Gå til innhold

Den kjedeligste julegaven du har fått fra din kjære?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• tzatziki1365380058

8

• MillaMy

7

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Det er flott om mannen legger merke til at man trenger nye og derfor kjøper det.

Men jeg synes ikke at slike alminnelige husholdningsartikler for folk som bor sammen skal gis som gave. Hvis dere manglet melk, skulle han da ha knytt en sløyfe rundt og gitt deg den som gave? ;-)

Eller en pakke dassruller! Det kommer jo godt med.

Gjest The one and only

Alltid fått en hel eske! Oi. Men da har du vel snart tolv av hver da? Synes det er fint å få to jeg da. Men jeg har ikke mye sølv.

tolv av hver?

nei har nok bare seks av hver (gaffler,kniver og teskjeer)

(åsså har jeg alle de andre..serverings delene osv..)

mangler spiseskjeer og fikk bare to..er litt dumt når de andre ligger i sine esker og disse to må ligge løst i skuffen...

gave er gave

Jeg ville ha blitt kjempeglad for en kjøkkenklut fra min kjære. Gaver er vel ikke noe man kalkulerer med, slik unger krysser av på ønskelista?

Ikke rart mannfolka synes det er vanskelig å finne noe, når konene er så utakknemlige, kresne og kravstore som denne tråden kan tyde på.

Det var da svært så PK. Eller er det et snev av ironi her?

Det har jeg gjort i år. For det gjør han hvert år!

Så i år får jeg juleservise jeg selv har plukket ut. Billig var det også. :-)

Gratulerer med nytt juleservice:)

Vi var et på et kjøpesenter forrige helg og da så jeg en vinterjakke som jeg likte godt.

- Den ønsker jeg meg til jul, sa jeg.

- Greit det, sa han (glad for å slippe å tenke).

Jeg slengte like godt med et sjerf også.

Julepresangen har jeg allerede begynt å bruke:)

Det var da svært så PK. Eller er det et snev av ironi her?

Ironi, nei. Dette mener jeg. Julegaver er for unger. At voksne folk vil glede hverandre med en liten overraskelse er selvsagt bare koselig, men når det blir slik at kona må kjøpe sin egen gave selv for at den ikke skal bli "feil" - da har julegavene utspilt sin rolle.

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg tipper det ikke er en eneste mann som har svart.

Annonse

Ironi, nei. Dette mener jeg. Julegaver er for unger. At voksne folk vil glede hverandre med en liten overraskelse er selvsagt bare koselig, men når det blir slik at kona må kjøpe sin egen gave selv for at den ikke skal bli "feil" - da har julegavene utspilt sin rolle.

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg tipper det ikke er en eneste mann som har svart.

Skjønner delvis hva du mener, men jeg synes det er koselig både og gi og få julgaver til/fra min kjære. Men jeg synes ikke det skal behøve å være noe kostbart, og er enig i at gaven har utspilt sin rolle om det er noe man kjøper selv. Synes imidlertid helst det bør være noe litt personlig, og ikke noe praktisk til huset f.eks., med mindre man er blitt enige om det på forhånd.

Skjønner delvis hva du mener, men jeg synes det er koselig både og gi og få julgaver til/fra min kjære. Men jeg synes ikke det skal behøve å være noe kostbart, og er enig i at gaven har utspilt sin rolle om det er noe man kjøper selv. Synes imidlertid helst det bør være noe litt personlig, og ikke noe praktisk til huset f.eks., med mindre man er blitt enige om det på forhånd.

Enig med deg.

Håper den dag kjem aldri der jeg må ut og kjøpe gaver til meg selv, altså! ;-)

Og til det med ting til huset: Jeg setter veldig pris på det, og har ikke noe imot at våre foreldre gir meg en gryte og han en genser. Det gjør meg ikke filla at jeg derved har fått en "fellesting" mens han har fått en ting til seg selv.

Men det er liksom litt "feil" å få slikt fra mannen - det er jo ting som vil kunne ha kjøpt til huset når som helst ellers.

Det er litt rart om tidspunktet på året avgjør om det er "gave" til meg eller bare et av mange felles innkjøp:

Ser han at det trengs ny stekepanne i juli, vil han bare kjøpe en og sette i skapet. Men ser han at det trengs en ny stekepanne i desember, ja da pakker han den inn i fint papir og legger den under treet...

Men jeg ville synes det var annerledes dersom det var andre husting som ikke er "nødvendige" men som først og fremst er mitt ønske. F eks pynteting. De vil jeg til gjengjeld mye heller ha fra MANNEN enn fra svigers! ;-)

Det er flott om mannen legger merke til at man trenger nye og derfor kjøper det.

Men jeg synes ikke at slike alminnelige husholdningsartikler for folk som bor sammen skal gis som gave. Hvis dere manglet melk, skulle han da ha knytt en sløyfe rundt og gitt deg den som gave? ;-)

Må si meg enig med deg her morsan. Jeg er enig at det er flott å ikke være storforlangende når det kommer til julegaver, men hadde jeg fått vaskekluter av en kjæreste til jul hadde jeg følt at han ikke hadde gjort en innsats en gang, og det ville vært skuffende.

Enig med deg.

Håper den dag kjem aldri der jeg må ut og kjøpe gaver til meg selv, altså! ;-)

Og til det med ting til huset: Jeg setter veldig pris på det, og har ikke noe imot at våre foreldre gir meg en gryte og han en genser. Det gjør meg ikke filla at jeg derved har fått en "fellesting" mens han har fått en ting til seg selv.

Men det er liksom litt "feil" å få slikt fra mannen - det er jo ting som vil kunne ha kjøpt til huset når som helst ellers.

