Gjest Alt er tiltak Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Nylig kjøpt havregrøt som jeg skal prøve å spise til frokost. Men bare havregrøt og vann var veldig smakløst. Forslag eller??Smakte vann... Hva annet kan jeg ha i som ikke er noe særlig kalorier i? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Lettmelk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru sunn Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg bruker skummetmelk. Dessuten må du ha melk sammen med kornprodukter for å få utnyttet proteinene i den. Tilsett gjerne litt rosiner eller litt frokostblanding for å få litt mer smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg lager havregrøten med halvparten skummet melk og halvparten vann. Og så har jeg litt salt i. Server den med kanel og Splenda eller med rosiner og eplebiter, eller med tinte frosne bær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alt er tiltak Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg lager havregrøten med halvparten skummet melk og halvparten vann. Og så har jeg litt salt i. Server den med kanel og Splenda eller med rosiner og eplebiter, eller med tinte frosne bær. Hvorfor står det da havregrøt bakpå med oppskriften:en halv dl havregrøt med 1 1/2 dl vann sammen i mikroen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvorfor står det da havregrøt bakpå med oppskriften:en halv dl havregrøt med 1 1/2 dl vann sammen i mikroen? Aner ikke? Jeg har aldri laget havregrøt i mikroen. Det tar jo bare 3 minutter å koke en liten porsjon på komfyren også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det er godt med rosiner i. Men det er jo ikke akkurat kalorifattig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg har jordbærsyltetøy på, den sorten med minst sukker i (Nora "lett"-syltetøy). Synes jordbær og havre er godt sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Aner ikke? Jeg har aldri laget havregrøt i mikroen. Det tar jo bare 3 minutter å koke en liten porsjon på komfyren også. Men det blir mindre oppvask i mikroen. Sparer ett ledd. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Men det blir mindre oppvask i mikroen. Sparer ett ledd. ) Det er jo sant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Havregrøt skal kokes på MELK. Jeg bruker også ofte syltetøy eller bær/frukt oppå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Havregrøt skal kokes på MELK. Jeg bruker også ofte syltetøy eller bær/frukt oppå. Ja, og så må det være bittelitt salt i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Havregrøt skal kokes på MELK. Jeg bruker også ofte syltetøy eller bær/frukt oppå. AMEN! Blir jo himmelvid forskjell:) Jeg bruker ellers selv bananskiver på, og blander iblant ned en bitteliten "gnutt" vaniljesukker i grøten. Kanel og litt sukker/søtningsstoff/eplebiter er en annen standard smakssetter. Solsikke-og linfrø kan også gjøre grøten mer spennende. Sånn for å gi noen tips:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 AMEN! Blir jo himmelvid forskjell:) Jeg bruker ellers selv bananskiver på, og blander iblant ned en bitteliten "gnutt" vaniljesukker i grøten. Kanel og litt sukker/søtningsstoff/eplebiter er en annen standard smakssetter. Solsikke-og linfrø kan også gjøre grøten mer spennende. Sånn for å gi noen tips:) Ja, jeg har alltid sukker på også.... Og noen ganger kanel og smørøye. Faktisk godt det også. (Men kanskje ikke så sundt.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ja, jeg har alltid sukker på også.... Og noen ganger kanel og smørøye. Faktisk godt det også. (Men kanskje ikke så sundt.) Ja-kanel, sukker og smørye er namnam! Men da skal det helst være risgrøt underst for min del,hihi. Kos deg med den toppingen iblant, du. Alt er sunt i passelige mengder,vettu:) Og ingenting er så sunt som et avslappet forhold til mat...mener jeg. Hverken smør eller sukker er giftig for oss. Vi må bare prøve å se til at det er en viss balanse sånn i det store og hele. (Ikke at det heller er så kjempelett alltid, altså. Men jeg tror mange av oss gjør hele matgreia mer komplisert enn den egentlig trenger å være.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ea's mamma Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Spiser Havregrøt med yoghurt på toppen, sunt nok for meg - greit at jeg må ned i vekt, men det bør da ikke være ensbetydende med at jeg skal være dømt til å spise sultekost 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Havregrøt med halvt om halvt vann og melk smaker bedre. Så kan man ha i litt kanel og drysse rosiner over. Det syns jeg smaker godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musli Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Spiser Havregrøt med yoghurt på toppen, sunt nok for meg - greit at jeg må ned i vekt, men det bør da ikke være ensbetydende med at jeg skal være dømt til å spise sultekost Helt enig. Man skal ikke spise sulte kost!!er ikke hva du spiser men mengden det kommer ann på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.