Gå til innhold

overvektig? bilde.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

5

• mrxx

4

• Mrs. Wallace

4

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Skjær mæ laus

jeg er 24, høyden min er lav, men ikke unormal, så jeg er nok ferdig utvokst.

har lave personer tyngre skjelett???

Med sykelig overvektig, tenkte jeg ikke på fedme, men det at bmi over 24,9 faktisk rett og slett er i kategorien overvektig.

Og i tråd nedenfor her måtte en med bmi 25 være sååååååååååå lubben...

"Og i tråd nedenfor her måtte en med bmi 25 være sååååååååååå lubben..."

Herregud. Personen det var snakk om der (deg!), hadde en BMI på over 28.

Annonse

158 cm.

er jeg både dverg og overvektg...

FAEN!!!!

Hvis det bilde er av deg, så er du langt i fra overvektig. Du er jo ikke dverg om du er 158. Spørs om du har et noe feil syn på deg selv, jeg synes dette så veldig bra ut, sexy og flott, uten at jeg har sett fremsiden:-)

Herre min hatt! Hun var jo slank!

Min mening er at BMI også er en feil måte å måle vekt på. Har man mye muskler, veier man mer, og da blir BMI høy.

Har man bare flabb, kan man ha lav BMI.

Så min mening er at man ikke skal se seg blind på vekt/BMI, men heller se på kroppen!

Hvis det bilde er av deg, så er du langt i fra overvektig. Du er jo ikke dverg om du er 158. Spørs om du har et noe feil syn på deg selv, jeg synes dette så veldig bra ut, sexy og flott, uten at jeg har sett fremsiden:-)

Du må se på tråden "er det en myte at overvektig....." for å forstå meningen med innlegget hennes.

Hun synes ikke selv hun er overvektig men mange mente hun måtte være det hvis hun hadde en så høy bmi. Jeg mener at BMI kan være svært misvisende og at hun sletts ikke trenger se overvektig ut med bmi på 26, og det er jo hun et godt eksempel på.

Gjest isssinails

"Og i tråd nedenfor her måtte en med bmi 25 være sååååååååååå lubben..."

Herregud. Personen det var snakk om der (deg!), hadde en BMI på over 28.

det var ikke meg nei, og den var sååå lubben i følge folk i tråden, også da bmi var 25.

Annonse

Gjest isssinails

For noe tull. Det er STOR forskjell på begrepet "overvekt" og "sykelig overvekt". Du må lese det som faktisk står oppgitt, i stedet for å tolke inn din egen oppfatning.

så jeg ser overvektig ut altså?

er ordet overvekt som er clueet her, ikke sykelig som i fedme.

Men bmi min er jo over grensen for det som regnes for overvekt. mente ikke om jeg så ut som en med fedme.

så jeg ser overvektig ut altså?

er ordet overvekt som er clueet her, ikke sykelig som i fedme.

Men bmi min er jo over grensen for det som regnes for overvekt. mente ikke om jeg så ut som en med fedme.

Nå må du skille snørr og bart - og klare å ha to tanker i hodet samtidig.

At din bmi havner i kategorien "overvektig" betyr IKKE det samme som at du nødvendigvis SER tjukk ut.

Det er heller ikke det samme som at du vil få vektrelaterte plager, eller at noen vil rynke på nesa av deg, eller at du bør slanke deg umiddelbart.

Det betyr bare, enkelt og greit, at bmi-en din er sånn. Så finnes det store variasjoner fra person til person, en bmi vil alltid bare være veiledende. Det er mange flere ting å ta hensyn til når det gjelder vekt. Fysisk form, for eksempel, og hvor mye muskelmasse du har.

Men ettersom du går så inn i hampen i forsvar av å havne litt på oversiden av normalvektig, antar jeg at du har et ganske anstrengt forhold til din egen kropp og fasong.

Hadde du følt deg i form og fornøyd, ville det vært revnende likegyldig for deg hvorvidt bmi-en din var 23 eller 26.

Gjest isssinails

Nå må du skille snørr og bart - og klare å ha to tanker i hodet samtidig.

At din bmi havner i kategorien "overvektig" betyr IKKE det samme som at du nødvendigvis SER tjukk ut.

Det er heller ikke det samme som at du vil få vektrelaterte plager, eller at noen vil rynke på nesa av deg, eller at du bør slanke deg umiddelbart.

Det betyr bare, enkelt og greit, at bmi-en din er sånn. Så finnes det store variasjoner fra person til person, en bmi vil alltid bare være veiledende. Det er mange flere ting å ta hensyn til når det gjelder vekt. Fysisk form, for eksempel, og hvor mye muskelmasse du har.

Men ettersom du går så inn i hampen i forsvar av å havne litt på oversiden av normalvektig, antar jeg at du har et ganske anstrengt forhold til din egen kropp og fasong.

Hadde du følt deg i form og fornøyd, ville det vært revnende likegyldig for deg hvorvidt bmi-en din var 23 eller 26.

nei, tingen er at i en tråd under ble en person så til de grader fortalt av et vesen at hun måtte være tjukk og lubben og alt som var, om bmi var 25.

Så ble nysgjerrig :)

Gjest isssinails

takk, ja jeg får veldig mye komplimenter fra menn. så det er tydelig av menn liker overvektige jenter VELDIG GODT, men de skjønner det ikke selv, siden overvekten ikke synes utenpå. Heldigvis har vi BMI til å fortelle oss at vi er overvektige siden det ikke vises utenpå.

Du må se på tråden "er det en myte at overvektig....." for å forstå meningen med innlegget hennes.

Hun synes ikke selv hun er overvektig men mange mente hun måtte være det hvis hun hadde en så høy bmi. Jeg mener at BMI kan være svært misvisende og at hun sletts ikke trenger se overvektig ut med bmi på 26, og det er jo hun et godt eksempel på.

Aahaaa, sånn å forstå. Jeg forsto det slik at hun mente selv at hun var overvektig. Da hadde hun i tilfelle hatt et feil bilde av seg selv.

Det er svært mange jenter som har det.

Jeg synes hun ser flott ut jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...