Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er under omskolering. Skal studere via nettstudier

Jeg har fått en PC via NAV, fordi jeg har hatt jobb i ett år. Men når jeg slutter der, skal jammen meg sjefen beholde PC'n.. Jeg har visst ikke rett på den.

Lurer i den forbindelse på om jeg kan søke NAV om PC til jeg starer på skolen..

Har ikke råd til PC når jeg er på attføringslønn...

Mvh,

Gjest under attføring
Skrevet

Jeg går på attføring og reglene til NAV sier at du kun kan få låne PC under utdanninga. Jeg hørte først med NAV arbeid (Aetat) om PC, men de kunne ikke bevilge lån av datamaskin. Søkte det som da var hjelpemiddelsentralen og fikk innvilget derfra. Du må sansynliggjøre at du virkelig har bruk for datamaskin under utdanning for å få dette dekket, de er svært restriktive på slikt utlån nå. Jeg fikk det dekket fordi jeg pga smerter og stivhet har problemer med å skrive for hånd. Jeg tar dessuten IT-fag under attføringa, men det alene var ikke nok til å få innvilget PC.

Skrevet

Jeg går på attføring og reglene til NAV sier at du kun kan få låne PC under utdanninga. Jeg hørte først med NAV arbeid (Aetat) om PC, men de kunne ikke bevilge lån av datamaskin. Søkte det som da var hjelpemiddelsentralen og fikk innvilget derfra. Du må sansynliggjøre at du virkelig har bruk for datamaskin under utdanning for å få dette dekket, de er svært restriktive på slikt utlån nå. Jeg fikk det dekket fordi jeg pga smerter og stivhet har problemer med å skrive for hånd. Jeg tar dessuten IT-fag under attføringa, men det alene var ikke nok til å få innvilget PC.

Ok, takk for svar:)

Skrevet

Ok, takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...