Yia Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg er høflig mot postmannen om jeg møter han. Jeg bestiller sjeldent tunge pakker som skal leveres på døra. Jeg har aldri lagt ekle overraskelser i postkassen. Jeg har aldri ranet postkontoret og heller aldri laget en scene der. Jeg har all respekt den jobben mennesker ansatt i posten gjør. Så hvorfor, hvorfor nekter de å levere posten min på riktig adresse? Det kommer heller ikke post på min gamle adresse. Lånekassen måtte sende ut gjeldsbrevet tre ganger før jeg fikk det. Jeg har derfor fremdeles ikke fått lån og stipend. Pakken jeg ventet på kom i retur til avsender, de sendte på nytt. I dag kom mamma på døren med pakken, noen har strøket ut min riktige adresse, og skrevet på adressen til foreldrene mine?!? Jeg har endret adresse på postens nettside. Jeg har meldt flytting til folkeregisteret. Kan noen fortellle meg hva jeg gjør galt? 0 Siter
Yia Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 "Hmmm...skeptisk!" Passende kommentar :-D 0 Siter
Yia Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Ring Postens kundesenter og klag! Innbilder meg at det er som å ringe Telenor? Kan jo prøve. Dette begynner å bli meget frustrerende. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Innbilder meg at det er som å ringe Telenor? Kan jo prøve. Dette begynner å bli meget frustrerende. Har lest innlegg om det her på dol tidligere, om folk som fikk bra respons på Postens kundesenter, og bedre service etter klagen. 0 Siter
Yia Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Har lest innlegg om det her på dol tidligere, om folk som fikk bra respons på Postens kundesenter, og bedre service etter klagen. Da skal jeg gjøre et forsøk. Jeg vurderte å troppe opp på det lokale postkontoret med pakken og spørre. Men det er jo enklere å ringe. 0 Siter
fresja Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Jeg tror nok ikke posten er hva den var. De har sagt opp mye av ekspertisen. Hvordan skal vanlige butikkmedarbeidere kunne gjøre jobben som de postansatte fikk opplæring i flere år for å gjøre? Selv får jeg posten selv om den er adressert til eldgamle adresser. På jobben får vi post til tidligere firmanavn. Fordeler (eller ulemper) ved å bo på et lite sted. Sender vi post til Oslo og har en liten feil i navn, adresse eller postnummer, kommer gjerne brevet i retur, også om adressaten er et landskjend firma! 0 Siter
Yia Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Jeg tror nok ikke posten er hva den var. De har sagt opp mye av ekspertisen. Hvordan skal vanlige butikkmedarbeidere kunne gjøre jobben som de postansatte fikk opplæring i flere år for å gjøre? Selv får jeg posten selv om den er adressert til eldgamle adresser. På jobben får vi post til tidligere firmanavn. Fordeler (eller ulemper) ved å bo på et lite sted. Sender vi post til Oslo og har en liten feil i navn, adresse eller postnummer, kommer gjerne brevet i retur, også om adressaten er et landskjend firma! Vel, for å være ærlig så tror jeg at mitt problem også har med at jeg bor på et lite sted. Jeg mistenker at en av de ansatte der, som er en bekjent, synes hun vet bedre enn meg hvor jeg bor. *oppgitt* 0 Siter
ekte nick Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg ville sendt en krass skriftlig klage, der jeg forklarte alt du sier ovenfor. Det burde hjelpe. Å ringe hjelper neppe. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Da skal jeg gjøre et forsøk. Jeg vurderte å troppe opp på det lokale postkontoret med pakken og spørre. Men det er jo enklere å ringe. Jeg var en av dem Gemini sikter til, som ble godt behandlet ved henvendelse til kundesenteret per telefon, og penger tilbake for tjenesten jeg hadde betalt for og som var mangelfullt utført. 0 Siter
Excelsion Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Er postkassen din synlig og TYDELIG merket da? Regner med at den er det. Men jeg er avisbud, og det er JÆVLA frustrerende når folk ikke har navn OG husnummer på kassene. Og likevel er de frekke nok til å klage.. 0 Siter
Yia Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Er postkassen din synlig og TYDELIG merket da? Regner med at den er det. Men jeg er avisbud, og det er JÆVLA frustrerende når folk ikke har navn OG husnummer på kassene. Og likevel er de frekke nok til å klage.. *rødme* Det har jeg ikke tenkt på en gang. Skal ordne det straks. Dette var jo rent pinlig! Men helt ærlig tror jeg ikke posten min kommer til postbudet engang. 0 Siter
Yia Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Jeg var en av dem Gemini sikter til, som ble godt behandlet ved henvendelse til kundesenteret per telefon, og penger tilbake for tjenesten jeg hadde betalt for og som var mangelfullt utført. Så bra! Men jeg kan visst takke meg selv ser jeg, da samboers navn er det eneste på postkassen. 0 Siter
fresja Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Vel, for å være ærlig så tror jeg at mitt problem også har med at jeg bor på et lite sted. Jeg mistenker at en av de ansatte der, som er en bekjent, synes hun vet bedre enn meg hvor jeg bor. *oppgitt* Kanskje noen i posten, stikker av med din post? Jeg tviler på det, for det skjer nok ikke så ofte. Et postbid som holdt til i en utkant, begynte å ta posten til kameratene, når han var sint/sur på dem for et eller annet! Mulig han også tok noen pengesendinger. Da saken ble rullet opp, mistet han selvfølgelig jobben. Jeg hørte også om et postbud som hadde samlet et fult rom med post, hva han nå måtte med det. Kanskje noen av de forsvunne fakturaene på jobben ligger et sånt sted? Men hvorfor kommer da purringene frem? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Så bra! Men jeg kan visst takke meg selv ser jeg, da samboers navn er det eneste på postkassen. Postkassen må være merket, ja! 0 Siter
amber sun Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Så bra! Men jeg kan visst takke meg selv ser jeg, da samboers navn er det eneste på postkassen. Men hvis postkassen er merket med husnummer, så skal det holde altså. Jeg meldte også flytting til posten og folkeregisteret, og har fått posten riktig tilsendt selv om jeg ikke har navn på postkassen. Men vei og husnummer har jeg altså. 0 Siter
Excelsion Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 *rødme* Det har jeg ikke tenkt på en gang. Skal ordne det straks. Dette var jo rent pinlig! Men helt ærlig tror jeg ikke posten min kommer til postbudet engang. Uffda, er du en sånn person som jeg forbanner og kaller allt mulig hver natt :-) hehe Godt du gjør noe med det da! Håper det ordner seg da! 0 Siter
Yia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Uffda, er du en sånn person som jeg forbanner og kaller allt mulig hver natt :-) hehe Godt du gjør noe med det da! Håper det ordner seg da! Jeg beklager alle sorger slike som meg bringer deg , jeg lover bot og bedring! Håper du sover bedre i den viten at du nå har korrigert en! Takk for påminnelsen 0 Siter
Yia Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Men hvis postkassen er merket med husnummer, så skal det holde altså. Jeg meldte også flytting til posten og folkeregisteret, og har fått posten riktig tilsendt selv om jeg ikke har navn på postkassen. Men vei og husnummer har jeg altså. Det står i alle fall tydelig på husveggen. Og de andre som bor her får post, så det er nok noe med kombinasjonen mitt navn og den adressen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.