Gå til innhold

Hva er galt med det trådløse nettverket...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det funker plutselig ikke. Altså - det viser at nettverket er oppkobla, men jeg får ikke opp noen internettsider eller msn - så hva er galt?

Er det noen innstillinger eller noe jeg må endre? Jeg har ikke så mye peiling, men siden den viser at nettet er oppkobla, men ingen nettsider viser, så er det kanskje bare en liten innstilling som må endres...?

Håper noen kan hjelpe meg.

Skrevet

Har samme problemet med samboerens pc nå. det er noe med innstilingene å gjøre ja. Har ikke så mye peiling selv, men kanskje du kan prøve dette:

start - kontrollpanel - nettverkstilkobling - høyreklikk - egenskaper - TPC/IP - merk av automatisk.

Skrevet

TAkk for svar - jeg har prøvd det, men den står allerede på den innstilligen.

Jeg får kobla meg opp mot ett annet usikra nettverk i nærheten, så da er det vel routeren min det er noe i veien med.

Og jeg har ikke peil på sånt, jeg har ikke satt det opp selv. Det hjelper iallefall ikke å bare koble av strømmen litt....

Skrevet

Sønnens laptop sluttet kontakten med nettsidene hver gang han slo av maskina si han så det vi gjorde hver gang var å koble fra for så å trykke koble til og taste inn krypteringskoden.

Nå har jeg gjort en instilling så nå er problemet borte.

Det jeg gjorde.

Gikk inn å på lista over "vis trådløse nettverk" og så satte jeg vårt øverst over foretrukne nettverk.

Det var akkurat sånn som du beskriver hos ham før.

Skrevet

Er nettverket kryptert?

Ja, mener at bruttern ordna med det da han satte det opp ja

Skrevet

Sønnens laptop sluttet kontakten med nettsidene hver gang han slo av maskina si han så det vi gjorde hver gang var å koble fra for så å trykke koble til og taste inn krypteringskoden.

Nå har jeg gjort en instilling så nå er problemet borte.

Det jeg gjorde.

Gikk inn å på lista over "vis trådløse nettverk" og så satte jeg vårt øverst over foretrukne nettverk.

Det var akkurat sånn som du beskriver hos ham før.

Jeg har mitt nettverk øverst på lista, og det kobles opp på mitt nettverk, men jeg kommer ikke inn på noen sider likevel - selvom det står at det er påkobla.

Skrevet

Jeg har mitt nettverk øverst på lista, og det kobles opp på mitt nettverk, men jeg kommer ikke inn på noen sider likevel - selvom det står at det er påkobla.

Merkelig. vi var også påkoblet men fikk bare error når vi skulle åpne nettsider.

Problemet løste seg her ihvertfall.

Skrevet

Har noen installert noe i det siste?

Har noen installert fildelingssystem for å få "gratis" musikk og spill?

Skrevet

Nei, ikke noe nye innstallasjoner, men jeg hadde noe trøbbel tidligere i uka, der jeg ikke kom på nett verken med trådløst eller vanlig, fant da ut at jeg sikkert hadde gjort noe tull med brannmuren, for den blokkerte for å fornye ip-adr. eller no sånt. Så etter jeg fikk rettet opp det, funker alt untatt mitt eget trådløst nettverk. Altså, jeg kan koble meg på trådløst til "naboen" som ikke har sikret nettverket, men ikke mitt eget.

Skrevet

Forresten så må jeg nå logge meg på minst to ganger på alle sånne sider der jeg har brukernavn og slikt - her på DOL også.....det skjønner jeg ikke no av heller....

Skrevet

Nei, ikke noe nye innstallasjoner, men jeg hadde noe trøbbel tidligere i uka, der jeg ikke kom på nett verken med trådløst eller vanlig, fant da ut at jeg sikkert hadde gjort noe tull med brannmuren, for den blokkerte for å fornye ip-adr. eller no sånt. Så etter jeg fikk rettet opp det, funker alt untatt mitt eget trådløst nettverk. Altså, jeg kan koble meg på trådløst til "naboen" som ikke har sikret nettverket, men ikke mitt eget.

Da ville jeg prøve å resette ruteren, en binders i et lite hull bak på den. Og sette den opp på nytt. Det kan hende den er defekt, og det kan hende naboens er defekt og forstyrrer din.

I ruteren er det programvare. Programvaren kan henge seg opp.

Skrevet

Forresten så må jeg nå logge meg på minst to ganger på alle sånne sider der jeg har brukernavn og slikt - her på DOL også.....det skjønner jeg ikke no av heller....

Du kan også ha s k malware eller en trojansk hest. Mange av de er ukjente (i hvert fall en tid, til de blir kjente) og detekteres defor ikke av antivirusprogramvare.

Skrevet

Du kan også ha s k malware eller en trojansk hest. Mange av de er ukjente (i hvert fall en tid, til de blir kjente) og detekteres defor ikke av antivirusprogramvare.

Hvordan finner jeg ut om jeg har det da.....hvis ikke virusprogrammet tar det?

Skrevet

Hvordan finner jeg ut om jeg har det da.....hvis ikke virusprogrammet tar det?

Ukjente virus er et ukjent men beklagelig faktum.

"Rootkit" likeså. Nesten umulig å finne.

Medisin: installer Windows på nytt i ny mappe.

Hold deg unna alt som er for godt til å være sant og alt ukjent. Ikke svar på spørsmål i vinduer eller klikk i vinduer du ikke vet hva er.

Blokker installasjonstillatelser slik at bare en passordbeskyttet bruker kan insatallere programmer.

Det hjelper litt.

Innfør total paranoia, det hjelper enda litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...