Gå til innhold

julemiddagsbordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser ditt bord ut ferdig dekket?

Perler, kongler, nisser, glitter osv?

Stettglass også til barna? Vannglass? Dekketallerken?

Dukfarge? Papir eller stoff servietter?

Hvor mange blir dere?

*ute etter inspirasjon*

Skrevet

8 til bords. Rød duk, 2 lysestaker med røde stearinlys. Et par nisser og en granbarkvast. Vinglass, colaglass og aquavit-glass til alle. Røde servietter, eventuelt med nissemotiv på.

Skrevet

8 til bords. Rød duk, 2 lysestaker med røde stearinlys. Et par nisser og en granbarkvast. Vinglass, colaglass og aquavit-glass til alle. Røde servietter, eventuelt med nissemotiv på.

Koselig! Jeg har alltid hatt nisseduk, men vil ha ensfarget i år. Men et par smånisser må jeg sette på bordet ja :)

Skrevet

Hvit duk, hvite tallerkener, stettglass til alle, hvite kubbelys (med perlemønster) oppå småfat av stål, evt. glass.

Røde stoffservietter. Serviettringer i "sølv".

Hardangerbestikk.

Små sølvstjerner strødd utover bordet.

Sånn var julebordet sist jul. Antar det blir noe lignende i år:-)

Skrevet

Hvit duk, hvite tallerkener, stettglass til alle, hvite kubbelys (med perlemønster) oppå småfat av stål, evt. glass.

Røde stoffservietter. Serviettringer i "sølv".

Hardangerbestikk.

Små sølvstjerner strødd utover bordet.

Sånn var julebordet sist jul. Antar det blir noe lignende i år:-)

Stilig og elegant samtidig! Du kan jo dette du :)

Skrevet

Jeg har Paul Bonner servise og duk som hører til serviset.

dekker på med sølvtøy, høye gullys og gjerne stjerne/engle paljetter strødd på duken.

Fine servietter danderer jeg litt som det passer.

I år blir det litt spesielt da sambo blir borte og jeg og guttungen skal bort julekvelden.

Ellers bruker vi å være 6-7 til middag og 12-14 på kaffe her hos oss.

Skrevet

Stilig og elegant samtidig! Du kan jo dette du :)

Takk :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg elsker kongler. Derfor pleier jeg stort sett å gå for så mange som mulig. Når jeg har dekket bordet med kongler er det ofte ikke plass til noe annet enn tallerkenene.

Ofte er det knapt plass til dem.

Skrevet

Jeg har Paul Bonner servise og duk som hører til serviset.

dekker på med sølvtøy, høye gullys og gjerne stjerne/engle paljetter strødd på duken.

Fine servietter danderer jeg litt som det passer.

I år blir det litt spesielt da sambo blir borte og jeg og guttungen skal bort julekvelden.

Ellers bruker vi å være 6-7 til middag og 12-14 på kaffe her hos oss.

Flott til de grader!

Må kjøpe stjerne-strø i år! :)

Skrevet

Jeg elsker kongler. Derfor pleier jeg stort sett å gå for så mange som mulig. Når jeg har dekket bordet med kongler er det ofte ikke plass til noe annet enn tallerkenene.

Ofte er det knapt plass til dem.

Hihi ;) Jeg så et bord i et reklameblad. Det var pyntet med gullkongler.

Ofte så kan det bli trangt om plassen ja, maten er jo viktigst :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hihi ;) Jeg så et bord i et reklameblad. Det var pyntet med gullkongler.

Ofte så kan det bli trangt om plassen ja, maten er jo viktigst :)

Nja. Jeg vil faktisk påstå at konglene er hakket viktigere enn maten.

Skrevet

Finnes ikke kreativ en plass...Duk, beste-service, pene glass, bestikk og levende lys. That`s it. Maten er viktigst for meg...!

Misunner andre _de_ flotte bordene, men klarer det ikke selv. Ikke en skral kongle finner veien til bordet mitt, men vi koser oss masse. Er vanligvis 5 til bords.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har hørt at kongledietten er veldig bra. *gomle sjokoladekake*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har hørt at kongledietten er veldig bra. *gomle sjokoladekake*

Så søt. :)

Skrevet

du har grandiosa eller pølser på julaften? ;) hehe

Men det er vist mange som har det, hvis man skal tro på skriverier da...

Skrevet

Finnes ikke kreativ en plass...Duk, beste-service, pene glass, bestikk og levende lys. That`s it. Maten er viktigst for meg...!

Misunner andre _de_ flotte bordene, men klarer det ikke selv. Ikke en skral kongle finner veien til bordet mitt, men vi koser oss masse. Er vanligvis 5 til bords.

Mat og kos må man ha :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

du har grandiosa eller pølser på julaften? ;) hehe

Men det er vist mange som har det, hvis man skal tro på skriverier da...

Jeg har lest det jeg også, men jeg spiser ikke grandiosa lenger, og pølser er generelt oppskrytt. :)

Skrevet

Jeg har lest det jeg også, men jeg spiser ikke grandiosa lenger, og pølser er generelt oppskrytt. :)

Vel, etter den rottehale historien,(eller var det mus) så blir det leeenge til jeg skal ha grandiosa i alle fall!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vel, etter den rottehale historien,(eller var det mus) så blir det leeenge til jeg skal ha grandiosa i alle fall!

Jeg sluttet lenge før det, men den hjalp ikke på grandishungeren, nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...