Gå til innhold

Billig og sunn middag!

Gjest catiki21

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21

Billig og sunn middag!

Hva er det som både er billig og sunn mat? Trenger råd. Er student. Trenger å spare alle pengene jeg kan framover, men samtidig må jeg ha meg mat. Og den må også være sunn. Er det noen dolere der ute som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Villris er sunt og mettende,

og bruk mest mulig rent kjøtt.

Kjøp ferdig salatkylling,den er ferdigrensket og litt billigere enn kyllingfileter.

Pølser er usunt, men bruk gjerne kalkun og kyllingpølser.

Grov pasta - fullgrain

er ikke så mye dyrere enn vanlig pasta og mye sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Villris er sunt og mettende,

og bruk mest mulig rent kjøtt.

Kjøp ferdig salatkylling,den er ferdigrensket og litt billigere enn kyllingfileter.

Pølser er usunt, men bruk gjerne kalkun og kyllingpølser.

Grov pasta - fullgrain

er ikke så mye dyrere enn vanlig pasta og mye sunnere.

tusen takk for tipsene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha noe enkelt i går. Kjøpte en poste lapskausblanding på Kiwi. Mener jeg betalte 11 kroner. Tok i to poteter i biter + en løk + kyllingfilet + krydder.

Middag til to voksne og et barn, og masse rester igjen til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Noen tips:

-Bønner, linser og erter er billige, proteinrike og kan brukes i stedet for kjøtt. (Hva med f.eks. vegetarisk chili sin(con) carne, med kikerter og kidneybønner?)

-Egg (omelett, speilegg eller kokt egg på brød, pannekaker)

-Poteter og rotfrukter, kål og løk (Grønnsaksgryte, lapskaus eller rotfruktsgrateng?)

-Havre/risgrøt(lagd på lett-eller skummet melk)

-Hermetisk tunfisk (prøv å varm den i gryte sammen med hermetiske, hakkede tomater og frosne grønnsaker, krydre med oregano/basilikum og server med pasta til. Nam!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Noen tips:

-Bønner, linser og erter er billige, proteinrike og kan brukes i stedet for kjøtt. (Hva med f.eks. vegetarisk chili sin(con) carne, med kikerter og kidneybønner?)

-Egg (omelett, speilegg eller kokt egg på brød, pannekaker)

-Poteter og rotfrukter, kål og løk (Grønnsaksgryte, lapskaus eller rotfruktsgrateng?)

-Havre/risgrøt(lagd på lett-eller skummet melk)

-Hermetisk tunfisk (prøv å varm den i gryte sammen med hermetiske, hakkede tomater og frosne grønnsaker, krydre med oregano/basilikum og server med pasta til. Nam!)

tusen takk for gode forslag til mat! Godt å få forskjellige forslag;)! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...
Gjest catiki21

Fiskeboller er billig. En boks koster vel 7 kr og den har du 2 dager hvis du er alene.

Takk for svaret! Jeg har nå funnet ut hva jeg liker og er billig. Fiskepudding og grønsakspose. Det holder lenge og er godt. Er ikke begeistret for fiskeboller. Det er nesten samme som fiskepudding, men ikke helt. Tusen takk for ditt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...