Gå til innhold

Klimaendringer?

Gjest Nei til mere eksos!

Anbefalte innlegg

Gjest Nei til mere eksos!
Skrevet

Jeg synes det er svært skremmende at det er så mildt nå på en årstid da solen er lengst vekke. Ingen ser ut til ov aktivt gjøre noe for miljøet heller.

Skulle gjerne tatt kollektiv til jobb men det fører med seg mye styr. Må gå et stykke, og må bytte busser om jeg skal det. Hvem orker det når man kan kjøre fra dør til dør?

Dessuten er det jo nå enklere å kjøre også siden veiene stadig blir bedre.

Jeg synes det er veldig trist at regjeringen ser ut til å droppe å lage vindmøller.

Hvorfor skal vi få en liten pose i hver butikk vi går inni på kjøpesentrene? Må vel kunne legge den i den største poen vi har?

Hvorfor må vi kjøpe så mye dill og dall som ofte blir til husafyll og søppel?

Hva kommer til å skje når kineserne også bytter ut sykkel med bil etter hvert?

Mener ikke å moralisere. Jeg er ikke flink til å ta vare på miljøet selv. Tror vi er heller nødt til å "tvinges" til å være miljøbevisste. Gjerne gratis kollektiv og dyr bensin. Bare så synd at SV ikke gjør noe av det de alltid har brennt for. Når de omtrent ikke gjør noe, hvem skal vi da tro på?

Skrevet

"Må gå et stykke, og må bytte busser om jeg skal det. Hvem orker det når man kan kjøre fra dør til dør?"

Jeg. Har ca. 10 min gange til bussholdeplassen, 15 min busstur, så bytte buss og så 12-15 min busstur igjen før jeg er på jobben. Ikke noe problem, synes det er kos å ta buss jeg.

Skrevet

Kollektivtrafikk er helt greit, hvis den er utbygd. Her jeg bor, slutter bussen å gå i 6-tida om kvelden. Da tar folk bilen i stedet.

Det er som regel to stykker på bussen; jeg og bussjåføren.

Gjest nei til mere eksos
Skrevet

Kollektivtrafikk er helt greit, hvis den er utbygd. Her jeg bor, slutter bussen å gå i 6-tida om kvelden. Da tar folk bilen i stedet.

Det er som regel to stykker på bussen; jeg og bussjåføren.

Jeg tror også at mange hadde tatt kollektivt om det var enklere. Jeg skulle gjort det om jeg slapp å bytte buss.

Skrevet

Bra skrevet!!

Er så enig med deg.

Og det som også er så skremmemde er folk som skriver fra seg alt ansvar. Jeg vet at hvermannsen ikke kan gjøre så mye, men litt går an.. Slik som du sier: Kjøre mindre, ta buss, ikke få pose for hver lille ting vi kjøper osv...

Folk sier også "Jammen, det er er da ikke nytt at det er så varmt, det var da så vrmt i 1789 ogsp (vilkårlig årstall tatt).

Men saken er den...: Den gangen, var det kun ett år som var varm, så var det vanlig igjen.

Nå er det jevnt varmere. Vi må se på gjennomsnit over en periode, ikke kun ett årstall. Da vil man se at klimaet er varmere, at det ikke er kun "naturlige svingninger"

Se forøvrig www.fivh.no

:)

Skrevet

Er enig i det meste av det du skriver. Men det er en ting jeg ikke skjønner:

Hvordan kan man snakke om varmere klimaendring, når forrige vinter var en av de verste noensinne??

Skrevet

Er enig i det meste av det du skriver. Men det er en ting jeg ikke skjønner:

Hvordan kan man snakke om varmere klimaendring, når forrige vinter var en av de verste noensinne??

Forrige vinter var varmere enn normalen, så det stemmer ikke. Riktignok var det mye snø på østlandet, men det var ingen hard og kald vinter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...