Gå til innhold

Fylleangst - hvordan er din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg bodde i Stavanger hadde jeg aldri nerver. Men her jeg bor nå så har jeg nerver. Har det selv om jeg har vært tilnærmet edru! He he..

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

5

• ylvali1365381015

5

• kaffepiken

4

• Angelica :o)

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1165436340' post='3422937]

Da jeg bodde i Stavanger hadde jeg aldri nerver. Men her jeg bor nå så har jeg nerver. Har det selv om jeg har vært tilnærmet edru! He he..

"Men her jeg bor nå så har jeg nerver"

ALLTID nerver, skulle det stå :P

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg bruker ikke å få fylleangst for jeg drikker meg ikke full.

Kanskje verdt på prøve for deg?

Skrevet

Easier said then done, my friend..:-)

Kan være deilig iblant det..

Skrevet

thAn done, skulle det stå..

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1165436340' post='3422937]

Mindre sted?

Skrevet

du er kanskje for ung til det?

for ung?? haha hvorfor skulle jeg vært det?

Skrevet

for ung?? haha hvorfor skulle jeg vært det?

tenkte at du var det, bare.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Easier said then done, my friend..:-)

Kan være deilig iblant det..

Jeg bruker i så fall aldri å synes synd i folk med fylleangst eller bakrus;o) Ting som er selvvalgt har folk bare godt av.

*mobber litt*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg bruker i så fall aldri å synes synd i folk med fylleangst eller bakrus;o) Ting som er selvvalgt har folk bare godt av.

*mobber litt*

,-)

Samme her. Smiler bare av det.

*ikke vondt ment*

Gjest Humlepungen
Skrevet

,-)

Samme her. Smiler bare av det.

*ikke vondt ment*

Tenk om alle var så smarte som oss;o)

Skrevet

tenkte at du var det, bare.

Alle kan vel ha fylleangst. Men så lenge jeg ikke drikker meg full, så er det ikke noe problem.

Skrevet

Mindre sted?

10 poeng..

Alle kjenner alle - sted ;)

Skrevet

Fylleangst er en helt naturlig fysiologisk reaksjon, som inntrer uavhengig av hva man måte ha gjort eller ikke gjort i beruset tilstand.

Alkohol er som de fleste vet sterkt angsdempende, og for å kompansere reagerer organismen med å øke produksjonen av angsfremkallede stoffer. Denne effekten varer lenger enn alkoholens virkning, og det er altså grunnen til at man føler seg slik.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er forskjell på fylleangst og bondeanger. Det du beskriver er bondeanger.

Fylleangst kan likestilles med angst - altså den lidelsen mange psykisk syke lider av. Angsten (og her snakker jeg ville nerver og muligens full klikking) oppstår når alkoholen forsvinner ut av systemet, og det skal mer enn et døgn på fylla til for å oppnå denne tilstanden.

Forskjellen er enorm, og fylleangst er naturligvis langt mer alvorlig enn smånervene og skjelvingene de fleste sliter med etter en hard natt.

Skrevet

Tenker du på f.eks at man våkner klokka 06.00 morgenen derpå, ute av stand til å sove mer, med puls på 120 og intens selvransakelse..? Mens man gjentar som et mantra "alkohol er en gift - skal aldri aldri drikke mer!!"

ylvali1365381015
Skrevet

Tenker du på f.eks at man våkner klokka 06.00 morgenen derpå, ute av stand til å sove mer, med puls på 120 og intens selvransakelse..? Mens man gjentar som et mantra "alkohol er en gift - skal aldri aldri drikke mer!!"

Tror nedtrapping og rikelig vann samt mat før leggetid løser problemet.

Det fungerer iallefall for meg, har ikke hatt såkalt fylleangst på over ti år, tror jeg...

Skrevet

Tror nedtrapping og rikelig vann samt mat før leggetid løser problemet.

Det fungerer iallefall for meg, har ikke hatt såkalt fylleangst på over ti år, tror jeg...

Ja, det der funker for meg også. Gjerne i kombinasjon med litt mindre mengder rødvin :o)

Skrevet

Mhm..Noe i den dur..;-)

ylvali1365381015
Skrevet

Ja, det der funker for meg også. Gjerne i kombinasjon med litt mindre mengder rødvin :o)

Så sant... :-) Man kan jo starte mer offensivt enn man slutter, liker å drikke vin og kose meg, kjenne brisen i hodet...

Men liker derimot ikke å kjenne den når jeg skal avslutte kvelden. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...