Gå til innhold

overvektig? bilde.

Anbefalte innlegg

takk, ja jeg får veldig mye komplimenter fra menn. så det er tydelig av menn liker overvektige jenter VELDIG GODT, men de skjønner det ikke selv, siden overvekten ikke synes utenpå. Heldigvis har vi BMI til å fortelle oss at vi er overvektige siden det ikke vises utenpå.

Men du er da ikke overvektig.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

5

• mrxx

4

• Mrs. Wallace

4

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Du har gått i den klassiske fella og tror BMI er et godt mål på overvekt for en individuell person.

Enhver bodybuilder vil ha en BMI som tilsvarer overvekt, ja gjerne sykelig overvekt. Dette til tross for at de knapt har fett på kroppen.

BMI skal kun brukes om støre grupper der ulikheter i kroppsbygning++ jevnes ut.

Nå må du skille snørr og bart - og klare å ha to tanker i hodet samtidig.

At din bmi havner i kategorien "overvektig" betyr IKKE det samme som at du nødvendigvis SER tjukk ut.

Det er heller ikke det samme som at du vil få vektrelaterte plager, eller at noen vil rynke på nesa av deg, eller at du bør slanke deg umiddelbart.

Det betyr bare, enkelt og greit, at bmi-en din er sånn. Så finnes det store variasjoner fra person til person, en bmi vil alltid bare være veiledende. Det er mange flere ting å ta hensyn til når det gjelder vekt. Fysisk form, for eksempel, og hvor mye muskelmasse du har.

Men ettersom du går så inn i hampen i forsvar av å havne litt på oversiden av normalvektig, antar jeg at du har et ganske anstrengt forhold til din egen kropp og fasong.

Hadde du følt deg i form og fornøyd, ville det vært revnende likegyldig for deg hvorvidt bmi-en din var 23 eller 26.

Du må lese tråden lengre ned her for å forstå meningen med innlegget hennes.

takk, ja jeg får veldig mye komplimenter fra menn. så det er tydelig av menn liker overvektige jenter VELDIG GODT, men de skjønner det ikke selv, siden overvekten ikke synes utenpå. Heldigvis har vi BMI til å fortelle oss at vi er overvektige siden det ikke vises utenpå.

Den eneste plassen du er tjukk, er i hodet.

Annonse

Jada, jeg har gjort det. Men hun henger seg så inderlig opp i bmi-tallet at jeg klarer allikevel ikke la være å svare som jeg gjør.

Nå er det vel strengt tatt ikke hun som i utgangspunktet har hengt seg opp i bmi tallet hvis du har lest hele den tråden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...