Gå til innhold

Purring/Inkasso

Anbefalte innlegg

Gjest Wonderr
Skrevet

Jeg har fått purring på en regning mht. kredittkort-forbruket mitt (Har overskredet kredittgrensen med 1.220,-).

Betalingsfristen er 15.12. Hvor lang tid tar der før inkasso kommer? Kan jeg vente til 15. januar med å betale?

Gjest be om utsettelse
Skrevet

Normalt vil du få en ny purring med nye 14 dagers betalingsfrist. I dette brevet kan de nevne at inkasso blir iverksatt om betalingfristen overskrides.

Men det er forskjellig da, hvor kjappe de er med å sende ut varsel.

Jeg vil tro det går å vente, slik som du ønsker.

For sikkerhets skyld ville jeg tatt kontakt og bedt om betalingsutsettelse.

Det pleier stor sett alltid å å gå greit, og du slipper unødvendige tilleggsgebyrer

Skrevet

Det vil gå ca. 14 dager før nesten henvendelse. Ta kontakt med dem, det er det beste du kan gjøre og lag en betalingsplan, som du selvsagt må holde.

Det verste for en kreditor er å ikke høre noe i fra den som skylde penger. Derfor er det svært viktig at du tar kontakt.

Skrevet

Det er mye bedre å ta kontakt og gi kreditoren en dato å forholde seg til. Slik viser du betalingsvilje.

Jeg har aldri opplevd at noen har nektet å utsette en betalingsfrist, så lenge jeg har gitt en forklaring og en konkret dato. Selv ikke kemnerkontoret. :o)

Gjest Wonderr
Skrevet

Det er mye bedre å ta kontakt og gi kreditoren en dato å forholde seg til. Slik viser du betalingsvilje.

Jeg har aldri opplevd at noen har nektet å utsette en betalingsfrist, så lenge jeg har gitt en forklaring og en konkret dato. Selv ikke kemnerkontoret. :o)

Ringte nettopp. Fikk avslag. Sikkert fordi det er snakk om to ubetalte regninger fra dem..

Gjest mandolina
Skrevet

Ringte nettopp. Fikk avslag. Sikkert fordi det er snakk om to ubetalte regninger fra dem..

Da er det viktig å betale innen betalingsfristen, ellers går hele kredittbeløpet til inkasso. Det pleier ikke å gå mer enn to uker fra betalingsfristen er ute til kravet sendes til inkasso, og da kommer det fort høye inkassosalærer oveni beløpet.

Hilsen

Gjest Wonderr
Skrevet

Da er det viktig å betale innen betalingsfristen, ellers går hele kredittbeløpet til inkasso. Det pleier ikke å gå mer enn to uker fra betalingsfristen er ute til kravet sendes til inkasso, og da kommer det fort høye inkassosalærer oveni beløpet.

Hilsen

Hele??? Altså det som er utenom de to regningene også?

Har tenkt til å betale de..Må jo det.

Skrevet

Åja, hvis du har unnlatt å betale tidligre, er det nok litt annerledes.

Gjest mandolina
Skrevet

Hele??? Altså det som er utenom de to regningene også?

Har tenkt til å betale de..Må jo det.

Ja, hvis du unnlater å betale avdragene, så forfaller hele kredittbeløpet til betaling omgående.

Og det er hele kredittbeløpet som blir sendt til inkasseo.

Hilsen

Gjest Wonderr
Skrevet

Ja, hvis du unnlater å betale avdragene, så forfaller hele kredittbeløpet til betaling omgående.

Og det er hele kredittbeløpet som blir sendt til inkasseo.

Hilsen

Jeezes..

Strenge greier..

Gjest mandolina
Skrevet

Jeezes..

Strenge greier..

Kredittkortselskapene er våre dagers ågerkarler.

Hilsen

Gjest Wonderr
Skrevet

Hilsen

Det ordet sier meg ingenting, men det hørtes veldig stygt ut..

:-)

Gjest Wonderr
Skrevet

Hilsen

Med hele beløpet mener du at det ytterligere beløpet utenom de to ubetalte regningene i tillegg? ALT?

Gjest Pontiac
Skrevet

Med hele beløpet mener du at det ytterligere beløpet utenom de to ubetalte regningene i tillegg? ALT?

Ja, desverre, alt. Dvs. hele lånebeløpet forfaller til betaling.

Så det beste du kan gjøre nå er å betale forfalte og denne regning umiddelbart samt betale alle regninger på forfallsdato for fremtiden om du ikke har muligheter til å få kvittet deg med alt.

Gjest Wonderr
Skrevet

Ja, desverre, alt. Dvs. hele lånebeløpet forfaller til betaling.

Så det beste du kan gjøre nå er å betale forfalte og denne regning umiddelbart samt betale alle regninger på forfallsdato for fremtiden om du ikke har muligheter til å få kvittet deg med alt.

Ok..

Mastercard er igrunn noe dritt..:-)

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, jeg mener alt.

Hele lånebeløpet med ubetalte avdrag, renter purringomkostninger og inkassosalær.

Jeg mener at kredittkortselskaper er lånehaier, som spekulerer i at folk ikke klarer å betale innenfor tidsfristene, og derfor tjener mye penger.

Hilsen

Skrevet

Ja, jeg mener alt.

Hele lånebeløpet med ubetalte avdrag, renter purringomkostninger og inkassosalær.

Jeg mener at kredittkortselskaper er lånehaier, som spekulerer i at folk ikke klarer å betale innenfor tidsfristene, og derfor tjener mye penger.

Hilsen

Kredittkortselskapene burde ikke prøve å få sånne kunder som ikke har orden på økonomien...

At man straffes så det svir når man overskrider fristene deres synes jeg ikke er så merkelig.

Gjest mandolina
Skrevet

Kredittkortselskapene burde ikke prøve å få sånne kunder som ikke har orden på økonomien...

At man straffes så det svir når man overskrider fristene deres synes jeg ikke er så merkelig.

Kredittkort blir nesten slengt etter en nå om dagene.

Jeg opplever å bli tilbudt kredittkort på stands på handlestenteret.

Samt fra den faste bankforbindelse, bensinstasjoner og nesten over alt.

Alle annonserer at du kan kjøpe nå og betale om 6 måneder.

Ja, selv via sms kan du få innvilget kreditt.

Det er en uting, for det er mange unge som ikke har fått overblikk over sin egen økonomiske betalingsevne, og ender opp som gjeldsslaver i meget ung alder.

Hilsen

Skrevet

Kredittkort blir nesten slengt etter en nå om dagene.

Jeg opplever å bli tilbudt kredittkort på stands på handlestenteret.

Samt fra den faste bankforbindelse, bensinstasjoner og nesten over alt.

Alle annonserer at du kan kjøpe nå og betale om 6 måneder.

Ja, selv via sms kan du få innvilget kreditt.

Det er en uting, for det er mange unge som ikke har fått overblikk over sin egen økonomiske betalingsevne, og ender opp som gjeldsslaver i meget ung alder.

Hilsen

Men man blir vel fortsatt kredittvurdert før man virkelig får det?

Tilbudene hagler inn, det er jeg enig i, men hvis man søker om å få, sjekker de vel at man har fast inntekt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...