Gå til innhold

FU: Hvor høy er du, hvilken størrelse i klær bruker du?

Anbefalte innlegg

Gjest signaturfri
Skrevet

Hvis du er 160 cm og 42 kilo så er du ikke i nærheten av å være feit - du er ikke engang normalvektig, du er syltynn.

Jeg har en veldig rar kroppsbygning, så jeg ser faktisk overvektig ut, selv om jeg ikke veier så mye:( Ingen muskler o mye fett?

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lalala1365380457

7

• ShitDiddelyDo

6

• laguna1365380434

5

• Mary Poppins

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest damedamen
Skrevet

hahaha, så ikke at det var du som hadde skrevet dette til å begynne med, trodde det var en jente som brukte xl/xxl i gensre og 34/36 i bukser (som tilsvare xs)..."hvordanialledager" klang det i hodet mitt helt til jeg tittet videre og så det var snakk om en gutt ;)

34/36 i bukser er ikke xs. Det er heller xl. Jeg bruker f.eks. 30/34, og jeg er høy og temmelig normalvektig.

lalala1365380457
Skrevet

34/36 i bukser er ikke xs. Det er heller xl. Jeg bruker f.eks. 30/34, og jeg er høy og temmelig normalvektig.

joda, men jeg tenkte sånn H&M 34 36 38 40 42 osv størrelse skjønnerdu =) hehe

lalala1365380457
Skrevet

Jeg har en veldig rar kroppsbygning, så jeg ser faktisk overvektig ut, selv om jeg ikke veier så mye:( Ingen muskler o mye fett?

det nekter iallefall jeg og tro! man kan ha et veldig forvrengt bilde på seg selv uten å være klar over det..

laguna1365380434
Skrevet

Det kommer an på. 32, 34 og 36 er små størrelser, også på bukser, i ganske mange forretninger..:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

joda, men jeg tenkte sånn H&M 34 36 38 40 42 osv størrelse skjønnerdu =) hehe

Må sies at jeg tenkte livvidde og beinlengde.

Aner ikke hva slags størrelser HM opererer med.

lalala1365380457
Skrevet

Må sies at jeg tenkte livvidde og beinlengde.

Aner ikke hva slags størrelser HM opererer med.

ja, jeg skjønte det når jeg leste du var gutt. Koblet da at samboern bruker helt andre størrelser (er så skjeldent jeg kjøper meg bukser at jeg ikke kobler med det første at det også er størrelser som går på livvidde og fotlengde) =)

ShitDiddelyDo
Skrevet

ja, jeg skjønte det når jeg leste du var gutt. Koblet da at samboern bruker helt andre størrelser (er så skjeldent jeg kjøper meg bukser at jeg ikke kobler med det første at det også er størrelser som går på livvidde og fotlengde) =)

Jeg har egentlig ikke så greie på det her, men antar at 34/34 betyr beinlengde og livvidde, og er i tommer eller noe sånt.

Hvordan går det an å operere med andre størrelser for jenter? En tomme er da en tomme uansett kjønn ...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har egentlig ikke så greie på det her, men antar at 34/34 betyr beinlengde og livvidde, og er i tommer eller noe sånt.

Hvordan går det an å operere med andre størrelser for jenter? En tomme er da en tomme uansett kjønn ...

Det bare tilsvarer xs,s,m,l,xl, see? Det er sånne ltt raskere størrelser som ikke er målt sånn. Der er størrelsene nede på trettiene små.

Selvfølgelig er jeans også målt i lividde og beinlengde for jenter innimellom (og særlig når du kjøper ordeteligebukser), og da blir 34 _svært_. Jeg bruker til sammenligning 27/30. See?

Omtrent som de amerikanske 1-2-3-4-5....osv.

:-)

Gjest mandolina
Skrevet

34/34 er livvidde og beinlengde i den rekkefølge og målet er i tommer for menns vedkommende.

Dameklær blir regnet etter et annet målesystem.

Og 1 tomme er 2,6145 cm.

Hilsen

lalala1365380457
Skrevet

vet egentlig ikke hvordan dette fungerer jeg heller, må nok si jeg som oftest går rundt og spør betjeningen om hvilken størrelse de tror jeg må ha hvis jeg skal kjøpe meg bukse..enten det eller holder buksa mot livet og ser om den kommer ca halvveis rundt på kroppen,hehe..

synes jenteklær opererer med ca 1000 forskjellige størrelsetyper på bukser, så jeg blir helt forvirra ;) noen bruker tommer så der bruker jeg kanskje ca..hum..jeg vet faktisk ikke..mens andre 30 eller 32...andre igjen 38.. og så kommer forskjellige benevnelser for fotlengde i tillegg.. vettafjell hva de legger i størrelsene ;) vær glad du er gutt og at det opereres med få benevnelser for dere :)

Skrevet

Jeg er 1,60 og veier 56kg. Bruker stort sett 36-38 i bukser, og s/m i topper. Anser meg selv som normalvektig

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det bare tilsvarer xs,s,m,l,xl, see? Det er sånne ltt raskere størrelser som ikke er målt sånn. Der er størrelsene nede på trettiene små.

