Gå til innhold

Hvor mange kalorier trenger jeg pr dag?

Gjest Po popopo popoooo

Anbefalte innlegg

Gjest Po popopo popoooo

Jeg vil gjerne gå ned et par kilo, men da jeg har vært tynn hele livet (frem til de siste par årene), og ikke har noen som helst erfaring med dette, lurer jeg på hvor mange kalorier jeg bør få i meg pr dag.

Jeg prøver å spise 3 til 4 ganger per dag, og mosjonen blir dessverre begrenset til halvannen times rask gange/små-jogging per dag + mellom 150-300 crunches hver kveld (delt på 3 omganger).

Lurer også på om det er usunt å bruke epler som mellommåltid, 1-2 per dag? Trodde inntil nylig at frukt var sunt, men har hørt så mye motstridende i det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lurer litt. Om du nå får greie på hvor mange kalorier du trenger hver dag, klarer du da å regne ut alt du spiser? Dvs. at du veier alt???

Frukt som mellommåltid er bra. Evt. et knekkebrød eller litt salat. Det fungerer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Po popopo popoooo

Bare lurer litt. Om du nå får greie på hvor mange kalorier du trenger hver dag, klarer du da å regne ut alt du spiser? Dvs. at du veier alt???

Frukt som mellommåltid er bra. Evt. et knekkebrød eller litt salat. Det fungerer også.

Om ikke nøyaktig så iallfall prøve å holde litt oversikt. Greit å vite. Jeg lærer vel litt på veien håper jeg. Mye fin info på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke nøyaktig så iallfall prøve å holde litt oversikt. Greit å vite. Jeg lærer vel litt på veien håper jeg. Mye fin info på nettet :)

Var på et seminar ang. kosthold for en tid siden. Der sa de at man som et minimum må få i seg så mye man forbrenner om man ikke leer en finger hele dagen.

Formelen her var kroppsvekt * 1 kalori pr. time.

Dvs. at dersom du veier 70 kilo * 1 * 24 timer = 1680 pr. døgn.

De sa også at det var viktig å få i seg mange måltider slik at blodsukkeret holdt seg høyt hele dagen. Når blodsukkeret er høyt forbrenner du mest. Å holde blodsukkeret høyt (og stabilt) gjør du ved å spise sunn mat. (Sukker gjør f.eks. at blodsukkeret stiger rast, men også faller raskt. Det er jo ikke gunstig)

Enkel forklaring, men det virker fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Epler er sunt.

Og du bør variere styrketreningen. Få repetisjoner og stor motstand er tingen for å få større muskler. Det får du neppe hvis du klarer å ta 150-300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...