Gå til innhold

BMI

Gjest Normalvektig

Anbefalte innlegg

Gjest Normalvektig

Jeg har en BMI på ca. 21 og er fornøyd med fasongen og vekten. Men på kontroll på sykehuset for min tarmsykdom, sa legen at jeg burde legge på meg litt. Han mente at jeg er for tynn.

Definerer man ikke normalvekt for BMI mellom 18 og 25?

Synes dette var litt snålt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har en beinbygning som gjør at du ser litt "skranglete" ut selv om du er normalvektig - din BMI er hverfall innenfor det vi regner som normalvekt. Hvis du trives, og godt ernært med din tarmsykdom hadde jeg ikke brydd meg noe om dette. Hvis din tarmsykdom gjør næringsopptaket ditt nedsatt og du kanskje mangler næringstoffer, burde legen henvise deg til en ernæringsfysiolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs på kroppsbyningen din. En venninne av meg ser beinete og syk ut med bmi under 24.

Selv får jeg høre "ikke gå ned mer nå" når bmi går ned mot 23

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at 20-25 er normalvektig. Er selv 21,5. Har nok en del muskler ettersom jeg alltid har løftet på det meste.

MEN er IKKE tynn. Men forskjellige folk har forskjellige meninger. Sikkert bare en lege som liker fyldigere damer:-)

Det viktige er at du lever sundt. Og det vet du jo best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...