Det er litt rart om tidspunktet på året avgjør om det er "gave" til meg eller bare et av mange felles innkjøp:

Ser han at det trengs ny stekepanne i juli, vil han bare kjøpe en og sette i skapet. Men ser han at det trengs en ny stekepanne i desember, ja da pakker han den inn i fint papir og legger den under treet...

Men jeg ville synes det var annerledes dersom det var andre husting som ikke er "nødvendige" men som først og fremst er mitt ønske. F eks pynteting. De vil jeg til gjengjeld mye heller ha fra MANNEN enn fra svigers! ;-)

Veldig typisk at mor får kjøkkenting og far får personlige ting. Husker min tante fikk ny oppvaskmaskin til jul (for en tid tilbake, da det var en forholdsmessig større investering enn nå). Hadde det vært julegaven til meg fra min mann hadde jeg fått hakeslepp, ja!

Jeg ble glad da jeg fikk strykejern, jeg.

Leser nedover tråden og syns det er mange som virker misfornøyde.

Hvor enkelt er det å gi gaver til kona som "har alt", når hun kanskje heller ikke har sagt noen ønsker til mannen? Og omvendt. Det er ikke såå lett å finne på noe.

Hvorfor er det så ille å få husholdningsartikler? Menn flest pleier å bli kjempeglade når vi gir dem verktøy f eks.

Jeg kan forøvrig ikke huske noe jeg har fått av verken eks-mann eller samboer som jeg ikke har blitt glad for.

:-)

Ville du gitt strykejern til din mann, eller anser du stryking for å være noe kvinnfolk driver med?

Verktøy forbinder jeg med hobbyartikler. Ikke hammer, sag, øks og skrujern, kanskje, men det er sjelden slike ting som står på ønskelisten.

Gjest også en mamma

Jeg ble glad da jeg fikk strykejern, jeg.

Leser nedover tråden og syns det er mange som virker misfornøyde.

Hvor enkelt er det å gi gaver til kona som "har alt", når hun kanskje heller ikke har sagt noen ønsker til mannen? Og omvendt. Det er ikke såå lett å finne på noe.

Hvorfor er det så ille å få husholdningsartikler? Menn flest pleier å bli kjempeglade når vi gir dem verktøy f eks.

Jeg kan forøvrig ikke huske noe jeg har fått av verken eks-mann eller samboer som jeg ikke har blitt glad for.

:-)

Enig. Jeg ser ikke noe galt i å gi nyttige gjenstander, bruksgjenstander, redskaper, osv. Og jeg syns slett ikke det er "kjedelig" å få det heller.

Veldig typisk at mor får kjøkkenting og far får personlige ting. Husker min tante fikk ny oppvaskmaskin til jul (for en tid tilbake, da det var en forholdsmessig større investering enn nå). Hadde det vært julegaven til meg fra min mann hadde jeg fått hakeslepp, ja!

He he...

I prinsippet kan man gjøre de samme "anmerkningene" når det gjelder å få kjøkkenting fra andre enn mannen også. Men jeg synes det er bedre at jeg får en fin kjøkkenting jeg ønsker meg enn diverse dill dall pynteting eller klær som ikke passer osv.

Annonse

Må si meg enig med deg her morsan. Jeg er enig at det er flott å ikke være storforlangende når det kommer til julegaver, men hadde jeg fått vaskekluter av en kjæreste til jul hadde jeg følt at han ikke hadde gjort en innsats en gang, og det ville vært skuffende.

Heller enn en vaskeklut kunne han gitt meg en gulrot, etter å ha oppdaget dens artige fasong under middagslagingen en dag! :-)

http://www.apple2.org.za/gswv/me/Graphics/This.n.That/Mr.and.Mrs.Carrot.Top.JPEG

He he...

I prinsippet kan man gjøre de samme "anmerkningene" når det gjelder å få kjøkkenting fra andre enn mannen også. Men jeg synes det er bedre at jeg får en fin kjøkkenting jeg ønsker meg enn diverse dill dall pynteting eller klær som ikke passer osv.

Kjøkkenting kan jo også være så mangt - den lekre Alessikannen eller en ny stavmikser (men for enkelte kan kanskje sistnevnte stå aller øverst på ønskelisten).

Ville du gitt strykejern til din mann, eller anser du stryking for å være noe kvinnfolk driver med?

Verktøy forbinder jeg med hobbyartikler. Ikke hammer, sag, øks og skrujern, kanskje, men det er sjelden slike ting som står på ønskelisten.

Vel, dersom begge to er fornøyde med den fordelingen så ser jeg ingenting galt i det.

Syns det er tåpelig å la mannen stå med strykejernet og dama borre og bygge vegger dersom ingen av dem liker det.

Hos oss er det jeg som tar meg av typiske huslige oppgaver, eller det som ofte blir betegnet som kvinnfolkarbeid. ;-P

Støvsuging, vasking, rydding, stryking, lage mat.

Samboeren skifter dekk på bilen, skufler snø, bygger gjerde, maler huset, hogger ved, graver nødvendige grøfter, legger rør og sånne ting.

Hvis han ønsker seg et eller annet verktøy så ser jeg ikke på det som hobby. Han jobber som faen med å bygge leilighet i kjelleren, og i tillegg holde huset og tomta iorden. og selv om han liker det han driver med, så er det jo en jobb - en jobb for familien. :-)

Jeg gjør de tingene jeg liker, kunne aldri tenkt meg å skifte dekk, male huset, hogge ved eller borre hull i murgolv med mindre jeg ble tvunget til det.

Jeg liker å støvsuge og lage mat.

Så ja, her i huset gjelder den tradisjonelle kvinnfolk- og mannfolkarbeidsfordelingen. ;-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...