fuzzy Skrevet 23. april 2001 Del Skrevet 23. april 2001 Jeg er en jente på 20 år som føler at jeg har vært tett i nesen og halsen stort sett hele det siste halvåret. Noen ganger mer andre ganger mindre. Det er stort sett om morgenen jeg er tett. Det føles som om jeg har et tykt slim i både nese og svelg. Da jeg var liten var jeg mye plaget med polypper. Kan det være det jeg har fått igjen nå? Da jeg nevnte det for legen så han at jeg var irritert i nesen, og gav meg resept på en nesespray. (Livostin.) Jeg føler imidlertid ikke at den har hjulpet så mye. Kan du tenke deg hva dette kan være. Jeg føler meg ikke dårlig/slapp på noen måte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25611-tett-hele-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 Kjære fuzzy, Jeg skal vokte meg til å stille fjerndiagnose på dine plager. Det kan jo være så mange forskjellige ting, og det er en forutsetning for å stille en diagnose at en lege snakker med og undersøker pasienten. Min første assosiasjon da jeg leste innlegget ditt er at det lignet på noe allergisk. Dert var tydelig samme tanker legen din har gjort siden han ga deg et antihistamin preparat. Det at det ikke hjelper kan muligens tyde på at det kan være noe annet, kanskje i tillegg. Gamle store polypper kan være medvirkende til luftveisproblemer. Din tretthet kan være et resultat av både din luftveisproblemer, men også medisinen. De fleste antihistamin preparater, deriblant det du bruker har ofte tretthet som en bivirkning. Kan det være noe infeksiøst bak tilstanden? Hva med en nese/halsprøve for å se om det finnes noen bakterier som kan være verdt å fjerne? Ofte har man da andre symptomer på infeksjon, men ikke alltid. Jeg ville kanskje også tenke på noe slimløsende middel for å løse opp slimet, som da kan være lettere å bli kvitt, og i alle fall drikke rikelig med væske. Desverre er det ganske ofte at vi ikke greier å finne noen årsak til en slik tilstand som du plages av. De fleste går over etter en stund. Det kan være en (noe mager) trøst. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25611-tett-hele-tiden/#findComment-106075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuzzy Skrevet 24. april 2001 Forfatter Del Skrevet 24. april 2001 Kjære fuzzy, Jeg skal vokte meg til å stille fjerndiagnose på dine plager. Det kan jo være så mange forskjellige ting, og det er en forutsetning for å stille en diagnose at en lege snakker med og undersøker pasienten. Min første assosiasjon da jeg leste innlegget ditt er at det lignet på noe allergisk. Dert var tydelig samme tanker legen din har gjort siden han ga deg et antihistamin preparat. Det at det ikke hjelper kan muligens tyde på at det kan være noe annet, kanskje i tillegg. Gamle store polypper kan være medvirkende til luftveisproblemer. Din tretthet kan være et resultat av både din luftveisproblemer, men også medisinen. De fleste antihistamin preparater, deriblant det du bruker har ofte tretthet som en bivirkning. Kan det være noe infeksiøst bak tilstanden? Hva med en nese/halsprøve for å se om det finnes noen bakterier som kan være verdt å fjerne? Ofte har man da andre symptomer på infeksjon, men ikke alltid. Jeg ville kanskje også tenke på noe slimløsende middel for å løse opp slimet, som da kan være lettere å bli kvitt, og i alle fall drikke rikelig med væske. Desverre er det ganske ofte at vi ikke greier å finne noen årsak til en slik tilstand som du plages av. De fleste går over etter en stund. Det kan være en (noe mager) trøst. Vennlig hilsen Tusen takk for bra svar! ¨Jeg forstår at det kan være vanskelig for deg å stille en sikker diagnose over internett. Lurer bare på om du kan tenke deg til hva jeg evt. kan være allergisk mot. Kan det f.eks være støv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25611-tett-hele-tiden/#findComment-106252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Tusen takk for bra svar! ¨Jeg forstår at det kan være vanskelig for deg å stille en sikker diagnose over internett. Lurer bare på om du kan tenke deg til hva jeg evt. kan være allergisk mot. Kan det f.eks være støv? Nei, det er nærmest umulig å si. De vanligste ting er støv, midd (det finnes masse overalt), det kan være mat og selvfølgelig alle slags vekster fra bjerkepollen til gress. De siste er selvfølgelig sesongbetinget, men de andre er ikke. Det er mange andre også og det er umulig å si hva er din spesialallergen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25611-tett-hele-tiden/#findComment-106448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.