Gå til innhold

Skittentøyskurven din

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Ser du ofte bunnen av skittentøyskurven din?

Min kjære og jeg (vi bor ikke sammen) diskuterte dette en dag, og han ser stadig vekk bunnen - jeg har ikke sett bunnen siden jeg flyttet for halvannet år siden og brukte kurven for første gang.

Det er selvfølgelig forskjellige ting som ligger i bunnen fra uke til uke, men jeg får aldri tømt kurven fullstendig. Hvordan er dette hos dere?

Særlig spent på å høre fra dere som bor alene eller i tosomhet, som dermed har mindre klesvask enn for eksempel barnefamilier - men alle svar er velkomne! Vil gjerne vite om jeg er en skikkelig unormal, uhygienisk grisejente (og jada, noen av dere kommer til å svare bekreftende på dette - det er noe med å legge ord i villige munner), eller om det er en del av tilværelsen alltid å ha noe i skittentøyet.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Meg1365380063

26

• Mista nikket

5

• Caloni Makaroni

4

• Idéfix

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den er aldri tom. Og det er sikkert noe som har sneket seg unna i bunnen hver gang også :)

Skrevet

Tomt for skittentøy? Næh, sånn har jeg aldri hatt det, enten jeg har vært en, to eller tre personer. ;)

Nå er det sånn at jeg sorterer klær og får nok til 8 omganger i maskinen...

Skrevet

Jeg bor alene og ser aldri bunnen i skittentøyskurven. Det er et digert tårn nedi den. Jeg vasker ikke klær så ofte egentlig.

Skrevet

Hos meg (vi er bare to igjen) er det variasjoner over følgende som er der nå:

En duk jeg bruker på verandaen om sommeren, et kjøkkenhåndkle, julegryteklutene (hjelp!), en svart sokk, en blå sokk og en bomulls nattkjole jeg hadde tenkt å vaske før jeg klippet den opp til pussekluter (den er utslitt).

Noe sånt som dette er alltid igjen, mer eller mindre, etter en hvitvask og en kulørt i uka som gikk.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Det er lurt å ha en kurv som ikke er veldig dyp, da....=)

Skrevet

Logg ut Profil Svar til meg Skriv ny

--------------------------------------------------------------------------------

Innlegget skrevet av Mista nikket i Åpent forum

7/12-2006 klokken 20:41

--------------------------------------------------------------------------------

Re: Meld til org!

Vi er 2 godt voksne som lever sammen. Når "skittentøykurven" vår er delvis full, vasker jeg gjerne 3 maskiner så er den tom, 1 kokvask, 1 lys og 1 mørkvask, ferdig:-)

- Mista nikket

Meg1365380063
Skrevet

Det er lurt å ha en kurv som ikke er veldig dyp, da....=)

Kanskje det er lettere å se bunnen hvis kurven er veldig bred, men ikke så høy? :-)

Denne er i hvert fall mindre enn de jeg har hatt før.

Men det tar tid å samle opp nok skittent av for eksempel mørke klær på 90 grader. Gidder ikke å vaske bare tre par sokker og fire truser.

Skrevet

Den er aldri tom. Og det er sikkert noe som har sneket seg unna i bunnen hver gang også :)

Jeg ser faktisk bunnen av og til;) Vi er 1 voksen og 3 barn.

Jeg takler ikke at skittentøy hoper seg opp, så jeg vasker veldig regelmessig.

Skrevet

Nei, det er sjeldent gitt. For jeg har en sånn ting for meg at jeg ikke liker å sette på halvfull vask, og det tar tid å feks opparbeide nok røde klær

Meg1365380063
Skrevet

Hos meg er det trolig et hull i bunnen, som usikre eller nysgjerrige sokker forviller seg nedi, og brått suges inn i en annen dimensjon.

Jeg har på meg to like sokker, jeg legger begge i skittentøyskurven samtidig - men ikke alle returnerer til klesskapet. Ville ikke forundre meg om jeg en dag fant ut at strømpebuksene har fått avrevne føtter...

Meg1365380063
Skrevet

Tomt for skittentøy? Næh, sånn har jeg aldri hatt det, enten jeg har vært en, to eller tre personer. ;)

Nå er det sånn at jeg sorterer klær og får nok til 8 omganger i maskinen...

Godt å høre at vi er flere som kan leve med uvisshet om hvordan bunnen ser ut! :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jepp, jeg har sett bunnen. Halleluja! :)

Vi bor to sammen.

Skrevet

Ser bunnen et par ganger i uka, men æsj asså, når jeg driver å rydder rundt så finner jeg alltids noe som kan fortjene en vask. Koseteppene, gardiner og duker f.eks.....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg ser bunnen med ujevne mellomrom... Men ca en gang i måneden, antar jeg?

Her er vi fire fastboende :)

Skrevet

Ser bunnen et par ganger i uka, men æsj asså, når jeg driver å rydder rundt så finner jeg alltids noe som kan fortjene en vask. Koseteppene, gardiner og duker f.eks.....

Sorry, jeg skulle ikke svart! Er familie...

Meg1365380063
Skrevet

Jeg bor alene og ser aldri bunnen i skittentøyskurven. Det er et digert tårn nedi den. Jeg vasker ikke klær så ofte egentlig.

Jeg bor også alene, og det tar litt tid før man har nok til ei maskin. Det er verken økonomisk eller miljøvennlig å vaske noen truser, to par sokker og et håndkle... Dessuten må jeg ha tørkestativet i stua, så jeg vasker maks en maskin i uka, kanskje mindre. Jeg må vel riktignok lete etter bunnen når jeg flytter herfra neste år, og skal pakke...

Meg1365380063
Skrevet

Hos meg (vi er bare to igjen) er det variasjoner over følgende som er der nå:

En duk jeg bruker på verandaen om sommeren, et kjøkkenhåndkle, julegryteklutene (hjelp!), en svart sokk, en blå sokk og en bomulls nattkjole jeg hadde tenkt å vaske før jeg klippet den opp til pussekluter (den er utslitt).

Noe sånt som dette er alltid igjen, mer eller mindre, etter en hvitvask og en kulørt i uka som gikk.

Godt å høre!

Det hender jeg finner klær i skittentøyskurven jeg hadde glemt at jeg hadde... Selvfølgelig plagg jeg bare har brukt et par ganger, også har de blitt liggende i kurven og ventet på at jeg skal komme til deres tur i håndvask.

Hvorfor skal så mange topper håndvaskes?

Meg1365380063
Skrevet

Logg ut Profil Svar til meg Skriv ny

Innlegget skrevet av Mista nikket i Åpent forum

7/12-2006 klokken 20:41

Re: Meld til org!

Vi er 2 godt voksne som lever sammen. Når "skittentøykurven" vår er delvis full, vasker jeg gjerne 3 maskiner så er den tom, 1 kokvask, 1 lys og 1 mørkvask, ferdig:-)

- Mista nikket

Høres deilig ut å kunne ta slike jafs. Kanskje det blir slik når jeg har bedre plass i framtiden, og ikke må ha tørkestativet i stua foran tv'n...

Meg1365380063
Skrevet

Nei, det er sjeldent gitt. For jeg har en sånn ting for meg at jeg ikke liker å sette på halvfull vask, og det tar tid å feks opparbeide nok røde klær

You and me both! Akkurat det jeg tenker også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...