Gå til innhold

Tarmbetennelse med ryggsmerter

Anbefalte innlegg

Hei

jeg lurte på om noen har noen erfaringer med tarmbetennelse med ryggplager. Har hatt smerter i magen og rygg i 3 måneder. symptomene er stikkende smerter i nedre høyre og venstre side opp over til brystbenet.Både rygg og mage. Dette er svært smertefullt(brennende og stikkende) og det føles som om jeg har luft i ryggen.Smertene er verst når jeg sitter i ro. Dette fører til at det blir lite søvn på meg. Har for noen uker siden fått konstantert tarmbetennelse med utslitt rygg. Venter nå på undersøkelse på sykehuset, men det er lang ventetid og smertene er uutholdelige. De siste ukene har smertene forverret seg betraktelig og blitt svært akutte noe som fører til at livet mitt bare dreier seg om smertene. Har ikke noe liv og synest det er forferdelig at legene bare gir meg smertestillende mot smertene og at jeg må vente så lenge for å få riktig diagnose og behandling. Har tatt av 3 kg de siste to ukene spiser lite har dårlig fordøyelse har prøvd forskjellig naturpreparater for lindring men det har ikke hjulpet. Har fått Paralgin Forte 8 ganger daglig mot smertene. Dette er for mye blir forferdelig sløv så jeg prøver å begrense inntaket. De siste netter hjelper heller ikke disse tablettene mot smertene. Er det normalt at jeg må vente så lenge for behandling og kan dere foreslå annen lindring. Håper at dere kan hjelpe meg i en svært vanskelig situasjon

hilsen Tordis

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255770-tarmbetennelse-med-ryggsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanskelig å gi noen konkrete råd når man ikke vet sikker diagnose. Kanskje bør ryggsmertene og magesmertene sees isolert. Der bør taes grundige bilder av ryggen, for å finne ut om det kan være skader der som gir irritasjon i nerver som går til magen; dvs "utstrålende smerter". Fort ryggsmertene bør du fortrinnsvis ha betennelsesdempende medisiner av Ibux/Naproxen-typen, kombinert med Paracet. Helst ikke forte-preparater. Kronsike magesmerter bør heller ikke behandles med Paralgin Forte; da disse tablettene hemmer tarm-aktiviteten. Årsaken til tarmsmertene må finnes; vil tro at det skal taes diverse bilder. Husk at det er fritt sykehus-valg; mange av undersøeklsene kan kanskje gjøres på ulike røngen-institutter? Fordøyelsen din kan kanskje bedres dersom du kutter ut "forte-preparatene", og i tillegg kjøper Vi-siblin fiberpulver som du drikker i Biola-melk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...