morsan Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Javel? Jeg trodde det var mye lettere å gå ned tre kilo om man veier 120, enn tre kilo om man veier 70. Men det stemmer altså ikke? Poenget er vel at "lettere" og "vanskeligere" er begreper uten helt fast betydningsinnhold. Det går sikkert mye hurtigere å ta av 3 kilo fra det tidspunktet man kommer i gang med slankingen dersom utgangspunktet er 120 kilo enn dersom det er 70 kilo. Men en på 120 kilo vil sikkert ha mye større problemer med nettopp å komme i gang med - og fortsette - et godt slankeopplegg, fordi den store overvekten gjerne skyldes en gjennomgripende livsstil som er vanskeligere å legge om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeaNoor Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Poenget er vel at "lettere" og "vanskeligere" er begreper uten helt fast betydningsinnhold. Det går sikkert mye hurtigere å ta av 3 kilo fra det tidspunktet man kommer i gang med slankingen dersom utgangspunktet er 120 kilo enn dersom det er 70 kilo. Men en på 120 kilo vil sikkert ha mye større problemer med nettopp å komme i gang med - og fortsette - et godt slankeopplegg, fordi den store overvekten gjerne skyldes en gjennomgripende livsstil som er vanskeligere å legge om. Det skjønner jeg. Men nå hadde jo trådstarter kommet i gang. Og DA blir det vanskeligere å gå ned så mye nå, enn det hun kanskje har opplved hittil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Et annet poeng hvis du ønsker å gå ned i vekt, er at du bør begynne med styrketrening. Økt muskelmasse gir økt forbrenning - og det vil si at du øker mengden kalorier kroppen din brenner hver dag. Så styrketrening er direkte slankende, hvis det kombineres med kondisjonstrening og sunn mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alt er tiltak Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Et annet poeng hvis du ønsker å gå ned i vekt, er at du bør begynne med styrketrening. Økt muskelmasse gir økt forbrenning - og det vil si at du øker mengden kalorier kroppen din brenner hver dag. Så styrketrening er direkte slankende, hvis det kombineres med kondisjonstrening og sunn mat. Jeg går ikke på treningssenter.. Øvelser jeg kan gjøre hjemme som styrketrening? armhevinger?situps,løfte beina opp og ned osv.. hjelper dette?Lurte på å kjøpe sånne hjemme vekter til armene..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hemmelig nick Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det skjønner jeg. Men nå hadde jo trådstarter kommet i gang. Og DA blir det vanskeligere å gå ned så mye nå, enn det hun kanskje har opplved hittil. Det går fortere i starten, men ikke i den grad at det er "vbeldig lett" å gå ned tre kilo når man begynner, og deretter "veldig vanskelig" når man nærmer seg normalvekt. Det har jo med forbrenningen å gjøre, først og fremst, og den er jo ofte på bærtur for veldig overvektige, pluss at de ofte har insulinresistens i tillegg. Så sånn sett kan det oftere være vanskeligere i starten. Men det som stemmer, er at man må trene mer når man er lettere, for å forbrenne samme antall kcalorier enn man må når man er stor. Så sånn sett stemmer det at det er mer krevende å gå ned mot slutten, men kun under forutsetning at alt annet er likt. Og det er det sjelden. Det er det med at kroppen "holder på vekten" som er myten jeg snakker om. Det gjeldre visst kun når man er normalvektig og forsøker å bli "undervektig", nærmest. Erfaringen fra de som slanker seg mye, er gjennomgående at de første kiloene er vanskeligst og at det ikke er vanskeligere når man blir lettere. Men årsakene til det er jo veldig sammensatte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Javel? Jeg trodde det var mye lettere å gå ned tre kilo om man veier 120, enn tre kilo om man veier 70. Men det stemmer altså ikke? Joda. Alt går mye raskere i starten. Enten det er snakk om å legge på seg muskler eller det er snakk om å kvitte seg med fett. De siste kiloene er de verste, og for å få av disse kreves også mer enn å gå ned de første kiloene. Det kostholdet man førte for å gå ned noen kilo som hundrekilosmann, vil ikke være nok når man som åttikilosmann vil gå ned de siste 10 kiloene. Jo mindre fett man har igjen å ta av; desto mer gjennomtenkt må kostholdet være. Men at det vanskeligste for mange kan være å komme i gang er naturligvis sant, men det ligger i så fall i psyken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeaNoor Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Joda. Alt går mye raskere i starten. Enten det er snakk om å legge på seg muskler eller det er snakk om å kvitte seg med fett. De siste kiloene er de verste, og for å få av disse kreves også mer enn å gå ned de første kiloene. Det kostholdet man førte for å gå ned noen kilo som hundrekilosmann, vil ikke være nok når man som åttikilosmann vil gå ned de siste 10 kiloene. Jo mindre fett man har igjen å ta av; desto mer gjennomtenkt må kostholdet være. Men at det vanskeligste for mange kan være å komme i gang er naturligvis sant, men det ligger i så fall i psyken. Var jo det jeg prøvde å si. Du gjorde bare bedre enn meg. Takk. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg går ikke på treningssenter.. Øvelser jeg kan gjøre hjemme som styrketrening? armhevinger?situps,løfte beina opp og ned osv.. hjelper dette?Lurte på å kjøpe sånne hjemme vekter til armene..? Hei! Jeg kjøpte et manualsett på Intersport nylig. 299 kr for et sett. Kjempemoro! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crosstrainer2 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg trente 1 time pr dag. Unntatt lørdag og søndag. Jeg gikk ned 20 kg på 5 mnd. Ellers ikke store endringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.