Gjest signaturfri Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Hvis du er 160 cm og 42 kilo så er du ikke i nærheten av å være feit - du er ikke engang normalvektig, du er syltynn. Jeg har en veldig rar kroppsbygning, så jeg ser faktisk overvektig ut, selv om jeg ikke veier så mye:( Ingen muskler o mye fett? 0 Siter
Gjest damedamen Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 hahaha, så ikke at det var du som hadde skrevet dette til å begynne med, trodde det var en jente som brukte xl/xxl i gensre og 34/36 i bukser (som tilsvare xs)..."hvordanialledager" klang det i hodet mitt helt til jeg tittet videre og så det var snakk om en gutt 34/36 i bukser er ikke xs. Det er heller xl. Jeg bruker f.eks. 30/34, og jeg er høy og temmelig normalvektig. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 34/36 i bukser er ikke xs. Det er heller xl. Jeg bruker f.eks. 30/34, og jeg er høy og temmelig normalvektig. joda, men jeg tenkte sånn H&M 34 36 38 40 42 osv størrelse skjønnerdu =) hehe 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har en veldig rar kroppsbygning, så jeg ser faktisk overvektig ut, selv om jeg ikke veier så mye:( Ingen muskler o mye fett? det nekter iallefall jeg og tro! man kan ha et veldig forvrengt bilde på seg selv uten å være klar over det.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 34/36 i bukser er ikke xs. Det er heller xl. Jeg bruker f.eks. 30/34, og jeg er høy og temmelig normalvektig. Det kommer an på. 32, 34 og 36 er små størrelser, også på bukser, i ganske mange forretninger..:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 joda, men jeg tenkte sånn H&M 34 36 38 40 42 osv størrelse skjønnerdu =) hehe Må sies at jeg tenkte livvidde og beinlengde. Aner ikke hva slags størrelser HM opererer med. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Må sies at jeg tenkte livvidde og beinlengde. Aner ikke hva slags størrelser HM opererer med. ja, jeg skjønte det når jeg leste du var gutt. Koblet da at samboern bruker helt andre størrelser (er så skjeldent jeg kjøper meg bukser at jeg ikke kobler med det første at det også er størrelser som går på livvidde og fotlengde) =) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 ja, jeg skjønte det når jeg leste du var gutt. Koblet da at samboern bruker helt andre størrelser (er så skjeldent jeg kjøper meg bukser at jeg ikke kobler med det første at det også er størrelser som går på livvidde og fotlengde) =) Jeg har egentlig ikke så greie på det her, men antar at 34/34 betyr beinlengde og livvidde, og er i tommer eller noe sånt. Hvordan går det an å operere med andre størrelser for jenter? En tomme er da en tomme uansett kjønn ... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har egentlig ikke så greie på det her, men antar at 34/34 betyr beinlengde og livvidde, og er i tommer eller noe sånt. Hvordan går det an å operere med andre størrelser for jenter? En tomme er da en tomme uansett kjønn ... Det bare tilsvarer xs,s,m,l,xl, see? Det er sånne ltt raskere størrelser som ikke er målt sånn. Der er størrelsene nede på trettiene små. Selvfølgelig er jeans også målt i lividde og beinlengde for jenter innimellom (og særlig når du kjøper ordeteligebukser), og da blir 34 _svært_. Jeg bruker til sammenligning 27/30. See? Omtrent som de amerikanske 1-2-3-4-5....osv. :-) 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har egentlig ikke så greie på det her, men antar at 34/34 betyr beinlengde og livvidde, og er i tommer eller noe sånt. Hvordan går det an å operere med andre størrelser for jenter? En tomme er da en tomme uansett kjønn ... 34/34 er livvidde og beinlengde i den rekkefølge og målet er i tommer for menns vedkommende. Dameklær blir regnet etter et annet målesystem. Og 1 tomme er 2,6145 cm. Hilsen 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har egentlig ikke så greie på det her, men antar at 34/34 betyr beinlengde og livvidde, og er i tommer eller noe sånt. Hvordan går det an å operere med andre størrelser for jenter? En tomme er da en tomme uansett kjønn ... vet egentlig ikke hvordan dette fungerer jeg heller, må nok si jeg som oftest går rundt og spør betjeningen om hvilken størrelse de tror jeg må ha hvis jeg skal kjøpe meg bukse..enten det eller holder buksa mot livet og ser om den kommer ca halvveis rundt på kroppen,hehe.. synes jenteklær opererer med ca 1000 forskjellige størrelsetyper på bukser, så jeg blir helt forvirra noen bruker tommer så der bruker jeg kanskje ca..hum..jeg vet faktisk ikke..mens andre 30 eller 32...andre igjen 38.. og