Gå til innhold

Bil-Fotgjengerovergang!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Nå igjen! Var nettopp ute å skulle handle noe. Men det er FALIG å få over veien! Jeg prøver for det meste å unngå å gå over veien de plassene jeg kan gjøre det, der det er underganger, men det er det jo ikke alle steder! Jeg bruker refleks og bruker fotgjengeroverganer. Selv for det så stopper ikke bilene. Når jeg var på vei til butikken stoppa 4 bil, når jeg skulle hjem igjen stoppa 2 bil. Jeg sier ikke at alle gjør dette. Men dette hender meg ofte! Kan de som kjører ha litt mer respekt for de som går over veien på riktig sted? Jeg er lei sånn oppførsel!

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Men dette hender meg ofte!"

Jeg opplever aldri at bilene ikke stopper. Du er sikker på at du går over veien riktig? Se deg for. Til høyre og venstre. Få øyekontakt med sjåføren, og beveg deg så ut i veien.

Funker alltid.

Hvis dette hender deg ofte er det to muligheter:

1. Du hopper ut i veien og er helt tullerusk.

2. Det er et eller annet med deg som gjør at de gir gass og forsøker å treffe når de ser deg.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg opplever aldri at bilene ikke stopper. Du er sikker på at du går over veien riktig? Se deg for. Til høyre og venstre. Få øyekontakt med sjåføren, og beveg deg så ut i veien.

Funker alltid.

2. Det er et eller annet med deg som gjør at de gir gass og forsøker å treffe når de ser deg.

Nei, jeg er faktisk ei jente som gjør det riktig. Er ei ganske forsiktig jente jeg! Men her jeg bor så kjører bilene fort og tenker på seg selv, selvsagt ikke alle! Det fins ganske mange av de. Spørs også helt hvor en bor hen.

Gjest bilsjåfør
Skrevet

Gir du klart signal om at du har tenkt å gå over veien i løpet av den nærmeste timen da? Ikke opplevd det du sier.

Men har opplevd mange ganger at folk står og henger ved fotgjengeroverganger og som ikke har tenkt å gå over, eller som ikke begynner å lee på seg før alle bilene de kan se står rolig. Slike folk orker man naturligvis ikke stoppe for. Man må være bestemt, vise hva man skal, men selvsagt være på vakt i tilfelle de ikke har sett deg.

Virker som det er du som er problemet her altså, du oppfører deg nok som de gamle damene, står der så langt unna veien du kan (nesten utenfor synsvidde) venter til alle biler står helt rolig, (og noenganger så vinkes bilene likevel videre fordi de ikke tør eller skal gå over likevel) irriterende!!

Gjest catiki21
Skrevet

Gir du klart signal om at du har tenkt å gå over veien i løpet av den nærmeste timen da? Ikke opplevd det du sier.

Men har opplevd mange ganger at folk står og henger ved fotgjengeroverganger og som ikke har tenkt å gå over, eller som ikke begynner å lee på seg før alle bilene de kan se står rolig. Slike folk orker man naturligvis ikke stoppe for. Man må være bestemt, vise hva man skal, men selvsagt være på vakt i tilfelle de ikke har sett deg.

Virker som det er du som er problemet her altså, du oppfører deg nok som de gamle damene, står der så langt unna veien du kan (nesten utenfor synsvidde) venter til alle biler står helt rolig, (og noenganger så vinkes bilene likevel videre fordi de ikke tør eller skal gå over likevel) irriterende!!

Det var et godt svar. Ja det er kanskje jeg som er problemet her. Men jeg gir faktisk tydlige tegn. Det går bra noen ganger, men ikke alltid. Skjer jo ikke hver gang. Forstår at ikke første bilen rekker og stoppe, men hverfall bil nummer 3 burde.

Gjest bilsjåfør
Skrevet

Det var et godt svar. Ja det er kanskje jeg som er problemet her. Men jeg gir faktisk tydlige tegn. Det går bra noen ganger, men ikke alltid. Skjer jo ikke hver gang. Forstår at ikke første bilen rekker og stoppe, men hverfall bil nummer 3 burde.

Rekker? Hopper du uti da eller? Virker som du oppfører deg underlig ved fothjengeroverganger altså..

