Gå til innhold

Havregrøt og tilbehør?

Gjest Alt er tiltak

Anbefalte innlegg

Gjest Alt er tiltak

Nylig kjøpt havregrøt som jeg skal prøve å spise til frokost. Men bare havregrøt og vann var veldig smakløst. Forslag eller??Smakte vann... Hva annet kan jeg ha i som ikke er noe særlig kalorier i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru sunn

Jeg bruker skummetmelk. Dessuten må du ha melk sammen med kornprodukter for å få utnyttet proteinene i den.

Tilsett gjerne litt rosiner eller litt frokostblanding for å få litt mer smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager havregrøten med halvparten skummet melk og halvparten vann. Og så har jeg litt salt i.

Server den med kanel og Splenda eller med rosiner og eplebiter, eller med tinte frosne bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er tiltak

Jeg lager havregrøten med halvparten skummet melk og halvparten vann. Og så har jeg litt salt i.

Server den med kanel og Splenda eller med rosiner og eplebiter, eller med tinte frosne bær.

Hvorfor står det da havregrøt bakpå med oppskriften:en halv dl havregrøt med 1 1/2 dl vann sammen i mikroen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står det da havregrøt bakpå med oppskriften:en halv dl havregrøt med 1 1/2 dl vann sammen i mikroen?

Aner ikke? Jeg har aldri laget havregrøt i mikroen. Det tar jo bare 3 minutter å koke en liten porsjon på komfyren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke? Jeg har aldri laget havregrøt i mikroen. Det tar jo bare 3 minutter å koke en liten porsjon på komfyren også.

Men det blir mindre oppvask i mikroen. Sparer ett ledd. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt skal kokes på MELK.

Jeg bruker også ofte syltetøy eller bær/frukt oppå.

AMEN! Blir jo himmelvid forskjell:)

Jeg bruker ellers selv bananskiver på, og blander iblant ned en bitteliten "gnutt" vaniljesukker i grøten. Kanel og litt sukker/søtningsstoff/eplebiter er en annen standard smakssetter. Solsikke-og linfrø kan også gjøre grøten mer spennende. Sånn for å gi noen tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AMEN! Blir jo himmelvid forskjell:)

Jeg bruker ellers selv bananskiver på, og blander iblant ned en bitteliten "gnutt" vaniljesukker i grøten. Kanel og litt sukker/søtningsstoff/eplebiter er en annen standard smakssetter. Solsikke-og linfrø kan også gjøre grøten mer spennende. Sånn for å gi noen tips:)

Ja, jeg har alltid sukker på også.... Og noen ganger kanel og smørøye. Faktisk godt det også. (Men kanskje ikke så sundt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har alltid sukker på også.... Og noen ganger kanel og smørøye. Faktisk godt det også. (Men kanskje ikke så sundt.)

Ja-kanel, sukker og smørye er namnam! Men da skal det helst være risgrøt underst for min del,hihi.

Kos deg med den toppingen iblant, du. Alt er sunt i passelige mengder,vettu:) Og ingenting er så sunt som et avslappet forhold til mat...mener jeg.

Hverken smør eller sukker er giftig for oss. Vi må bare prøve å se til at det er en viss balanse sånn i det store og hele. (Ikke at det heller er så kjempelett alltid, altså. Men jeg tror mange av oss gjør hele matgreia mer komplisert enn den egentlig trenger å være.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Ea's mamma

Spiser Havregrøt med yoghurt på toppen, sunt nok for meg - greit at jeg må ned i vekt, men det bør da ikke være ensbetydende med at jeg skal være dømt til å spise sultekost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med halvt om halvt vann og melk smaker bedre. Så kan man ha i litt kanel og drysse rosiner over. Det syns jeg smaker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser Havregrøt med yoghurt på toppen, sunt nok for meg - greit at jeg må ned i vekt, men det bør da ikke være ensbetydende med at jeg skal være dømt til å spise sultekost ;)

Helt enig. Man skal ikke spise sulte kost!!er ikke hva du spiser men mengden det kommer ann på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...