Gå til innhold

Lager dere julelkalender til noen? :-)

Anbefalte innlegg

Lager pakkekalender kun til sønnen på 11 år og tenker nå at det begynner å bli siste året for det blir for barnslig.

Jeg spurte 15-åringen om hun kanskje synes hun var for stor til kalender i år.

Da fikk jeg til svar:

- Hå, bare prøv deg;o)

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

24

• jubalong70

5

• candyqueen_83

4

• pekkaline

4

Mest aktive i denne tråden

Blir det ikke veldig dyrt? Kunne tenkt meg å gjøre det samme, men skal han ha pakke hver dag blir det jo flere tusen :P

Jo, det blir noen hundrelapper, men jeg har lagt inn en del "kjedelige" gaver (sokker, stearinlys, servietter, tannbørste etc) som vi måtte ha kjøpt uansett. Det er i hvert fall _min_ unnskyldning;)

Jo, det blir noen hundrelapper, men jeg har lagt inn en del "kjedelige" gaver (sokker, stearinlys, servietter, tannbørste etc) som vi måtte ha kjøpt uansett. Det er i hvert fall _min_ unnskyldning;)

Hehe.. Kan jo ikke bli like spennende hver dag.. Jeg sliter litt med å finne på ting til alle dagene.. Kan jo ikke ha godteri hver dag heller.. Blir kjedelig..

Jeg får pakke inn noen flax lodd en dag, og lottolapp en lørdag, så kanskje det blir noen millioner på meg ;) Hvordan lager du i stand kalenderen? Pakker inn og henger opp,eller legger i en bolle eller? Dårlig fantasi jeg

Gjest annlovinda

Jeg spurte 15-åringen om hun kanskje synes hun var for stor til kalender i år.

Da fikk jeg til svar:

- Hå, bare prøv deg;o)

Spurte datteren min på 16 1/2 jeg, nå er det vel greit at du ikke har pakkekalender? Du skulle sett det blikket jeg fikk, så jeg har laget pakkekalender til henne i år også.

Jeg får pakke inn noen flax lodd en dag, og lottolapp en lørdag, så kanskje det blir noen millioner på meg ;) Hvordan lager du i stand kalenderen? Pakker inn og henger opp,eller legger i en bolle eller? Dårlig fantasi jeg

Kremt, altså, foreløpig ligger det 24 pent innpakkede gaver i en Rimi-pose, og jeg er stygt redd for at det ikke blir gjort så mye mer med den saken:P

I fjor mener jeg å huske at jeg lagde en lang "gavelenke" av alle gavene, bundet sammen med pakkebånd, og la i en pappeske som jeg hadde kledd med aluminiumsfolie. Det er jo en mulig løsning, kanskje?

Annonse

"år blir det 48 pakker, neste år blir det 62.."

Nei, det blir 72;o)

Men du er snill altså. Her må ungene åpne hver tredje dag:)

Uff, såååå dårlig i matte er jeg normalt ikke da. Men det å ha en 1-åring gjør noe med meg...

72 pakker, fytti katta!

Men det er egentlig et koselig offer å gjøre...

Pakke hver dag til alle? Heldige dem er da :) Men hadde det ikke vært nok med hver tredje dag som de under?

Vel. Jeg har vokst opp med at mor laget pakkekalender til både meg og lillebror. Jentene har så langt også fått hver sin kalender. De har til og med fått broderte kalendere vi henger pakkene på (fra tanta). Lillebror får en til bursdagen sin neste år.

Synes det blir for dumt å bare ha hver 3. pakke hengende på. Dessuten er det et koselig offer å gjøre.

Barna får egentlig ikke så veldig mye utenom når det er bursdag og jul. Og godterier får de bare på lørdag eller når de er i bursdager.

Derfor gir jeg dem egentlig med god samvittighet en pakke hver dag i adventstiden.

Begge jentene får hjemmelaget adventskalender. Lillemann skal få neste år - når han blir 2 år.

I år blir det 48 pakker, neste år blir det 62...

Jeg har nettopp pakket inn 84 pakker :). Vet det blir feil antall, men vi drar til Thailand på kvelden 21.des og det blir heller en nedtellingskalender.

Jeg har nettopp pakket inn 84 pakker :). Vet det blir feil antall, men vi drar til Thailand på kvelden 21.des og det blir heller en nedtellingskalender.

Thailand 21. desember!!! Og det tør du å si til meg - sigøyneren?!?!?

Sukk, gjett om jeg gjerne skulle vært med i kofferten da. Men neida, vi skal feire jul hos svigers. Det blir sikkert bare regn i hele jula...

*Surve, surve* ;)

laguna1365380434

Synes du virker som en uhorvelig søt og god venninde laguna.

Skulle ønske noen lagde en fin kalender også til deg.

I fjor lagde jeg kalendere til mann og barn.

Eller jeg lagde til mann da, for barna fikk kjøpekalendere. Den minste en sånn med småting i og en sjokolade, og størstemann fikk en med masse fiskekroker i og en sjokolade i hver luke.

Til mannen min hadde jeg en sjokolade i hver luke, ja alle liker sjokolade her utenom jeg noe særlig, og en lapp i hver luke hvor jeg hadde skrevet noe som jeg setter pris på ved ham ol.

I år har jeg lyst til skikkelige lagekalendere, med poser hengt opp i røde klessklyper og med kjøpeting fra truser til stæsj.

Har lyst til å gi både mann, barn og svigemor.

Så var det tiden da.... :(

Tusen takk! :-)

Kalenderne dine høres kjempefine ut! Dette med tiden ja..Jeg skulle gjerne puttet enda flere inn i kalenderen min jeg, men det har jeg verken penger eller mere tid til.

:-)

Annonse

laguna1365380434

Åh, så fint gjort! :o)

Jeg har ikke overskudd til å lage mer enn kalenderen til guttungen nå. Han får en som består av smågaver, tulleting og aktiviteter/koseting i skjønn blanding.

Det er jo akkurat sånn kalendere skal være! :-) Heldige ham!

laguna1365380434

Åh, så snill du er mot venna dine! :)

Jeg lager til unga også bestemte jeg meg i dag for å lage til kjæresten min også. :)

Takk, glimter til innimellom..;-)

Så hyggelig for kjæresten da! Han virket jo også som en kjekk & grei fyr!

:-)

laguna1365380434

Jeg lager julekalender til meg selv, og selv om den er veldig gjennomtenkt er den ikke så konsekvent at jeg må åpne en pakke hver eneste dag.

Det blir mer til at jeg åpner 6-12 pakker i helgene, og til en og annen fotballkamp.

Ikke henger pakkene på veggen heller. De står fordelt på sixpacker i kjøleskapet.

Juleøl er det eneste positive med jula!

Ølkasse er en flott kalender, enig i det! ;-)

laguna1365380434

I fjor lagde jeg ølkalender til mannen, 24 øl en for hver dag :) Det var litt øl utenom det vanlige, målet var egentlig 24 importerte øl han ikke hadde smakt, men er man øldrikker så er man... Han ble helt ekstatisk selvsagt og har stor tro på at jeg kommer til å gjøre det samme i år, så jeg må vel ut å handle øl i morgen. Jeg har ikke gjort det før, men syns dette var en lettvin måte å gjøre det på og han trengte og fortjente en fin og avslappende førjul i fjor.

Lurer på om ikke jeg skal gjøre det samme til en venninne av meg, hun fortjener virkelig å bli gjort litt stas på. hmmm, takk for at du satt meg på tanken. :)

Kjempekul ide! :-) Og bare hyggelig! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...