Gå til innhold

aktiv behandling med utsikt til å bedre arbeidsevnen?

Anbefalte innlegg

anx1365381047
Skrevet

Er det for eksempel mulig å få såkalt "antidepressiva" (av passende slag) hos lege, og at dette gjelder som "aktiv behandling"? Jeg har sosial angst, og jeg er deprimert, noe jeg vet etter samtalene med psykolog, tross i at jeg "ser jo så blid ut". Haha. Er ikke det typisk, så lenge man "ser blid ut" så er alt EGENTLIG bra? Må lære meg å slutte å smile, om jeg skal få det som jeg vil, tror jeg.

Gjest tidligere pasient
Skrevet

Ja, det gikk iallefall som aktiv behandling for meg for noen år siden. Men regler endres jo..

anx1365381047
Skrevet

Ja, det gikk iallefall som aktiv behandling for meg for noen år siden. Men regler endres jo..

takker så mye for at du tok deg tid til å svare. nå kom jeg for sent til timen min så jeg fikk ikke vært der, men har ny time på mandag. takker igjen!

får ta det opp med legen.. eventuelt. hører også fra trygdekontoret at, avhengig av hvordan legen skriver legeerklæringen, er det også mulig at jeg kan få en periode med "ro", dersom det kan være gunstig for meg, og at det kan hjelpe meg. lurer også litt på dette. er veldig sliten av stress med trygd og sosial og alt slikt, kunne godt tenke meg en periode hvor jeg kan få lov til å slippe stresse med penger, skjemaer og alt dette styret. og så evt. senere be om medisinering.

Skrevet

takker så mye for at du tok deg tid til å svare. nå kom jeg for sent til timen min så jeg fikk ikke vært der, men har ny time på mandag. takker igjen!

får ta det opp med legen.. eventuelt. hører også fra trygdekontoret at, avhengig av hvordan legen skriver legeerklæringen, er det også mulig at jeg kan få en periode med "ro", dersom det kan være gunstig for meg, og at det kan hjelpe meg. lurer også litt på dette. er veldig sliten av stress med trygd og sosial og alt slikt, kunne godt tenke meg en periode hvor jeg kan få lov til å slippe stresse med penger, skjemaer og alt dette styret. og så evt. senere be om medisinering.

Du kommer ikke unna papirmølla. Det er stressende og man blir ikke mindre syk av å uroe seg over om man får penger neste måned eller ikke. Jeg har selv vært 6 år i det papir systemet der, men er nå ute av det og har fått en stabil økonomi. Bare det gjør at livet blit litt lettere.

Skrevet

Du kommer ikke unna papirmølla. Det er stressende og man blir ikke mindre syk av å uroe seg over om man får penger neste måned eller ikke. Jeg har selv vært 6 år i det papir systemet der, men er nå ute av det og har fått en stabil økonomi. Bare det gjør at livet blit litt lettere.

Hei Saigon.

Det gjør godt med litt tilbakemelding. Får jeg spørre hvordan du kom deg ut av det til slutt? Har vært lenge i dette systemet selv (nesten 4 år nå.).

Skrevet

Hei Saigon.

Det gjør godt med litt tilbakemelding. Får jeg spørre hvordan du kom deg ut av det til slutt? Har vært lenge i dette systemet selv (nesten 4 år nå.).

For meg ble uføretrygd veien ut av papirmølla, men jeg skulle ønske det var jobb som gjorde at jeg kom ut av systemet.

Skrevet

For meg ble uføretrygd veien ut av papirmølla, men jeg skulle ønske det var jobb som gjorde at jeg kom ut av systemet.

Jeg skjønner.

Jeg også skulle ønske at jeg kom meg i jobb etter en tid, men jeg har jobbet før, og bare tanken på å jobbe igjen, omgås mennesker og negative irriterende kunder bare går meg på nervene. Jeg merker jo hvor sliten jeg blir av slike små ting. Følelsen av å ikke være istand til å strekke til i de aller fleste jobbsituasjoner. Jeg kjenner meg bare altfor sliten. Sliten er vel ordet som beskriver meg best, og har gjort det i 6-8 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...