Gå til innhold

Trener jeg for lite?

Gjest Alt er tiltak

Anbefalte innlegg

Gjest Alt er tiltak

Jeg trener mandag,onsdag og fredager. på en crosstrainer hjemme i stua. Der jeg har 2 økter på 20 min. 40 min tilsammen. I tillegg tar jeg ca 50 situps.

Trener jeg for lite til å gå ned i vekt?Jeg driver ikke med noen styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor mye må til?

Det kommer helt an på hvordan du spiser, hva målene er, osv.

Spiser du som en idiot kan du trene to timer om dagen og likevel legge på deg fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg trente nok jeg..

Som sagt: Det kommer an på hva målene dine er og hvordan du spiser.

Kostholdet er den desidert viktigste faktoren hvis du vil bli kvitt overflødig fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en annen tiltaksløs

Kostholdet er den desidert viktigste faktoren hvis du vil bli kvitt overflødig fett.

Så hva er det viktiste du kan si om kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er tiltak

Har ikke så store mål.. Vil self ned i vekt men er ikke flink til det.. Jeg spiser ingen diett. snop i helgene og sånn. ellers vanlige middager.. Vil helst holde meg og ikke gå opp hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er tiltak

jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke forbrenne veldig mye på denne treningen. Vet jeg har sjekket at jeg forbrenner ca. 400 kalorier på en time spinning. (Da trener jeg så svetten siler)

Til sammenligning er det over 500 kalorier i 100 gram sjokolade.

Mener også det er omtrent 7000 kalorier du må forbrenne/spise mindre for å gå ned en kilo.

Så jeg tror du MÅ se på maten også om vekta skal vise noen nedgang.

Kombinasjonen bedre kosthold + trening gjør oftest susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er det viktiste du kan si om kostholdet?

Når jeg skulle ned noen kilo for noen år siden bestemte jeg meg får å gjøre dette over tid. Det hadde tatt mange år å legge på seg disse kiloene, og jeg kunne derfor bruke tid til å ta de av.

Begynte i Januar.

Nr. 1 bestemte jeg meg for å minimum trene 10 minutter spinning hver dag i snitt. Opptelling hver søndag. Enkelt mål, så jeg syklet omtrent det dobbelte.

Nr. 2 måtte jeg gjøre noe med maten. Sluttet med søtsaker med unntak av en liten ting hver lørdag. (Det var tøft de første 14 dagene....)

Kuttet drastisk ned på fettet, og erstattet fete dressinger o.l. med magrere varianter eller kuttet de helt ut.

Spiste mindre kjappe karbohydrater som brød, pasta, ris, poteter. Dvs. kuttet ut ca. halvparten av dette og erstattet det med grønnsaker. Da kunne jeg fortsatt spise det samme som resten av familien.

Spiste også LITT mindre måltider. Men ikke mye mindre ettersom jeg blir folkevond når jeg er sulten.

Det fungerte bra for meg. Gikk ned ca. 6-7 kilo på 6 mnd. noe jeg var veldig fornøyd med.

Og det viktigste av alt er at jeg nå nesten 3 år senere fortsatt har samme vekt:-) Har nok tatt av litt mer fett og erstattet det med muskler ettersom jeg har trent en del styrke også det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er tiltak

Du vil nok ikke forbrenne veldig mye på denne treningen. Vet jeg har sjekket at jeg forbrenner ca. 400 kalorier på en time spinning. (Da trener jeg så svetten siler)

Til sammenligning er det over 500 kalorier i 100 gram sjokolade.

Mener også det er omtrent 7000 kalorier du må forbrenne/spise mindre for å gå ned en kilo.

Så jeg tror du MÅ se på maten også om vekta skal vise noen nedgang.

Kombinasjonen bedre kosthold + trening gjør oftest susen.

Men hva er det da som gjør at jeg gikk ned fra 107 kg til 88 kg da jeg bare startet med trening 3 dager i uka og spiste litt mindre men ikke spesielt sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er det da som gjør at jeg gikk ned fra 107 kg til 88 kg da jeg bare startet med trening 3 dager i uka og spiste litt mindre men ikke spesielt sunt?

