eller soyaolje i en kjele. Tilsett et hakket fedd hvitløk, og la det surre en stund på svak varme uten at hvitløken blir brun. Sil hvitløken vekk og drypp et par dråper lunken hvitløksolje i hvert øre. Dette har jeg i mange tilfeller opplevd kan ta knekken på en ørebetennelse over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...