Gå til innhold

Har jeg husket alt nå da mon tro?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Signerer Line, Praha i desember, med julemarked og alt er NYDELIG, men det kan være iskaldt... Vi hadde 5 minus, og det føltes mye kaldere.

Men nå er det vel milde fronter over hele Europa...

Og ikke for det, ullgensere får du kjøpt, så det er ingen krise - men husk god jakke, så kan du evt kle på i flere lag ;)

God tur, jeg er VELDIG misunnelig!

Jeg har vasket den varmeste jakka mi, så den henger klar i gangen.

Fortsetter under...

Å, takk for tips. 90 euro ja, det skal jeg huske på.Vi er 3 stykker, så da kan vi jo slå det sammen.

Hvor på flyplassen henvender vi oss da?

Du leverer de der Tax Free-skjemaene i ei luke ved... hmm... jeg husker ikke i farta, men det er ikke så langt unna innsjekkinga. Deretter tar du med deg de ferdig stemplede skjemaene bort til banken/tollen, ei luke i veggen der, og får pengene utbetalt.

Det er greit å finne frem, og gjør du ikke det, er det bare å spørre.

Da legger jeg oppi en varm genser til. Og ett skjerf.

Takk igjen :o)

Bare hyggelig! Kunne virkelig tenkt meg en tur dit igjen selv, ingen tvil om at jeg skal tilbake!

New Yorker har forøvrig et kjempebra utvalg av klær! Gå nedover mot "The Powder Tower" i enden av gata som går mot Wenceslas square, og ta til høyre når du har passert tårnet. Du går forbi en Friday's der et sted, og en av de neste gatene du kommer til er ei flott shoppinggate/gågate.

Fant en bra link til deg her: http://praha.webby.no/kart-praha.asp

Gjest Shira12

Du leverer de der Tax Free-skjemaene i ei luke ved... hmm... jeg husker ikke i farta, men det er ikke så langt unna innsjekkinga. Deretter tar du med deg de ferdig stemplede skjemaene bort til banken/tollen, ei luke i veggen der, og får pengene utbetalt.

Det er greit å finne frem, og gjør du ikke det, er det bare å spørre.

Skjemaene, får jeg det i butikken da eller?

Har ikke gjort dette før jeg, men jeg *kremt* er redd for at vi kommer til og handle for godt over 90 euro ;o)

Annonse

Gjest Shira12

Bare hyggelig! Kunne virkelig tenkt meg en tur dit igjen selv, ingen tvil om at jeg skal tilbake!

New Yorker har forøvrig et kjempebra utvalg av klær! Gå nedover mot "The Powder Tower" i enden av gata som går mot Wenceslas square, og ta til høyre når du har passert tårnet. Du går forbi en Friday's der et sted, og en av de neste gatene du kommer til er ei flott shoppinggate/gågate.

Takk for link!

Jeg har vært der før en gang, og jeg husker hvor New Yorker ligger. Hm, jeg var innom Friday`s også tror jeg. *tenker* Ja, det var jo ei gågate der ja. Da skal jeg ha det i bakhodet.

Flott by ikke sant?! Er derfor jeg reiser tilbake nå. Men denne gangen har jeg forberedt meg litt mer, med tanke på kjøpesenter, ha med meg kart o.l

Skjemaene, får jeg det i butikken da eller?

Har ikke gjort dette før jeg, men jeg *kremt* er redd for at vi kommer til og handle for godt over 90 euro ;o)

Ja, du ber dem om å fylle ut slike i butikken du handler i, dersom den samlede summen kommer over 90 euro i akkurat den butikken. Er summen under dette, vil de ikke fylle ut noe skjema. Det var derfor vi venninnene la sammen kassalappene våre, og fylte ut samme skjema. Tror vi fikk igjen rundt 100 euro jeg, men vi handlet mye også da.

Takk for link!

Jeg har vært der før en gang, og jeg husker hvor New Yorker ligger. Hm, jeg var innom Friday`s også tror jeg. *tenker* Ja, det var jo ei gågate der ja. Da skal jeg ha det i bakhodet.