så kommer forskjellige benevnelser for fotlengde i tillegg.. vettafjell hva de legger i størrelsene vær glad du er gutt og at det opereres med få benevnelser for dere 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er 1,60 og veier 56kg. Bruker stort sett 36-38 i bukser, og s/m i topper. Anser meg selv som normalvektig 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Det bare tilsvarer xs,s,m,l,xl, see? Det er sånne ltt raskere størrelser som ikke er målt sånn. Der er størrelsene nede på trettiene små. Selvfølgelig er jeans også målt i lividde og beinlengde for jenter innimellom (og særlig når du kjøper ordeteligebukser), og da blir 34 _svært_. Jeg bruker til sammenligning 27/30. See? Omtrent som de amerikanske 1-2-3-4-5....osv. :-) Sånn i bunn og grunn er altså tilstandene slik at jenteklær måles i mindre størrelser fordi dere er så utrolig mye mer sensitive enn oss i forhold til store tall og klær? I see. 0 Siter
Gjest en tomme er en tomme uansett Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har egentlig ikke så greie på det her, men antar at 34/34 betyr beinlengde og livvidde, og er i tommer eller noe sånt. Hvordan går det an å operere med andre størrelser for jenter? En tomme er da en tomme uansett kjønn ... Jeans er vel omtrent det eneste av dameklær som oppgis i tommer. I dameklær er 34/36 en liten størrelse, 38/40 en mellomstor, 42/44 en stor osv Disse størrelsene har ikke noe med tommer å gjøre På samme måte som en herredress i str 52 ikke er 52 tommer, og at skjortestørrelser (i hvertfall "skikkelige" skjorter) oppgis i snippstørrelse, i cm rundt halsen. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Sånn i bunn og grunn er altså tilstandene slik at jenteklær måles i mindre størrelser fordi dere er så utrolig mye mer sensitive enn oss i forhold til store tall og klær? I see. Jenteklær målen vel i mindre størrelser fordi de generelt sett er mindre. Hilsen 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Sånn i bunn og grunn er altså tilstandene slik at jenteklær måles i mindre størrelser fordi dere er så utrolig mye mer sensitive enn oss i forhold til store tall og klær? I see. Næhei! ;-P Altså om du kjøper en joggedress (!), så hadde de nepe giddi å drive på å måle lividde og beinlengde før de solgte den, hva..Så da hadde du sikkert kjøpt, la oss si størrelse M..Det hadde du vist fordi du innimellom kjøper genser i M. M tilsvarer flere størrelser og er anslagsvis. Tror den samler størrelse 38-42 eller noe. Innimellom vil man ha bukse som er litt nyre målt, men fortsatt ikke så nøye at man trenger sin egen lividde og benlengde helt på centimeteren. Da ser man på tall størrelsen, som altså er litt nøyere enn å bare grovsortere i liten, medium og stor. Så det så! ;-P ( Men du har litt rett også..På sånn "big is beautiful" avdelinger i USA, begynner de på 1 igjen, der de vnlig størrelsene slutter, for at folk ikke skal gå å henge seg for å måtte kjøpe strl 19 eller hva nå størrelse smellfeit blir..;-)) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Næhei! ;-P Altså om du kjøper en joggedress (!), så hadde de nepe giddi å drive på å måle lividde og beinlengde før de solgte den, hva..Så da hadde du sikkert kjøpt, la oss si størrelse M..Det hadde du vist fordi du innimellom kjøper genser i M. M tilsvarer flere størrelser og er anslagsvis. Tror den samler størrelse 38-42 eller noe. Innimellom vil man ha bukse som er litt nyre målt, men fortsatt ikke så nøye at man trenger sin egen lividde og benlengde helt på centimeteren. Da ser man på tall størrelsen, som altså er litt nøyere enn å bare grovsortere i liten, medium og stor. Så det så! ;-P ( Men du har litt rett også..På sånn "big is beautiful" avdelinger i USA, begynner de på 1 igjen, der de vnlig størrelsene slutter, for at folk ikke skal gå å henge seg for å måtte kjøpe strl 19 eller hva nå størrelse smellfeit blir..;-)) Teorien min var uansett elendig da deres tallstørrelser ser større ut enn våre. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Teorien min var uansett elendig da deres tallstørrelser ser større ut enn våre. Jupp! :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er 152 cm høy, bruker 36-44 i klær, så det er meget variabelt. Regner meg selv som småfrodig. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 34/34 er livvidde og beinlengde i den rekkefølge og målet er i tommer for menns vedkommende. Dameklær blir regnet etter et annet målesystem. Og 1 tomme er 2,6145 cm. Hilsen 1 tomme er 2,54 cm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.