Gjest catiki21 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har noen venner som ber meg fikse ting støtt. De har ikke respekt for at jeg trenger å gjøre ting selv. En spør meg om å fikse date ellers gidder han ikke være venn mer. Ei annen ei ber meg hjelpe henne med oppgaver. Jeg blir gal. Jeg sier at jeg ikke har tid og har mine egne ting, men det hjelper ikke. Hva gjør jeg? Trenger råd nå! 0 Siter
Gjest kjenner til det Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vær flinkere til å si at det ikke passer og at du ikke har tid. Jeg prøver på det...... 0 Siter
hidi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ordet NEI, kan bli din beste venn! Hjelp de du virkelig ønsker å hjelpe, og si konsekvent nei til resten! 0 Siter
kamazi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 "Fiks en date til meg ellers er vi ikke venner mer"? Hva du gjør? Du ber vedkommende dra seg ut og ikke komme tilbake vel. Høres ut som en gjennomført tulling. Og hvor gamle er dere? Det høres unektelig veldig ut som jentegjengen i 4. klasse: "Hvis ikke du gjør som jeg sier så vi'kke jeg leeeke med deg, ass!" Om noen ber deg om hjelp til noe og du ikke har tid, så sier du vel det da. Det er ganske naturlig å spørre venner om hjelp i ny og ne, men etterfølges det av trusler så er ikke "vennene" noe å samle på. 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vær flinkere til å si at det ikke passer og at du ikke har tid. Jeg prøver på det...... Ja jeg må bli flinkere til å si nei. Prøver på det. 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 "Fiks en date til meg ellers er vi ikke venner mer"? Hva du gjør? Du ber vedkommende dra seg ut og ikke komme tilbake vel. Høres ut som en gjennomført tulling. Og hvor gamle er dere? Det høres unektelig veldig ut som jentegjengen i 4. klasse: "Hvis ikke du gjør som jeg sier så vi'kke jeg leeeke med deg, ass!" Om noen ber deg om hjelp til noe og du ikke har tid, så sier du vel det da. Det er ganske naturlig å spørre venner om hjelp i ny og ne, men etterfølges det av trusler så er ikke "vennene" noe å samle på. Han som sier at jeg skal fikse date til han er 18. Føler seg som en dritt unge ja. Jeg sier jeg ikke har tid osv. Men han bare fortsetter. Jeg er så lei. Jeg er selv over 20. Sier ikke helt hvor gammel. Ja, det er naturlig å be venner om hjelp innimellom, men ikke så ofte noen gjør til meg. Jeg er ei som hjelper mye, men når jeg sier nok er nok hjelper det ikke. Jeg begynner å bli sliten av de som ikke hører. 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ordet NEI, kan bli din beste venn! Hjelp de du virkelig ønsker å hjelpe, og si konsekvent nei til resten! takk. Ja jeg må prøve å si NEI litt oftere selv da jeg har tid sånn at de lærer. 0 Siter
kamazi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Han som sier at jeg skal fikse date til han er 18. Føler seg som en dritt unge ja. Jeg sier jeg ikke har tid osv. Men han bare fortsetter. Jeg er så lei. Jeg er selv over 20. Sier ikke helt hvor gammel. Ja, det er naturlig å be venner om hjelp innimellom, men ikke så ofte noen gjør til meg. Jeg er ei som hjelper mye, men når jeg sier nok er nok hjelper det ikke. Jeg begynner å bli sliten av de som ikke hører. Mennesker som truer med å droppe deg om du ikke gjør som de sier, eller som ikke hører etter hva du sier kvalifiserer ikke til betegnelsen venner. 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Mennesker som truer med å droppe deg om du ikke gjør som de sier, eller som ikke hører etter hva du sier kvalifiserer ikke til betegnelsen venner. takk for hva du sier. Jeg håper han hører på meg snart. Ellers gidder ikke jeg mer! Takk for at du gir meg råd! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hva du gjør? Lar dem seile sin egen sjø og skaffer deg venner som har skjønt at man ikke stiller sånne krav til vennene sine. 0 Siter
Gjest nå må du ta grep selv Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Du får rett og slett trene deg på å si nei. Disse to du forteller om, og spesielt han første, virker ikke som gode venner. Vil du ha venner bare for å ha "venner"? Han som sier han ikke vil være venn med deg uten at du skaffer han date. Be han kjøsse seg i ræva 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Du lar bare være å hjelpe, SÅSANT du ikke får hjelp eller noe annet tilbake. Vennskap og hjelp skal gå begge veier, hvis ikke er det utnytting eller et ansettelsesforhold. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.