Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker brettspill! Kan du anbefale ett? Gjerne med en kjapp innføring. Jeg er mest glad i kunnskapsspill og såkalte "selskapsspill".

Jeg har selvsagt kokkelimonke, TP og det store kunnskapsspillet (tror jeg det het)

Takk, hvis du har tips!

fuji1365380447
Skrevet

Jeg digger Settelers!

Morsomt strategispill som ikke er for innviklet og som ikke tar for lang tid å spille.

Kjempegøy!

Skrevet

Jeg liker sånne spill der man trekker et kort og så skal tegne noe som de andre skal gjette. Eller mime.

Tror et av dem heter Fantasi.

Skrevet

Jeg kjøpte et spill til eksen for noen år siden og vi spilte det i ukesvis. :o) Hva søren var det det het da...?? Det var i alle fall et verdenskart som brett og så skulle man reise gjennom alle verdensdelene og svare på spørsmål og man måtte ha et visst antall rette svar fra hver verdensdel for å kunne vinne. Mye om flagg og hovedsteder, geografi og historie om de ulike stedene såvidt jeg husker.

Det var vanskelig, men skikkelig artig!

Skrevet

Jeg kjøpte et spill til eksen for noen år siden og vi spilte det i ukesvis. :o) Hva søren var det det het da...?? Det var i alle fall et verdenskart som brett og så skulle man reise gjennom alle verdensdelene og svare på spørsmål og man måtte ha et visst antall rette svar fra hver verdensdel for å kunne vinne. Mye om flagg og hovedsteder, geografi og historie om de ulike stedene såvidt jeg husker.

passport?

Skrevet

Fet spillet spiller jeg noen ganger når jeg er sammen med søsken og deres barn. Det "verste" er at mine mindreårige nevøer er mye flinkere i flagg enn meg. De lærer av sportssendinger i TV + av fotballspill.

Skrevet

Cranium og Settlers!

Cranium er en slags blanding av TP, Kokkelimonke og Fantasi.

Settlers er en slags strategispill, men baserer seg også litt på flaks og samarbeid. Kjempeengasjerende!

kakki1365380609
Skrevet

Settlers, Ticket to ride og Puerto Rico er noe av det jeg liker best :o) Blokus og Ganske enkelt Genialt er også gode spill.

Gjest glad i spill
Skrevet

Passport?? 20 spørsmål er også morsomt, nytt spill i høst, bygger på konseptet med samme navn fra radio/tv...

Skrevet

Passport?? 20 spørsmål er også morsomt, nytt spill i høst, bygger på konseptet med samme navn fra radio/tv...

Jepp, det var Passport og det var skikkelig morsomt! Kanskje jeg skal søke om samværsrett til spillet? ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...