Gå til innhold

Tips til sunne og gode middager.

candyqueen_83

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Holder jo på å prøve å gå litt ned i vekt, men finner så lite fristende middager. Har prøvd å lage mer fisk og bruke mer kyllingfilet, men blir jo lei etterhvert. Blir mye av det samme og da lager jeg heller noe annet.

Skal på jobb om en stund så måtte lage tidlig middag. Det ble stekt flesk og kikerter!! Sier seg selv hvor sunt det er :P

Noen som har gode oppskrifter? Fra alle deler av verden. Vil ha mye variasjon.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

candyqueen_83

De gangene jeg har skullet gå ned noen kilo, har jeg spist det samme som før. Bare mye mindre.

Det er egentlig det jeg har gjort mest nå også. Laget det jeg pleier å gjøre. Litt mer fisk og sånn innimellom da. Så er det bare det å klare å begrense seg. Blir ofte få måltider og spiser meg stappmett når jeg først spiser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg har en del oppskrifter, men jeg har ikke tid nå. Skal få skrevet de ned og gitt deg linker så snart ting roer seg i kveld :)

Tusen takk :) Lykke til med kaker og bursdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig det jeg har gjort mest nå også. Laget det jeg pleier å gjøre. Litt mer fisk og sånn innimellom da. Så er det bare det å klare å begrense seg. Blir ofte få måltider og spiser meg stappmett når jeg først spiser ;)

Lite og ofte, det er jo noe av det viktigste når man vil ned i vekt.

Det gjør nemlig underverker for forbrenningen.

Det er med andre ord ikke bare hvor mye mat (kcal) man totalt spiser i løpet av et døgn som er av betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Lite og ofte, det er jo noe av det viktigste når man vil ned i vekt.

Det gjør nemlig underverker for forbrenningen.

Det er med andre ord ikke bare hvor mye mat (kcal) man totalt spiser i løpet av et døgn som er av betydning.

Det vet jeg, men ikke alltid like lett med varierende og ubekvemme arbeidstider.

Så i tillegg vil jeg gjerne ha oppskrifter på mat jeg kan spise meg relativt mett på med færre kalorier. Prøver selvfølgelig å ikke stappe meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg, men ikke alltid like lett med varierende og ubekvemme arbeidstider.

Så i tillegg vil jeg gjerne ha oppskrifter på mat jeg kan spise meg relativt mett på med færre kalorier. Prøver selvfølgelig å ikke stappe meg ;)

Jeg vet at det ikke er lett :-)

Men du kan kanskje prøve å lage deg et par matpakker, særlig hvis du har mulighet for å holde maten kald på jobb?

Salater fx er jo ypperlig slankemat. Bare pass på å få litt proteiner oppi også, i form av skinke/tunfisk/kylling/egg etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Lykke til med kaker og bursdag :)

Jeg har helt glemt oppskriftene jeg lovte deg, på grunn av sykdom og atter sykdom. Men her kommer de i alle fall :)

Her er linken til to oppskrifter jeg har lagt ut før: http://tinyurl.com/snqet

Den ene oppskriften inneholder matfløte, men om du begrenser det litt, så er det ikke snakk om mange overflødige kalorier :)

Her er en annen oppskrift jeg er glad i, som jeg dessverre ikke husker hvor jeg har fra. Men det er en internettside, i alle fall. Den er egentlig en kyllingsuppe, men jeg lager den om til en slags gryte, så den metter mer og har mer grønnsaker i :)

KYLLINGGRYTE M/ KARRI

1 hel grillet kylling

2 løk

4 poteter

1 terning hønsebuljong

1 pose frosne erter

1 pose brekkbønner

1 boks hakkede tomater

Karri, salt og pepper

1. Finhakk løken og stek den blank i litt olje og masse karri på bunnen av en gryte/kjele.

2. Skrell potetene og skjær de i terninger.

3. Kok opp 1,5 dl hønsebuljong (1 terning) og hell over løken.

4. Ha i potetterninger og la koke til poteten er myk.

5. Hell over hakkede tomater og bland det hele sammen. La småkoke noen minutter.

6. Rens kyllingen fri for skinn og bein, sleng i gryta sammen med brekkbønner og erter.

7. La koke en liten stund, tilsett salt og pepper.

Spis :)

Andre et par andre linker til middagsmat jeg liker:

http://tinyurl.com/y759nb

http://tinyurl.com/tcmk5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ikke noen oppskrifter til deg, men jeg fulgte noen enkle retningslinjer da jeg gikk ned noen kilo.

Reduser bearbeidede kjøttprdukter som pølser, kjøttkaker o.l.

Reduser mengden ris/pasta/poteter og erstatt det med grønnsaker. (Ikke alt altså, men litt mindre av det ene, og litt mer av det andre)

Finn også magre dressinger og sauser i stedet for den fete varianten.

Jeg reduserte også LITT på mengden. Det vender man seg relativt for til, så det går greit.

Som mellommåltider har jeg tygd frukt/rugsprø. På den måten holder jeg blodsukkeret oppe. Dvs. at også forbrenninngen går på høygir:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg har helt glemt oppskriftene jeg lovte deg, på grunn av sykdom og atter sykdom. Men her kommer de i alle fall :)

Her er linken til to oppskrifter jeg har lagt ut før: http://tinyurl.com/snqet

Den ene oppskriften inneholder matfløte, men om du begrenser det litt, så er det ikke snakk om mange overflødige kalorier :)

Her er en annen oppskrift jeg er glad i, som jeg dessverre ikke husker hvor jeg har fra. Men det er en internettside, i alle fall. Den er egentlig en kyllingsuppe, men jeg lager den om til en slags gryte, så den metter mer og har mer grønnsaker i :)

KYLLINGGRYTE M/ KARRI

1 hel grillet kylling

2 løk

4 poteter

1 terning hønsebuljong

1 pose frosne erter

1 pose brekkbønner

1 boks hakkede tomater

Karri, salt og pepper

1. Finhakk løken og stek den blank i litt olje og masse karri på bunnen av en gryte/kjele.

2. Skrell potetene og skjær de i terninger.

3. Kok opp 1,5 dl hønsebuljong (1 terning) og hell over løken.

4. Ha i potetterninger og la koke til poteten er myk.

5. Hell over hakkede tomater og bland det hele sammen. La småkoke noen minutter.

6. Rens kyllingen fri for skinn og bein, sleng i gryta sammen med brekkbønner og erter.

7. La koke en liten stund, tilsett salt og pepper.

Spis :)

Andre et par andre linker til middagsmat jeg liker:

http://tinyurl.com/y759nb

http://tinyurl.com/tcmk5

Tusen takk ;) Det hørtes kjempegodt ut. Skal prøves ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...