Gå til innhold

Har så lyst på røyk...

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Jeg har tilsvarende problem som deg: Jeg skal slutte å spise godteri (på hverdager). Jeg har en pose med marsipan liggende på bordet, og har siklet på den i over 24 timer. (Jeg skal pakke den inn i julegave snart, må bare ha litt til i gaven). Det er tøft, og det har gått med mange klementiner og tekopper som erstatning for den posen jeg egentlig vil ha.

Men når jeg tenker etter, så er det ikke noe savn ikke å ha spist marsipanen verken på en tirsdag eller onsdag. Det er godt der og da, men hva gir det meg etterpå? I hvert fall ikke den vektnedgangen jeg jobber for.

Tenk det samme med røyken: Hva tjener du på det, når den er stumpet i askebegeret? Vil det egentlig føles så mye bedre? Finnes det ikke mange andre ting som du kan ta, som vil gjøre samme (lave) nytten - for eksempel en klementin?

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

22

• org

4

• ylvali1365381015

4

• Meg1365380063

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har også "nettopp" sluttet å røyke, men jeg har ikke lyst på røyk. Spiser pepperkakedeig istedet....:o

ylvali1365381015
Skrevet

Ta en pris snus! :-)

Liten eller stor, med eller uten smak...

Det er bedre enn en sprekk når suget blir stort eller føles uutholdelig.

Ikke plager det andre og ikke skader det lungene.

Det er dessuten ikke påviselig helseskadelig, slik sigaretter er.

Nikotintyggis har jeg aldri prøvd, men det er vel omtrent det samme som snus, bare med unntak av feelingen. Der sørger snusen for mer tilfredsstillelse, etter hva jeg skjønner.

Bare ikke bli snuser av rang,

bruk det kun når trangen blir stor og som erstatning i festlige lag.

Det går så bra så!

Lykke til! :-)

Skrevet

Drikk et stort glass vann!! :D

Det gjør jeg alltid når jeg sitter :)

Skrevet

Jeg har tilsvarende problem som deg: Jeg skal slutte å spise godteri (på hverdager). Jeg har en pose med marsipan liggende på bordet, og har siklet på den i over 24 timer. (Jeg skal pakke den inn i julegave snart, må bare ha litt til i gaven). Det er tøft, og det har gått med mange klementiner og tekopper som erstatning for den posen jeg egentlig vil ha.

Men når jeg tenker etter, så er det ikke noe savn ikke å ha spist marsipanen verken på en tirsdag eller onsdag. Det er godt der og da, men hva gir det meg etterpå? I hvert fall ikke den vektnedgangen jeg jobber for.

Tenk det samme med røyken: Hva tjener du på det, når den er stumpet i askebegeret? Vil det egentlig føles så mye bedre? Finnes det ikke mange andre ting som du kan ta, som vil gjøre samme (lave) nytten - for eksempel en klementin?

Jeg elsker å røyke, du klarer ikke overbevise meg om at jeg ikke får noe ut av det ;)

Men det veier aldri opp for de helseskadene jeg gir meg selv og pengene jeg bruker.

Takk :)

Skrevet

Jeg har også "nettopp" sluttet å røyke, men jeg har ikke lyst på røyk. Spiser pepperkakedeig istedet....:o

Hehehe :)

Nja, vet ikke helt om jeg vil skaffe meg en ny, usunn avhengighet ;)

Skrevet

Nikotintyggis har jeg aldri prøvd, men det er vel omtrent det samme som snus, bare med unntak av feelingen. Der sørger snusen for mer tilfredsstillelse, etter hva jeg skjønner.

Det går så bra så!

Nei, fysj! Snus er grusomt ekkelt.

Og jeg vil bli helt kvitt nikotinavhengigheten, derfor bruker jeg ikke nikotintyggegummi eller -plaster heller.

Meg1365380063
Skrevet

Jeg elsker å røyke, du klarer ikke overbevise meg om at jeg ikke får noe ut av det ;)

Men det veier aldri opp for de helseskadene jeg gir meg selv og pengene jeg bruker.

Takk :)

Tenk så mye bra du kan bruke de pengene du sparer på? Finn enten en virkelig dyr ting du kan kjøpe deg når du har tjent inn om et år, eller mange smågaver som småbelønninger utover. Jeg kjøper meg en liten ting når jeg har gått ned hvert femte kilo. Motivasjon, samt at jeg jo da må spare penger til det. Altså ikke råd til godteri. Det er alltid noe vi ønsker oss, og som gir lengre glede enn en røyk/sjokolade. Jeg skal ha en Freddie Mercury-cd ved neste femkilosmerke. :-)

Lykke til videre!