Flott by ikke sant?! Er derfor jeg reiser tilbake nå. Men denne gangen har jeg forberedt meg litt mer, med tanke på kjøpesenter, ha med meg kart o.l

Kart er kjekt å ha! Neste gang vi drar tilbake skal jeg se mer av byen, og utkantene av den. OG jeg skal dra mer på spa... rett opp gata for New Yorker er det en spa nede i kjelleren på et hotell. Til venstre et stykke opp bak kiosken som er utenfor der på torget... dit skal jeg dra en gang, det så så UTROLIG behagelig ut!

Gjest Shira12

Ja, du ber dem om å fylle ut slike i butikken du handler i, dersom den samlede summen kommer over 90 euro i akkurat den butikken. Er summen under dette, vil de ikke fylle ut noe skjema. Det var derfor vi venninnene la sammen kassalappene våre, og fylte ut samme skjema. Tror vi fikk igjen rundt 100 euro jeg, men vi handlet mye også da.

Ok, takk.

Gjest Shira12

Kart er kjekt å ha! Neste gang vi drar tilbake skal jeg se mer av byen, og utkantene av den. OG jeg skal dra mer på spa... rett opp gata for New Yorker er det en spa nede i kjelleren på et hotell. Til venstre et stykke opp bak kiosken som er utenfor der på torget... dit skal jeg dra en gang, det så så UTROLIG behagelig ut!

Å, spa er herlig.

Vet ikke om vi får tid denne gangen. Vi tar det som det kommer.

Julemarkedet skal i allefall oppleves.

Og ene dagen skal vi dra ut til ett kjøpesenter.

Jeg takker også. Skal dit til våren. Hvor tidlig tror du man kan sitte på fortausrestaurant i Praag ? (jeg tviholder på gammelnavnet, hehe). Og da mener jeg egentlig å spørre om når temperaturen pleier å bikke mot 15-20 grader. April? Mai?

Takk.

Jeg dropper alt flytendes jeg. Har i grunnen ikke bruk for noe.

Lurte på om jeg skulle ta saltvann (til skylling av stomi) med, men dropper det også, er ikke så lange reisen.

Så lenge du kan dokumentere at det er til medisinsk bruk, er det ok har jeg forstått.

Annonse

Jeg takker også. Skal dit til våren. Hvor tidlig tror du man kan sitte på fortausrestaurant i Praag ? (jeg tviholder på gammelnavnet, hehe). Og da mener jeg egentlig å spørre om når temperaturen pleier å bikke mot 15-20 grader. April? Mai?

I mai har jeg hørt det skal begynne å bli god temperatur der nede. Jeg har bare vært der i desember og juli selv.

I mai har jeg hørt det skal begynne å bli god temperatur der nede. Jeg har bare vært der i desember og juli selv.

OK, takk.

Nå spør jeg sikkert litt dustete, men hvis man ønsker seg en langweekend rundt påsketider med muligheter for utepils uten skinnfell: Hvor langt sør må man for å finne høy nok temperatur?

Og siden det kun er noen få dager, vil vi helst slippe å fly noe særlig lengre enn et par timer fra Gardermoen.

Har du noe å anbefale?

OK, takk.

Nå spør jeg sikkert litt dustete, men hvis man ønsker seg en langweekend rundt påsketider med muligheter for utepils uten skinnfell: Hvor langt sør må man for å finne høy nok temperatur?

Og siden det kun er noen få dager, vil vi helst slippe å fly noe særlig lengre enn et par timer fra Gardermoen.

Har du noe å anbefale?

Hehe... du kommer ikke så langt om du bare vil et par timer unna Gardermoen med fly... vil du ha det varmt nok på den tida av året (påsken er jo i mars), må du til Kanariøyene. I Barcelona er det rundt 12.16 grader i sola på dagtid, og rundt 3-4 grader på det kaldeste, eller om det er en gråværsdag med masse regn...

Tror nok du må satse på å finne deg ei varmelampe om du vil sitte utendørs så tidlig på året altså...

Jeg har ikke vært i så mange byer da, bortsett fra en hel del i Spania...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...