Når man er såpass overvektig (107 kg.) skal det "ingenting" til for å gå ned. Du vil merke at det er MYE vanskeligere å gå ned fra 88 til 69 enn fra 107 til 88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at jo mer overvektig man er, jo enklere er det å gå ned en kilo.

Nå "kan" jo kroppen din det du gjør/spiser, så for å fortsette å gå ned må du nok yte litt mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overvektig som synes det skal noe til - ja

Når man er såpass overvektig (107 kg.) skal det "ingenting" til for å gå ned. Du vil merke at det er MYE vanskeligere å gå ned fra 88 til 69 enn fra 107 til 88.

"Når man er såpass overvektig (107 kg.) skal det "ingenting" til for å gå ned. Du vil merke at det er MYE vanskeligere å gå ned fra 88 til 69 enn fra 107 til 88."

Helt sikkert rett i at det er mye vanskeligere å gå ned fra 88 til 69, enn fra 107 til 88.

Men å påstå at det skal "ingenting" for å gå ned i vekt når en er såpass overvektig er vel i drøyeste laget????

Jeg har selv gått ned fra 138 - 115 over en relativt lang periode, skal fortsatt ned masse. Og det skal faktisk ganske masse til for å klare det. Faktisk så går kiloene lettere nå enn de har gjort før.

Ja, blei relativt provosert her nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når man er såpass overvektig (107 kg.) skal det "ingenting" til for å gå ned. Du vil merke at det er MYE vanskeligere å gå ned fra 88 til 69 enn fra 107 til 88."

Helt sikkert rett i at det er mye vanskeligere å gå ned fra 88 til 69, enn fra 107 til 88.

Men å påstå at det skal "ingenting" for å gå ned i vekt når en er såpass overvektig er vel i drøyeste laget????

Jeg har selv gått ned fra 138 - 115 over en relativt lang periode, skal fortsatt ned masse. Og det skal faktisk ganske masse til for å klare det. Faktisk så går kiloene lettere nå enn de har gjort før.

Ja, blei relativt provosert her nå ja.

Ikke meningen å provosere, og derfor skrev jeg "ingenting". Men hun skrev at hun har gått ned fra 107-88 bare ved å trene tre korte treningsøkter i uka og spise litt mindre og ikke sunt.

Om hun skal gå ned 19 til, holder det IKKE med samme metode fremover. Det var det jeg mente. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overvektig som synes det skal noe til - ja

Ikke meningen å provosere, og derfor skrev jeg "ingenting". Men hun skrev at hun har gått ned fra 107-88 bare ved å trene tre korte treningsøkter i uka og spise litt mindre og ikke sunt.

Om hun skal gå ned 19 til, holder det IKKE med samme metode fremover. Det var det jeg mente. Beklager.

Den er helt grei.

Blir nok dessverre litt for lett provosert over slike ting, fordi jeg har kjent/kjenner det på kroppen selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmelige nick

Det der stemmer visst bare delvis. Det går senere etterhvert, men ikke dramatisk, i følge de jeg har snakket med som har greie på sånt (går på Aker). Er visstnok en av de mer seiglivede mytene.

Det kan også ofte føles enklere å gå ned de "siste" kiloene, fordi man da har gjort mange endringer som "bare" kan videreføres.

Jeg vil si at de første kiloene faktisk er de vanskeligste, fordi man må gjøre så mange endringer da. Men ikke "fysiologisk", altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der stemmer visst bare delvis. Det går senere etterhvert, men ikke dramatisk, i følge de jeg har snakket med som har greie på sånt (går på Aker). Er visstnok en av de mer seiglivede mytene.

Det kan også ofte føles enklere å gå ned de "siste" kiloene, fordi man da har gjort mange endringer som "bare" kan videreføres.

Jeg vil si at de første kiloene faktisk er de vanskeligste, fordi man må gjøre så mange endringer da. Men ikke "fysiologisk", altså.

Javel? Jeg trodde det var mye lettere å gå ned tre kilo om man veier 120, enn tre kilo om man veier 70. Men det stemmer altså ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...