Gjest catiki21
Skrevet

Rekker? Hopper du uti da eller? Virker som du oppfører deg underlig ved fothjengeroverganger altså..

nei jeg går til fotgjengerovergangen og ser om det kommer biler, og viser at jeg skal over. Mange som jeg kjenner som har blitt drept i fotgjenger overgangen, fordi bilene ikke har hverT oppservange nok, at det faktisk går noen over. Vi fotgjengere har også skyld i dette, men det jeg prøver å si er at de som kjører bør også se om personer går over. Det er ikke dere som har skrevet til meg som gjør sånt, men det fins faktisk noen der ute som gjør sånt!

Gjest bilsjåfør
Skrevet

nei jeg går til fotgjengerovergangen og ser om det kommer biler, og viser at jeg skal over. Mange som jeg kjenner som har blitt drept i fotgjenger overgangen, fordi bilene ikke har hverT oppservange nok, at det faktisk går noen over. Vi fotgjengere har også skyld i dette, men det jeg prøver å si er at de som kjører bør også se om personer går over. Det er ikke dere som har skrevet til meg som gjør sånt, men det fins faktisk noen der ute som gjør sånt!

De som kjører på noen gjør det neppe med vilje, da er det nok for at de faktisk ikke ser at noen skal over. Kanskje det er mørkt og uoversiktelig der?

Det er vel ingen som ikke stopper om noen faktisk begynner å ta ett skritt ut i veien? Står man rolig og venter stopper nok færre...

strekk armen ut og vis klart at her kommer jeg. Lat som du går uti, men vær på vakt!

Gjest catiki21
Skrevet

De som kjører på noen gjør det neppe med vilje, da er det nok for at de faktisk ikke ser at noen skal over. Kanskje det er mørkt og uoversiktelig der?

Det er vel ingen som ikke stopper om noen faktisk begynner å ta ett skritt ut i veien? Står man rolig og venter stopper nok færre...

strekk armen ut og vis klart at her kommer jeg. Lat som du går uti, men vær på vakt!

det skal jeg gjøre. takk for svaret!

Skrevet

Er du tydelig, da? Blikk-kontakt og tydelig kroppsspråk på at du faktisk har tenkt deg over veien?

Jeg opplever sjelden at biler ikke stopper for meg.

Gjest catiki21
Skrevet

Er du tydelig, da? Blikk-kontakt og tydelig kroppsspråk på at du faktisk har tenkt deg over veien?

Jeg opplever sjelden at biler ikke stopper for meg.

jeg prøver å være det. men det gjelder kun noen steder jeg opplever dette noen ganger. men nok om det, jeg skal heretter vifte med armene!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, jeg er faktisk ei jente som gjør det riktig. Er ei ganske forsiktig jente jeg! Men her jeg bor så kjører bilene fort og tenker på seg selv, selvsagt ikke alle! Det fins ganske mange av de. Spørs også helt hvor en bor hen.

Hmmm, ny teori: Du er ikke Pia Haraldsen?

Det kan forklare hvorfor folk forsøker å treffe deg.

Det kan for øvrig også være at billistene ikke forstår at du skal over veien.

Caloni Makaroni
Skrevet

Funker alltid.

"2. Det er et eller annet med deg som gjør at de gir gass og forsøker å treffe når de ser deg."

Haha :D

Skrevet

Jeg kjører endel og ser ikke at dette skjer ofte. Men det kan jo være at dette er et problem der du bor og ferdes.

Men hvor lett er det å oppdage deg? Nå i disse dager,hvor det er så mørkt at alt blir ei stor svart mørje, så er det ikke lett å se fotgjengere.

Det kommer biler og lys i møte og alt er kullsvart. Det å se en person oppe i dette er nesten umulig.

Gjest Persille
Skrevet

Helt ærlig - i dag har jeg holdt på å kjøre på tre (!) fotgjengere!

De går mer eller mindre rett ut, og når det regner og er mørkt er det sjanseløst å se dem...

Heldigvis kjørte jeg ikke fort (25 km/t), så jeg rakk å bremse alle gangene.

Så, kanskje de ikke ser deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...