Skrevet

Tenk så mye bra du kan bruke de pengene du sparer på? Finn enten en virkelig dyr ting du kan kjøpe deg når du har tjent inn om et år, eller mange smågaver som småbelønninger utover. Jeg kjøper meg en liten ting når jeg har gått ned hvert femte kilo. Motivasjon, samt at jeg jo da må spare penger til det. Altså ikke råd til godteri. Det er alltid noe vi ønsker oss, og som gir lengre glede enn en røyk/sjokolade. Jeg skal ha en Freddie Mercury-cd ved neste femkilosmerke. :-)

Lykke til videre!

Takk for tipset :) Men de pengene må egentlig gå til å overleve ;)

Jeg har ikke råd til å røyke, en av grunnene til at det var kjempeviktig å slutte nå.

Men kanskje jeg kan unne meg en CD i måneden eller noe sånt :)

Meg1365380063
Skrevet

Takk for tipset :) Men de pengene må egentlig gå til å overleve ;)

Jeg har ikke råd til å røyke, en av grunnene til at det var kjempeviktig å slutte nå.

Men kanskje jeg kan unne meg en CD i måneden eller noe sånt :)

Da burde motivasjonen være til stede:

Vil du ha brød, melk og pålegg - eller en røyk? Vil du ha varm middag - eller to røyk?

Men hey, det er vanskelig å slutte med noe man liker, det vet jeg. Det går med en del indre kjefting i butikker, nitidige handelister, eksakt telling av penger og kortet hjemme for å få det til i en stygg overgangsfase.

Men en håndfull cd'er i året bør man kunne unne seg. Eller bok, blad, fersk frukt, biff eller annen luksus. Jeg er student, så økonomisk prioritering blir man god på! :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Nei, fysj! Snus er grusomt ekkelt.

Og jeg vil bli helt kvitt nikotinavhengigheten, derfor bruker jeg ikke nikotintyggegummi eller -plaster heller.

Ave!

Det er bra!

Gjorde det samme selv for fem år siden, og det gikk jo forsåvidt greit etter de første tre-fire ukene med susete hode og rastløshet.

Denne gangen er jeg derimot litt mer klar for myke overganger...

:-)

Skrevet

Ave!

Det er bra!

Gjorde det samme selv for fem år siden, og det gikk jo forsåvidt greit etter de første tre-fire ukene med susete hode og rastløshet.

Denne gangen er jeg derimot litt mer klar for myke overganger...

:-)

Jeg er generelt ganske så flink til å slutte å røyke. Har sluttet brått flere ganger. Når jeg ble gravid, når kjæresten ba om det, nå når jeg ikke har råd og en date ba om det... Merker lite til abstinenser, bortsett fra et savn etter den røyken i hånden.

Men motivasjonen er ikke der for å holde meg vekk fra det lenge av gangen. Denne gangen skal jeg, da. Så da gjelder det å kutte alle nikotinprodukter.

Skrevet

Hehehe :)

Nja, vet ikke helt om jeg vil skaffe meg en ny, usunn avhengighet ;)

Ikke snus engang? Mint-snus er veldig godt...

Skrevet

Ikke snus engang? Mint-snus er veldig godt...

Nei, _definitivt_ ikke snus.

Gjest lesetips og lykke til
Skrevet

les den boken til alan carr.

Gjest this is a signature
Skrevet

Det går så bra så!

Men man får jo dårlig kondis av å snuse, gjør man ikke?

Gjest nikotinslave
Skrevet

Men man får jo dårlig kondis av å snuse, gjør man ikke?

Du har rett. Det er nikotinen som trekker sammen blodårene så en får mindre surstoffopptak. Så ved snusbruk bør en ikke snuse rett før trening. Effekten på kondisen er mens snusen virker i kroppen.

Skrevet

Neida, du har ikke lyst på en røyk. Du har lyst til å gå deg en lang tur i det fine været dere kanskje har!

Og kanskje ei brødskive ville gjort seg. Ei med egg og kaviar på.

Skrevet

les den boken til alan carr.

Den har jeg lest, men takk for tipset :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...