Selvfølgelig er jeans også målt i lividde og beinlengde for jenter innimellom (og særlig når du kjøper ordeteligebukser), og da blir 34 _svært_. Jeg bruker til sammenligning 27/30. See?

Omtrent som de amerikanske 1-2-3-4-5....osv.

:-)

Sånn i bunn og grunn er altså tilstandene slik at jenteklær måles i mindre størrelser fordi dere er så utrolig mye mer sensitive enn oss i forhold til store tall og klær?

I see. :)

Gjest en tomme er en tomme uansett
Skrevet

Jeans er vel omtrent det eneste av dameklær som oppgis i tommer.

I dameklær er 34/36 en liten størrelse, 38/40 en mellomstor, 42/44 en stor osv

Disse størrelsene har ikke noe med tommer å gjøre

På samme måte som en herredress i str 52 ikke er 52 tommer, og at skjortestørrelser (i hvertfall "skikkelige" skjorter) oppgis i snippstørrelse, i cm rundt halsen.

Gjest mandolina
Skrevet

Sånn i bunn og grunn er altså tilstandene slik at jenteklær måles i mindre størrelser fordi dere er så utrolig mye mer sensitive enn oss i forhold til store tall og klær?

Jenteklær målen vel i mindre størrelser fordi de generelt sett er mindre.

Hilsen

laguna1365380434
Skrevet

Næhei! ;-P

Altså om du kjøper en joggedress (!), så hadde de nepe giddi å drive på å måle lividde og beinlengde før de solgte den, hva..Så da hadde du sikkert kjøpt, la oss si størrelse M..Det hadde du vist fordi du innimellom kjøper genser i M.

M tilsvarer flere størrelser og er anslagsvis. Tror den samler størrelse 38-42 eller noe.

Innimellom vil man ha bukse som er litt nyre målt, men fortsatt ikke så nøye at man trenger sin egen lividde og benlengde helt på centimeteren. Da ser man på tall størrelsen, som altså er litt nøyere enn å bare grovsortere i liten, medium og stor. Så det så! ;-P

( Men du har litt rett også..På sånn "big is beautiful" avdelinger i USA, begynner de på 1 igjen, der de vnlig størrelsene slutter, for at folk ikke skal gå å henge seg for å måtte kjøpe strl 19 eller hva nå størrelse smellfeit blir..;-))

ShitDiddelyDo
Skrevet

Næhei! ;-P

Altså om du kjøper en joggedress (!), så hadde de nepe giddi å drive på å måle lividde og beinlengde før de solgte den, hva..Så da hadde du sikkert kjøpt, la oss si størrelse M..Det hadde du vist fordi du innimellom kjøper genser i M.

M tilsvarer flere størrelser og er anslagsvis. Tror den samler størrelse 38-42 eller noe.

Innimellom vil man ha bukse som er litt nyre målt, men fortsatt ikke så nøye at man trenger sin egen lividde og benlengde helt på centimeteren. Da ser man på tall størrelsen, som altså er litt nøyere enn å bare grovsortere i liten, medium og stor. Så det så! ;-P

( Men du har litt rett også..På sånn "big is beautiful" avdelinger i USA, begynner de på 1 igjen, der de vnlig størrelsene slutter, for at folk ikke skal gå å henge seg for å måtte kjøpe strl 19 eller hva nå størrelse smellfeit blir..;-))

Teorien min var uansett elendig da deres tallstørrelser ser større ut enn våre. :)

laguna1365380434
Skrevet

Teorien min var uansett elendig da deres tallstørrelser ser større ut enn våre. :)

Jupp! :-)

Skrevet

Jeg er 152 cm høy, bruker 36-44 i klær, så det er meget variabelt. Regner meg selv som småfrodig. :o)

Skrevet

34/34 er livvidde og beinlengde i den rekkefølge og målet er i tommer for menns vedkommende.

Dameklær blir regnet etter et annet målesystem.

Og 1 tomme er 2,6145 cm.

Hilsen

1 tomme er 2,54 cm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...